Help flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Drieka, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou gisterenavond heb ik eens een grotere fles aangeboden om 00:30 in de hoop dat hij de nacht wat langer zou doorslapen.

Hij krijgt nu steeds 100 cc voeding + 10 cc water en vannacht heb ik hem 110 cc voeding en 10 cc water gegeven.
    Hij dronk het wel op maar merkte wel dat het hem wat veel was, ben bijna 30 minuten bezig geweest met de fles maar dat kwam denk ik ook omdat ik hem echt wakker moest maken want hij lag in de box te slapen en ik wilde toch echt naar bed toe :D

Uiteindelijk na 30 minuten had hij de fles toch leeg en zat rechtop te slapen, heb geprobeerd hem te laten boeren maar dat wilde hij weer eens niet dus lekker in bedje gelegd en hij sliep meteen.
    Helaas om 03:00 begon hij weer te huilen, heb hem verschoond want midden in de nacht heeft hij altijd een gigantische plasluier en ook altijd gepoept.
    Hij begon tijdens het verschonen alweer direct smakgeluiden te maken en op zijn handjes te zuigen dus dan weet ik dat hij honger heeft, heb hem toen maar weer een fles gegeven maar wel zijn 'normale' dosering dus 100 cc voeding en 10 cc water, over die fles deed hij ook 20 minuten dus laat hem voorlopig nog eventjes op die hoeveelheid staan want daar heeft hij gewoon genoeg aan.
    Om 03:45 lag hij weer in bed en hij heeft geslapen tot 07:00 dus dat is prima.

Ik denk dat hij gewoon die extra voeding in de nacht nog nodig heeft en ook al bied ik hem meer aan voor de nacht, hij meldt zich evengoed wel dus kan het beter zo laten en gewoon aankijken hoe het verder gaat.
    Na de voedingen is hij altijd lekker tevreden dus dat is prima.

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier bijna dezelfde tijden geweest vannacht! Alleen had mams bedacht dat het de beurt voor paps is van vr op zaterdag. Ben om 21.30 naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 8.00. De rest vd week doe ik weer aangezien ik niet hoef te werken.
    Het maagje van de kleine moet ook wennen aan de grotere hoeveelheid he. Dat heeft ff tijd nodig.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Lekker dat je zo lang hebt kunnen slapen, hier doet manlief geen nachten want dat vindt hij niks en hij wordt ook gewoon echt niet wakker.
    Ik heb hem verleden weekend wel wakker gerammeld maar dan doet hij het met zo'n tegenzin dat ik het beter zelf kan doen dus helaas heb ik altijd nachtdienst. :(
    Och ja, niks aan te doen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat je ook zou kunnen proberen is om je zoontje te laten slapen en dan zelf te laten komen. Ik liet hem hier bv. na 20.00 altijd gewoon slapen zo lang hij wilde, soms kwam hij dan tussen 23.00-0.00 al en soms pas tegen 2.00.
    Misschien is bv. 3.00 wel de tijd dat hij sowieso altijd wil drinken en dan haal je hem om 0.30 uit z'n diepe slaap, ten eerste wordt hij dan moeilijk wakker en vervolgens komt hij als nog om 3.00.
    Op deze manier kon ik vaak zelf op tijd naar bed en hoefde ik ook niet mijn best te doen om m'n zoontje wakker te krijgen, die dronk namelijk niet slapend :p
    Dus dan voed je wat meer op verzoek, maar dat moet je zelf natuurlijk wel prettig vinden he ;)
    Sommige mensen vinden het juist vervelend dat ze net 1 a 2 uur liggen te slapen en dan moet je er alweer uit, maar dacht geef het even mee als tip ;)

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja zou misschien wel een optie zijn inderdaad, het is alleen zo dat hij hier in de box slaapt tot middernacht en dan neem ik hem mee naar boven en gaat hij in zijn ledikantje naast ons bed.
    Dus dan zou ik hem na de avondvoeding al in zijn ledikantje moeten leggen maar het is het proberen wel waard eventueel.
    Het scheelt bij F. wel dat hij bijna altijd drinkt, ik doe hem sowieso van tevoren altijd verschonen.

