Lastig soms hé, die flesvoeding? Ik zit daar ook op het moment mee te rommelen, maar kom er ook niet echt uit. Mij is verteld bij het CB dat ze minimaal 130cc per kg lichaamsgewicht moeten hebben en maximaal 180cc, 150cc is een gemiddelde. Zolang je niet over de liter per dag gaat zit je goed. Als hij dus meer wil, zou ik hem meer geven. Als het goed is zou hij dan ook weer wat langer tussen de flessen gaan laten waardoor je automatisch een fles minder geeft. Mocht hij dan wel komen voor een 'extra' fles dan zou ik een kleiner flesje geven. Wat ik (probeer) doe met ophogen is; als de hele dag de flessen allemaal leeg gaan en hij om de 3 uur komt de volgende dag de flessen ophogen. Ik doe dan meteen 30cc meer (bij jou is dat dan een andere verhouding) + 1 schepje en kijk dan wat er op gaat. Ik giet nooit voeding af eigenlijk. Je kunt ook voor de afspraak is al contact met het CB opnemen en je probleem voorleggen. Onthoud wel dat hun slechts advies geven en jij bepaalt wat je ermee doet. Als hun zeggen niet ophogen, maar jij denkt dat je zoontje dat nodig heeft dan zou ik naar je eigen gevoel luisteren. Doorgaans geven baby's zelf heel goed aan wat ze nodig hebben, en uiteindelijk ben jij degene die je kind het beste kent. Overigens vroeg ik me wel af of je hebt uitgesloten dat het (verborgen) reflux is en hij daarom zo snel weer honger (lijkt) heeft?
Ja klopt, ik bood toen altijd een flesje van 120+4 aan en de ene keer dronk hij hem leeg en de andere keer had hij na 90 of 100cc genoeg. Hier een hongerig mannetje gehad, die het blijkbaar echt nodig had. Ik ben van mening dat baby's heel goed zelf aan kunnen geven wat ze nodig hebben. Ik hield altijd wel de richtlijnen in m'n achterhoofd, maar keek als eerste naar m'n kindje en ik denk dat dat het belangrijkste is
Ja morgen komt er iemand voor de intake van het CB dus kan het dan ook eens voorleggen. Ik heb me niet verdiept in reflux of verborgen relfux omdat hij verder wel erg tevreden lijkt. Nu ik hem meer voeding heb gegeven heeft hij om 03:30-07:45-11:30 en om 15:00 een fles gehad dus dat is toch mooi? Heeft zich ook niet eerder gemeld. Hij drinkt zijn fles ook niet meer zo super gulzig als eerst op en neemt zelf regelmatig pauze's tijdens het drinken en soms laat ik hem tussendoor boeren als ik merk dat hem dat dwars zit. Hij geeft trouwens sowieso zelden melk op, dat kwam de eerste week helemaal niet voor en nu ook hooguit 1 keer per dag dat hij een mondje terug geeft maar eigenlijk zelden dus gewone reflux zal hij dan toch wel niet hebben? Verborgen reflux zie je natuurlijk niet maar dan zou ik toch een huilerig en ontevreden kindje hebben denk ik zo? De eerste week had hij ook na elke voeding de hik (soms wel 1 uur lang) en nu is dat ook niet meer zo, hij heeft nu soms nog wel eens de hik maar dat is lang niet zo erg als de eerste week. Hij slaapt lekker veel en in zijn slaap is hij erg rustig en zie hem regelmatig lachen, dacht dat dat een teken was dat hij tevreden is. Volgens mij begint hij nu wel een beetje last van darmkrampjes te krijgen want soms trekt hij een beetje met zijn beentjes en jammert dan een beetje maar ook dat is in principe minimaal.
Ja het is ook belangrijk om naar je kindje te kijken, F. gaf gisteren duidelijk aan dat de voeding te weinig was dus het is goed dat ik dat opgehoogd heb, nu is hij duidelijk meer tevreden met zijn 100 cc. Hij heeft om 15:00 zijn laatste fles gehad en ligt nu ook tevreden in de box te slapen.
