Ja ik ga het ook eens ophogen want hij is vandaag precies 2 weken oud en ik merk dat hij behoefte heeft aan meer voeding dus ga dadelijk eens wat meer aanbieden en kijken of hij het op krijgt. Zal dadelijk ook eens overleggen met het CB, ik weet dat hun adviezen geven en dat het aan jezelf is wat je ermee doet maar vindt het toch fijn om te kijken wat zij zeggen. Ik vind het niet zo zeer lastig om te kijken wat F. nodig heeft want dat geeft hij wel aan, ik vind het meer lastig omdat de kraamzorg zo fel was met maximaal 120 cc per fles tot 4 weken dat ik bang ben dat als ik hem nu al naar 120 cc zet dat hij dan volgende week bijvoorbeeld meer nodig heeft en dan is hij pas 3 weken. Ik weet niet tot hoe ver ik het dan wel kan ophogen allemaal, er moet toch ook een limiet zijn?
Gek dat de kraamzorg zo fel was. Maar misschien heeft hij wel genoeg aan die 120 tot ver na 4 weken hoor! Wij zijn pas met een week of 10, 11 naar 150 gegaan. Daarvoor had ie echt genoeg aan 120. Tuurlijk, altijd prettig om te horen wat ze te zeggen hebben maar mijn eigen ervaring is dat wat zij adviseren, vaak niet bij de behoeften van mijn zoontje past. Maar horen wat een ander te zeggen heeft kan vaak ook wel gewoon prettig zijn. De limiet is 1000 ml per dag, of 30 schepjes per dag. Daar kom je meestal niet zo gemakkelijk aan hoor, dus dat komt vast goed
De intake verliep wel goed, ik ergerde me alleen aan het feit dat ze de eerste 3 afspraken al gepland had voor ons en dat kan ik niet waarderen. Ik wil namelijk de maandagen samen met mijn man gaan en alle afspraken staan op woensdag en donderdagen gepland, die moet ik nu dus allemaal gaan omzetten :x Heb al gebeld maar wordt nog terug gebeld vandaag of morgen om nieuwe afspraken te plannen. Verder mocht ik zeker de voeding wel ophogen en gaf ze ook aan dat ik gewoon moest aanvoelen hoe F. het deed en als hij meer honger had, dan gewoon wat meer geven dus om 11:00 heeft hij een fles gekregen van 100 cc en dat ging er ook prima in. Verder zei ze dat hij er goed uitzag dus dat is fijn om te horen.
Fijn dat ze tevreden was! Das altijd leuk om te horen hoeveel weegt hij nu? Oooh ja dat had ik idd ook! Stonden de 3 afspraken erna al ineens gepland pfff. Doen ze blijkbaar standaard dus. kan me voorstellen dat je not amused was!
Ze heeft hem niet gewogen Ik was ook wel erg nieuwsgierig want 2 weken geleden bij de geboorte woog hij 3585 gram en verleden week donderdag heeft de verloskundige hem gewogen en woog hij 3460 gram, vandaag zou hij weer op zijn geboortegewicht moeten zitten of er overheen maar ja, dan wegen ze dus niet De afspraken, daar ben ik netjes over terug gebeld, die zijn alle drie op een maandag gezet en maandag 13 April is de eerste afspraak, dus over 2,5 week, zo lang moeten we nog wachten om erachter te komen wat hij weegt
Ja er zijn volgens mij wel weeguurtjes maar wanneer weet ik niet, zou ik moeten opzoeken maar goed, het zal wel prima zijn aangezien ze niet aangegeven heeft hem te willen wegen nu. Ga jij geregeld tussendoor wegen dan? Als de kleine goed drinkt, niet spuugt of spuitluiers heeft dan hoef je tussendoor toch niet te wegen normaal gesproken?
Nee maar ze was in het begin nogal flink afgevallen en kwam lang maar niet aan. De bv ging ook voor geen meter. Moesten fingerfeeding doen enzo. Dus ik wilde voorlopig haar gewicht in de gaten houden. Vandaag heb ik de weegschaal terug gegeven aan de vk. Bij geboorte woog ze 3140 en vanochtend 3240. Ik heb er weer vertrouwen in. Vanavond was ze huilerig zeg! Om 16.00 90ml op. Vervolgens om 18.30 maar een klein flesje 60ml. En om 21.00 moesten we echt weer eten geven. Maar 120 gedaan en gekeken of ze het wilde maar ze dronk alles op zeg! Vind het wel veel en snel achter elkaar. Maar laat het losssss zennnnn. Ze had het nodig.... (vind mams een beetje moeilijk)
Ik heb niet alle antwoorden gelezen. Maar als hij korter dan 20 minuten over de fles doen zou ik nutriton erin gaan doen, dan drinkt hij te snel waardoor zijn verzadigd gevoel veel langzamer komt. Toen ik nog afgekolfde melk gaf is de lactatie kundige hier geweest en zei gaf ook de tip een kindje heel recht de fles te geven, hierdoor moeten ze meer moeite doen en geven ze zelf veel beter aan wanneer ze vol zitten. Succes!