Nou ja, moet nu ook meestal na 3 uur mijn bed weer uit aangezien hij dan honger heeft dus dat maakt verder geen verschil :D

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Kan je hem niet overleggen van box naar bed dan? Evt bed voorverwarmen? Hier zou dat wel lukken denk ik.

Hier zetten wij de wekker al een poos niet meer.

Wat naar dat je man dat eeehhh soort van vertikt! Daar zou die van mij echt niet mee wegkomen. En die van mij slaapt ook best vast maar heb hen afgelopen nacht gewoon wakker gestoten. Ik ben dan ook wel even wakker maar slaap dan weer snel in aangezien ik er niet uit hoef voor pamper sn fles enzo.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou die van mij komt er helaas wel mee weg en ben ook momenteel echt wel kwaad :x
    F. wil gewoon niet slapen en ik zit dus al de hele tijd op, heb mijn man geprobeerd wakker te maken maar hij valt gewoon elke keer weer in slaap, ben net ook echt kwaad op hem geworden maar het boeit hem gewoon niet.
    We hebben samen voor een kindje gekozen maar voel me toch echt meer een alleenstaande moeder en zeker de nachten want ik moet alles zelf doen!
    Ik ben ook doodmoe nu en wil lekker slapen maar nee, ik zit de hele nacht op met een baby die klaarwakker is en weigert te slapen :(

8. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Vermoeidend is dat he t gevoel alles alleen te doen
    Heb ik ook me man werkt 10 uur per dag 7 dagen in de week
    Ik geef mijn zoontje eigelijk voeding wanneer die wilt. Ene keer is t 90 dan is t 180 dan is t na een uurtje en dan is t na 4 uurtjes haha
    Hij groeit lekker en hij heeft *afkloppen* nog g3en darmkrampjes en huilt eigelijk nooit. Dus blijkbaar is ie er erg tevreden mee. Hier geen cb dus moet t zelf allemaal uitzoeken.
    Btw mooi mannetje drieka!

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Owwwhh gezellig drieka. Ik had ook een wakker dier hier!
    Ik was gaan slapen. Hij zou om 24 uur de voeding doen maar kwam om 2 uur naar bed. Ze bleef klaarwakker blijkbaar. Zijn geduld was op en dacht je zoekt het maar uit in je bedje... En viel in slaap. Nou kleine brullen na paar minuten natuurlijk. Ik dacht ja leuk he, ik zit ook vaak zat met een klaar wakker meiske te wachten op de volgende voeding.
    Maar ze heeft dus net heerlijk op mij liggen slapen.... En ik in etappes ook volgens mij want ben niet 2 uur lang wakker geweest. (is alleen niet de bedoeling dat ik in slaap val met haar op me!)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja overdag en in de avonden zorgt mijn man ook voor F. maar de nachten lukt hem op de een of andere manier echt niet en kan me daar soms gewoon kwaad om maken, ik moet de nachten toch ook doen.

Gelukkig heeft F. van 04:00-06:30 geslapen en ik dus ook, weinig maar beter dan niks.
    Dit is echt de eerste nacht dat F. niet goed slaapt en waarom? Ik heb geen idee want als ik hem vast heb dan is hij wel rustig en ligt wat rond te kijken.

Ik heb hem ook op mijn buik gepakt laatst een keertje en wil dan ook niet in slaap vallen want vindt dat akelig maar toch ben ik toen ook een paar keren weg gedoezeld, tja, als je zelf doodmoe bent dan is het vreselijk lastig om wakker te blijven en zeker met zo'n warme baby bovenop je :D

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja soms is het echt vermoeiend, mijn man heeft de zondagen en maandagen wel vrij en helpt dan overdag en in de avonden goed mee.
    Hij is dinsdag t/m zaterdag wel 12-15 uur per dag weg voor zijn werk dus dan ben ik erg veel alleen maar dat ben ik wel gewend.