Prima tijden zo toch! Volgens mij doen jullie het keurig, lekker zo doorgaan en geniet van elkaar! Lijkt mij een heerlijk tevreden baby
Ja zo doet hij het echt wel goed, ligt nu nog heerlijk te slapen in de box, heb er nu echt geen kind aan dus lijkt me sterk dat hij dan misschien verborgen reflux zou hebben of zo. Hij komt erg tevreden over en ik hoop ook dat we het goed doen
Ter vergelijking, dl weegt 3200gram en krijgt 6x100 ml. Hier was cb gister op bezoek. Ik probeerde heel netjes om de 4 uur te blijven en had ook het idee dat ze liever meer flesjes op een dag wilde. Cb vertelde mij dat ik er wat relaxter mee om moest gaan. Als ze eerder komt dan mag dat. Als ze een dag weer 7 voedingen wil dan zal dat de dag erop wel weer minder zijn. Je kunt ze toch blijkbaar niet heel erg overvoeden. Ook heeft m'n dochtertje vanwege slechte borstvoedingsperikelen een achterstand gehad en die is ze nu dubbel en dwars aan het inhalen. Ik zit nu ook te denken om straks om 2200 uur eens 120 ml te proberen. Misschien mag ik dan langer slapen dan 3 uurtjes...
Oh dat is fijn dat ze daar toch wat flexibeler in zijn dan, elk kindje is anders en dan is het toch lastig om bepaalde regels te hebben waar je je aan moet houden. Ik geef dan wel 7 voedingen want hij meldt zich ook gewoon om de 3 tot 3,5 uur, ook in de nachten. Hij drinkt nu 7 keer 90 cc en is morgen 2 weken oud, hij doet het er nu goed op gelukkig. Morgen komt iemand voor de intake van het CB en zal dan ook eens vragen tot hoeverre ik het mag aanpassen en wat ik het beste kan doen. Voor alsnog kijk ik gewoon naar de kleine, als hij tevreden overkomt dan zal het wel goed zijn.
Hihihi, ja ik gaf dan 7 x per dag 120 cc voeding per fles, maar de ene keer dronken ze het wel op en de andere keer weer niet,het blijft gewoon een beetje schipperen, maar ik probeerde de laatste fles wel met een extra boertje tussendoor er 120cc in te krijgen ,want dan kwamen ze s'nachts minder snel ( meestal) soms maakte het ook geen zak uit, Mijn ervaring is echt dat het echt een kwestie is van blijven kijken naar je kindje, is hij tevreden na een voeding of niet, groeit hij goed, helemaal prima, maar alle begin is gewoon lastig en onzeker, maar wat ik lees van je vind ik dat je het prima doet hoor!! Liefs taart.
FF vervelend doen hoor maar als je 110 cc met drie schepjes doet en dan 10 cc erbij en dan afgieten giet je natuurlijk ook een deel vd 10 cc extra water weg. Als het zo goed gaat met poepen zou ik het lekker zo blijven doen maar je zou anders ook eerst kunnen afgieten en dan de 10cc extra water toevoegen zodat hij al het extra vocht ook echt binnen krijgt en dus makkelijk kan blijven poepen. Ik zou nu niks veranderen maar als hij problemen mocht krijgen met poepen zou je hier nog even naar kunnen kijken.
Dank je wel, ik snap wat je bedoelt maar hij doet het momenteel goed met poepen, vandaag ook alweer 5 keren. Zijn wel konijnenkeuteltjes maar hij poept tenminste, verleden week had hij op een gegeven moment 24 uur niet gepoept en toen heb ik op advies van de kraamzorg meer water toegevoegd. Kan altijd het nog op die andere manier doen als het poepen echt niet goed meer gaat.
Poeh dat is echt heel erg veel, geloof niet eens dat F. dat zou op krijgen haha, geef nu dus 90 cc met 10 cc extra water en dat drinkt hij wel op maar valt soms ook echt bijna in slaap op het laatste van de fles, hij is in elk geval een stuk meer tevreden dan gisterenavond dus daar ben ik blij om. Hij ligt zelfs geregeld te lachen in zijn slaap dus dat is erg grappig Zo lang hij tevreden lijkt zal het wel goed zijn maar ik vind het best wel lastig inderdaad.