Oh ja dan begrijp ik wel dat je wat vaker hebt gewogen, ja als ze het nodig heeft dan is dat gewoon zo. Hier probeer ik dat ook een beetje los te laten en gewoon te kijken naar wat F. aangeeft maar dat is ook moeilijk omdat ik me altijd aan regeltjes doe houden en dat gaat niet met een baby
Bedankt voor de tip, ik ben er inderdaad zelf ook achter gekomen dat als ik hem volledig rechtop zet hij veel langzamer drinkt en dat doe ik nu ook elke voeding en hij drinkt nu gemiddeld toch 20 minuten op een fles. Moet er soms echt mee lachen want op het laatst van de fles dan zucht hij soms echt zo van, nou ben ik er moe aan. Dan merk je echt dat hij vermoeid is en aan het einde van de fles dan zit hij soms bijna rechtop te slapen Ik maak me alleen een beetje druk omdat hij niet elke keer wil boeren. Ik doe hem tegen mijn borst houden en op zijn rug en kontje kloppen, als dat niet werkt dan op mijn schoot zetten en de armpjes in de lucht houden zodat zijn middenrif oprekt en daarna op zijn rugje kloppen, als dat ook niet werkt dan op zijn buik leggen en dan zijn rug van beneden naar boven strijken, paar minuutjes doen, rechtop pakken en dan op zijn rugje kloppen. Daarna is mijn trukendoos toch echt leeg Dan leg ik hem toch maar in de box of in zijn bedje, soms begint hij na een kwartiertje te jammeren, dan pak ik hem op en laat hij alsnog een boer maar soms meldt hij zich helemaal niet. Nu drinkt hij wel uit de Dr Brown fles dus hij kan niet echt lucht binnen zuigen maar goed, ik wil toch graag dat hij een boertje krijgt want hoe meer lucht hij binnen krijgt, hoe sneller hij darmkrampjes kan krijgen. Hebben meerdere baby's dat, dat ze gewoon niet willen boeren wat je ook probeert?
Ja mijn dametje ook, en mijn oudste had dat ook. Dan zit er blijkbaar geen lucht dwars denk ik dan. Ze laat ook regelmatig wat later een boer of inderdaad gewoon helemaal niet. Niet te druk om maken hoor, ik heb er zelfs eigenlijk nog nooit bij nagedacht.
Fijn te horen dat het verder geen probleem is als hij eens niet boert. Na de fles van 08:00 heb ik ook werkelijk alle methode's uitgeprobeerd maar hij wilde echt niet boeren en viel gewoon in slaap Hij ligt nu nog steeds te slapen in de box dus dan zal er ook wel geen lucht dwars zitten. Hij is echt heel erg tevreden, overdag heb ik er werkelijk geen kind aan, de laatste 3 avonden merk ik wel dat hij onrustiger is, hij ligt dan steeds te jammeren of te huilen in de box, zo tussen 18:30-22:00 zoiets, als ik hem dan bij me pak dan valt hij direct in slaap dus denk dat het mama-honger is dan?
Wat heerlijk dat hij zoveel slaapt drieka! Hier was ons dametje vanochtend erug wakker. En als ze wakker os is ze wakkerrrr!!!! En wil ze echt alleen bij mams zodat die op de bank vastgeplakt zit tot de volgende voeding. Van m'n collega's krijg ik een mei taj draagzak! Kan niet wachten! Dan kan ik ten minste nog wat hongerige dieren verzorgen ofzo. Hier net bij het cb weeguurtje geweest. Dacht ik deel het ff misschien heb je er wat aan. Dochtertje weegt nu 3285 en kreeg dus 6x 90+3 maar kwam al aardig in de problemen qua tijd. Dat ze steeds eerder kwam en wakker/hongerig?? De voeding van 12 uur was nr 4 ook al.. Ik mag nu van cb de voeding best wel ophogen. Ik mag 120+4 klaarmaken en 15ml weggooien zodat ze 120ml kan drinken als ze wil. En de laatste fles niet weggooien dus 135 ml en kijken of ze wat langer wil slapen. Afgelopen nacht kwam ze om de 3 uur. Mams slaapt dan maar 2 uur achter elkaar. Ben benieuwd.