Op zich huilt F. normaal ook nooit tenzij hij honger heeft of een vieze luier.
    De laatste dagen merk ik wel dat hij meer mama-honger heeft want zodra ik hem bij me pak is hij dan tevreden.
    Op zich heel erg schattig en geen probleem maar de nachten wil ik toch graag slapen ;)

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Niet lullig bedoeld, maar hoezo doet je man geen nachten 'omdat hij dat niks vindt'? Dat vind ik echt een rot smoes, en heel erg lullig naar jou toe. Niemand wordt voor z'n lol midden in de nacht wakker gehuild, om vervolgens doodmoe met zo'n kleintje aan de slag te gaan. Voedingen zijn een taak van 2 ouders, niet alleen de moeder *snuif* :D ik snap dat als hij moet werken, jij het 's nachts doet, zo deden wij dat ook, maar er moet wel een beetje balans zijn. Mijn vriend ligt 's nachts ook altijd in coma, wordt ook haast niet wakker van gehuil, maar als het zijn beurt was voor de fles (nou was dat niet zo zwart wit en 50/50 verdeeld hoor) legde ik onze krijsende zoon gewoon naast hem, vergezeld met wat porren van mijn kant :D
    Maar even serieus, als het je echt dwars zit (en van wat ik zo lees is dat zo), zou ik het er echt over gaan hebben met je man. Een kind heb je samen, en om aan 'cherry picking' te gaan doen en alleen te doen wat je niet lastig vindt kan gewoon niet.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Eens met daantje!

Wat een gedoe vandaag met dat uur extra he? Ik heb er zelf nooit last van maar vind het nou wel een gedoe met de voeding. Ik laat het maar wat aan haar over vandaag wanneer ze komt denk ik.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zeker ook eens met daantje.
    Ik deed ook veel vaker de nachten, omdat ik vrij was. Maar in het weekend deed ml het wel. Of ik deed de avondfles en hij de nacht of andersom. Zodat de ander vroeg kan slapen en je beide een redelijke ruk kan maken.

Ik heb tot nu toe niets merkt van het verzetten van de klok. Ja J. heeft na zn ochtendfles van 6:45 nog doorgeslapen tot 11:30! Haha. En ik ook :D ff bijtanken.
    Idd gewoon je kleintje volgen, dan komt het wel goed

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben ik helemaal met jullie eens dames maar het is echt zo erg dat hij gewoon niet wakker wordt van het krijsen van F. Ik heb er vannacht een uur naast gezeten, hem aangepord, F. in zijn oor laten krijsen en alles maar hij is gewoon niet wakker te krijgen :(

In de ochtend zegt hij zich schuldig te voelen en zegt ook dat hij anders midden in de nacht wel een wekker zet maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet want F. meldt zich zelf wel, daar kun je geen wekker op gaan zetten ;)

Hier zitten we door dat uur korter slapen ook een beetje in de knoei met de voedingen maar ja, ik ga nu lekker eventjes op de bank slapen en manlief doet dadelijk F. verschonen en de voeding zodat ik tenminste een beetje fit ben mocht het weer zo'n helse nacht worden. :)

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

De laatste 2 nachten gaan eindelijk weer beter nu ik F. in een slaapzakje laat slapen in zijn ledikantje en soms jammert en huilt hij eventjes maar pak hem gewoon niet direct meer op en meestal na 10-20 minuten valt hij dan toch in slaap voor een paar uurtjes.

Vanaf vandaag heb ik F. op 6 voedingen van 120 cc +10 cc water gezet, denk dat dat beter is.
    Ik merkte gisteren dat hij daar wel aan toe is en niet meer 7 keren per dan 100 cc + 10 cc water.
    Hij is tegenwoordig na de voedingen wel een uurtje en soms zelfs 1,5 uur wakker, daarna valt hij wel in slaap en het is zonde dat ik hem dan na een dik uur weer wakker maak voor een voeding.
    Dus vandaar een voeding minder maar wel de hoeveelheid wat meer per fles.

Gisteravond om 23:00 heeft hij een fles van 120 cc + 10 cc water gekregen en heeft geslapen tot 03:00 dus precies 4 uurtjes, toen heb ik hem gevoed en daarna pas om 07:00 weer dus ook precies 4 uurtjes dus dat is prima.
    Nu ligt hij ook tevreden in de box te slapen.

Eerst vond ik het te snel om hem al naar 120 cc te zetten maar goed, hij heeft het nodig en ik geef hem wel 1 voeding minder per 24 uur dus in principe krijgt hij bijna hetzelfde binnen als met 7 voedingen van 100 cc dus dat maakt toch geen verschil.
    Dit is alleen voor hem en voor mij wat rustiger :D

Deel Deze Pagina