Als ik het zo lees lijkt het me idd onwaarschijnlijk dat hij (verborgen) reflux heeft ja Ik las al dat het inmiddels beter gaat, fijn zeg! Het blijft het beste advies wat ik gekregen heb: kijk naar je kindje, meestal geven ze het prima aan en voel jij als moeder zijnde ook snel genoeg wat je moet doen. En dat is ook echt (vaak) zo! Zoals je zelf ook zegt: als hij tevreden is en het gaat allemaal prima dan doe je het goed hoor! Het kan natuurlijk nooit kwaad om even na te gaan bij het CB wat hun vinden, maar goed hun advies is ook maar een advies. Wat je ermee doet is helemaal aan jou!
Ja ik overleg morgen ook eens voor de zekerheid maar denk dat ik het wel goed doe. Hij heeft om 21:00 de fles gehad en begon nu net wat te jammeren maar als ik hem op mijn borst pak en de fopspeen geef dan is hij ook tevreden. Hij heeft sinds gisteren wat meer behoefte om bij me te liggen. Tot gisteren deed ik hem verschonen, voeden en dan lag hij de rest van de dag in de box dus erg gemakkelijk Nu wil hij na elke voeding even bij me liggen of zoals nu voor de voeding. Dan slaapt hij binnen no time, ligt nu 5 minuten op mijn borst met de fopspeen en slaapt al half
Nou die 120 voor de nacht heeft niet veel uitgehaald. Stipt na 4 uur werdt ze wakker(2200 gegeven) Dus nu ook gewoon 90 gegeven. Duidelijk gevalletje nog niet klaar om door te slapen. Tot 6 uur vannacht haha!
Ik had gisterenavond 00:00 weer 90 cc + 10 cc water gegeven maar helaas, om 01:30 begon hij te huilen, heb hem verschoond maar dat maakte niks uit, hij begon te sabbelen op zijn handjes en te smakken dus duidelijk geval van honger Heb hem toen toch maar weer een fles gegeven van 90 cc + 10 cc water, dat ging er dus ook gemakkelijk in, toen viel hij direct weer in slaap tot 05:00 maar aangezien ik niet direct weer een fles wilde geven heb ik hem dus maar op de borst genomen en toen heeft hij geslapen tot 06:30 maar ik niet echt Kan niet flessen aan het geven blijven want dan zit hij zo aan 8 flessen per dag en dat is toch wel wat veel. Vanavond de laatste fles maar eens 20 cc extra voeding geven, kijken of hij de nacht dan iets langer doortrekt. Dat hij die niet volledig doorslaapt lijkt me logisch, hij is pas 2 weken oud maar hij mag het wel volhouden tot 03:00-04:00, dan kom ik ook niet in de knoei met de tijden van de 7 flessen
Wow ze is nog geen 3 weken! Bereid je maar voor hoor. Hier heeft ze nu weer enkele nachten doorgeslapen ( 6 maanden) dus het kan ook langer duren. Een extra fles haalde hier ook niks uit helaas.
Nou die 6 uur haalden we ook niet eens hihi. 4.30 was het. Heb ze toen ook bij me genomen en ze heeft bij me geslapen. Langer dan m'n bedoeling. Ik wilde alleen maar kijken of ze honger of krampjes had. Ze viel dus in slaap. Om 6 uur gevoed en nu weer half uur klaar wakker.
Mijn zoontje zat aan het eind van de kraamweek al op 90+3 (en was toen net weer terug op z'n geboortegewicht: 2800 gram!), dus ik kan me zomaar voorstellen dat jouw zoontje wel wat meer lust dan 90+3 met 3 weken zaten wij op 120+4. Waarom probeer je anders niet eens flesjes van 120+4 aan te bieden en te kijken wat hij opdrinkt? Je kunt eventueel nog afgieten naar bijv 120 zodat het niet ineens veel meer is. Als je eenmaal grotere flesjes gaat geven zal je waarschijnlijk op 6 voedingen uitkomen. Hou je niet teveel vast aan die richtlijn van 150cc x aantal kilo's, want elk kindje is nu eenmaal anders. Als hij het goed blijkt te doen op 120+4 en het cb zou commentaar hebben; lekker laten kletsen. Ze zijn er slechts voor adviezen, je bent gelukkig niet verplicht te doen wat ze zeggen. Maar van wat ik lees komt het op mij over alsof hij toe is aan meer uitproberen kan iig geen kwaad, je kunt altijd nog terug als het niets is.
Nou doorslapen is ook niet het goede woord. Het viel te proberen of ze een uurtje langer zou willen slapen.