Oh ja van dat boeren vroeg ik bij de intake al. Ze hoeven niet altijd perse te boeren blijkbaar. Maar leg jij hem na het eten op z'n buik joh? Dat durf ik hier niet hoor. 'bang' dat ze alles er weer uit spugt!
Hier hielp het nog wel eens om even heen en weer te lopen en wat te wiebelen of even de trap op en neer lopen. Over het ruggetje strijken van onder naar boven kan ook helpen.
Dus je gaat dan van 90 naar 120 per fles ineens? Dat is wel een behoorlijk verschil maar goed, je geeft maar 6 voedingen, ik geef er 7 dus dat is ook anders. Hier krijgt hij 7 voedingen van 100 cc voeding en er bovenop elke fles nog 10 cc water zodat hij goed kan blijven poepen, zeker omdat zijn oogwit nog een beetje gelig is en hij via de ontlasting alles doet uitscheiden. Toch meldt F. zich in de nacht ook wel na 3 tot 3,5 uur omdat hij weer honger heeft. Als F. echt niet wilt boeren dan leg ik hem inderdaad rustig op de buik, zo deden ze dat in het ziekenhuis ook als de baby's niet wilde boeren, soms helpt het en soms niet. Met de Dr Brown fles slikt hij sowieso nauwelijks lucht in maar vindt het toch belangrijk om op zijn minst te proberen of hij moet boeren. Ja F. kan echt goed slapen, de eerste 1,5 week was dat helemaal, dan zag ik hem alleen wakker tijdens de voedingen en het verschonen, had er werkelijk geen kind aan Nu sinds 3 dagen merk ik dat hij wat meer wakker is en dan ook echt klaarwakker. Dat zei gisteren de verpleegkundige nog die de intake van het CB kwam doen dat F. zo ontzettend alert was. Is alleen maar goed natuurlijk.
Ja dat op en neer lopen doe ik sowieso ook om te proberen of hij doet boeren en ook dat over zijn rug strijken van beneden naar boven maar helaas, soms wil hij echt niet en kan ik proberen wat ik wil
Mijn zoontje boert ook niet altijd, soms is het gewoon niet nodig. Soms zit ie zo diep dat ie er pas na 2 uur ofzo uit komt als ie huilend wakker wordt Van de week heb ik wel een nieuwe manier gevonden om te boeren. Ik zet mn zoontje zittend bij me op schoot en hou heb goed rechtop vast onder zijn oksels. Dan komen er kort daarna flinke boeren uit. Maar mijn zoontje kan zijn hoofd al goed overeind houden, als ze nog zo klein zijn gaat het zo niet lukken denk ik. Toen mijn zoontje zo jong was dronk hij volgens mij nog 8 voedingen van 90+3. Hij redde het echt niet om er meer dan 3u tussen te hebben. Daarna overgegaan op 120+4 en toen wel ineens 4 uur er tussen.
Oh maar ik zet hem ook voor me op schoot en pak hem onder zijn oksels, met mijn handpalmen ondersteun in dan zijn nekje, door zijn middenrif op die manier wat op te rekken boert hij ook soms behoorlijk. Ik moet wel zeggen dat ik heel erg goed oplet dat wanneer de speen bijna leeg is, dat ik hem geen lucht laat aanzuigen, met de Dr Brown fles is dat sowieso al bijna niet mogelijk maar ik let er nog eens extra op. Ik ben direct met 7 voedingen begonnen en dat red hij gemakkelijk. Merk nu dat hij gemakkelijk 3,5 uur en soms zelfs 4 uur tussen de fles kan laten, sowieso overdag, na 18:00 dan lijkt zijn eetlust wel toe te nemen want dan meldt hij zich wel elke 3 uur Hij heeft nu om 15:30 zijn fles weer leeg gedronken en viel aan het einde van de fles alweer bijna in slaap, dan kan ik proberen wat ik wil maar gaat hij gewoon niet boeren, dus dan maar zo in de box gelegd en hij ligt nu tevreden te slapen. Ik merk niet aan hem dat hij last van darmkrampjes of zo heeft dus dan zal het wel goed zijn.