Nog steeds geen rekening kraamzorg binnen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Angie86, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben 26-02 vorig jaar bevallen (spoedks) en heb toen 7 dagen met mijn meisje in het ziekenhuis gelegen wegens vroeggeboorte. Toen we thuiskwamen heb ik nog 3 halve dagen kraamzorg gehad.
    Nu heb ik alleen nog steeds geen rekening gekregen van mijn eigen risico. (ik ga niet bellen naar het kraambureau, geen slapende honden wakker maken:p)
    Hoelang duurde het bij jullie voordat je de rekening kreeg?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pfoe ik had m al binnen twee weken na bevallen in huis met een begeleidende brief dat ze de kosten hadden geprobeerd te declareren maar dat de zorgverzekering de eigen bijdrage niet vergoede.

Wellicht dat jouw verzekering dit wel heeft gedaan?

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik werk bij een zorgverzekeraar. Eigen risico is NIET van toepassing op de kraamzorg. Dus dat hoef je niet te betalen. De eigen bijdrage is WEL van toepassing, dat was vorig jaar ca 4,10 per uur, maar als je vorig jaar aanvullend verzekerd was is de kans groot dat die eigen bijdrage vergoed is uit je aanvullende pakket. Als het kraamzorgbureau dan ook nog een contract heeft met jouw zorgverzekeraar en ze dus rechtstreeks declareren (niet via jou) dan zie je daar dus niks van.

Eigen risico en eigen bijdrage worden vaak door elkaar gehaald ;)

Je kan het checken door in te loggen op de site van je zorgverzekeraar en daar de declaraties te bekijken die vorig jaar zijn ingediend (mits je daar nu ook nog verzekerd bent. Anders kun je niet meer inloggen...)

Deel Deze Pagina