Help flesweigeraar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kaatje85, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi.
    Hopelijk hebben jullie tips voor me.

Elin is nu 5.5 week en sinds 2.5 week zijn we begonnen met af en toe een flesje afgekolfde melk te geven ( bv als ik naar fysio ben etc )
    De eerste drie flesjes gingen perfect,maar sinsdien weigert ze ze gewoon. Sowieso wil ze alleen maar warme melk.Is het te koud gaat ze lopen kokken.
    Net zijn we een uur bezig geweest om er 60 cc in te krijgen. Daarna is het denk alweer te veel afgekoeld ofzo en is ze er klaar mee.

Over een paar weken moet ze naar de opvang, en dan hebben we toch een groot probleem als ze daar de flesjes niet pakt.

Iemand tips ?
    ( we hebben trouwens al een ander soort flesje geprobeerd, en het maakt ook geen verschil of ik het geef of mijn man )

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Tygo was een flesweigeraar!
    We hebben echt alle soorten en maten fles geprobeerd, maar uiteiindelik dronk hij uit de difrax s-fles...
    Ik moest wel vanaf mijn werk naar huis komen vaak om te voeden, pas toen hij een maad of 4 was ging hji goed drinken.
    Ilana dronk wel gelijk, zodra ze maar proefde dat er melk uit kwam

Voor Jenna heb ik nu een zachte Nuby fles, daar kun je dus ietsje in knijpen, zodat er wat melk in haar mond komt, dan gaat ze wel drinken.

succes!

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    welke fles heb je nu trouwens?
    je hebt van medela ook de calma, die schijnt bijna net zo te zijn als de borst.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik druk hier nu de speen in, dan komt er ook melk uit.
    We zijn begonnen met de tommee tippee, en daarna de fles van avent geprobeerd.

Dat naar huis moeten om te voeden ben ik dus ook bang voor. Hard op zoek naar een baan, en een nieuwe werkgever zal daar vast niet blij mee zijn ( ook al heb je er recht op )

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn dochtertje weigert ook soms de fles (met afgekolfde) melk.

Ik ben er achter gekomen dat als de melk ook maar iets te koud is, dat ze dan de fles weigert. Mijn oplossing bij haar is dus niet te veel melk per keer op te warmen en mocht het tussendoor toch afgekoeld zijn, om dan het toch weer ff op te warmen (onder warm stromend water of in een pannetje warm water). Ik weet dat dit 'officieel niet mag' (het opnieuw opwarmen) maar anders kan ik elke keer 3 kwart van haar fles weggooien en dat vind ik zonde.

Vandaag trouwens de fles nog een poos tussen mn borsten gehouden om het op temp te houden zonder het opnieuw te hoeven opwarmen hihi. Ze huilde en het was tijd om te drinken, ik wilde weer ff oefenen met de fles maar ze weigerde te drinken. Mij valt het met mn dochter ook op dat ze een beetje nijdig moet zijn om de fles te willen. Dus toen ik haar de fles gaf en ze glazig voor zich uit ging lopen staren met de flessespeen in haar mond (minstens 5 minuten lang!) heb ik de fles ff tussen mn borsten (lekker warm ;)) gehouden en ben ik ff bij haar weggelopen zodat ze nijdig zou worden. Toen ik terugkwam wilde ze ineens wel drinken, een halve minuut. Toen ben ik weer ff de kamer uitgelopen ;) en ging mn dochter weer gillen. Weer teruggekomen bleek ze toch wel dorst te hebben en heeft ze flink gedronken.

Wie weet heb je er iets aan.
    Mijn dochter drinkt trouwens uit de Medela flesjes.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, in de thuiszorg winkel gaf de verkoopster de tip om eventueel bij kindjes die iets afgekoelde melk weigeren om dan van die 'coldpads' in de magnetron op te warmen en die met een theedoek om het flesje te vouwen tijdens het drinken.

Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd want ik heb niet van die dingen en volgens de vrouw van de thuiszorg winkel kon het niet zoveel kwaad als ik tussendoor de fles steeds weer een beetje opwarm...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    O zo'n warmte pack om het flesje kan ik idd wel proberen.thanx.
    Hier helpt nijdig worden dus niet. En ik warm het ook nog een keer op hoor ook al mag het officieel niet ;) het enige wat er door kan gebeuren lijkt mij is dat de voedingstoffen minder worden,maar dat haalt ze dan de volgende keer aan de borst wel weer in. Maar ja denk niet dat ze er op het kdv erg vrolijk van worden als ze steeds een uur met haar bezig zijn.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee, als ze een hele meuk kinderen te verzorgen hebben gaan ze dat vast niet heel handig vinden ;)

Warm jij het alleen tussendoor weer op, of zet je het ook wel eens terug in de koelkast om het vervolgens later op de dag opnieuw te gaan verwarmen? Dat laatste durf ik dus niet en heb daardoor vandaag 25 cc kunnen weggooien... (had een beetje teveel opgewarmd... *dom* )
    Maar dat vond ik echt vreselijk zonde!!

Ben wel benieuwd!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee ik warm het tussen door op en als ik langer als een uur aan het knoeien ben dan is het heel jammer maar dan gaat het idd door de gootsteen heen. Maandag had ik de cc's door midden gedaan. Dus eerst een flesje met 60cc gemaakt. Na drie kwartier knoeien had mijn man haar zo ver dat ze het op had. Toen ging hij de andere 60cc verwarmen en toen vertikte ze de fles weer ( kon de 60cc dus ook wegspoelen :( )

10. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Hey Kaatje.
    Tjee balen meis dat Elin de fles weigert. Dat kokken herken ik van je. Stef deed het ook namelijk. Hij dronk eerst heel erg gulzig, verslikte zich en daarna ging hij steeds kokken van de speen. Ik had difrax S fles met een een S speen. Ikheb toen eens gechat met iemand van nutrilon, wat ik hier mee aan moest. Zij adviseerde me om een Dental speen te gebruiken. Die spenen zijn juist ontwikkeld voor gulzige drinkers. De vorm is anders van die spenen.

Mimsschien kun je dat eens proberen. Ik heb nu de dentalspeen van de kruidvat gekocht (2 voor 1 euro) maar die past niet helemaal mooi op de Difrax fles.
    Ik kan wel merken dat Stef nu al veel beter drinkt. De flessen (90cc) gaan nu mooi in een kwartier leeg. Hij is nu ook veel tevredener na de fles. Boert minder en verslikt zich nog maar zelden.

Hoop dat dit ook de uitkomst voor jullie is.
    Succes bij het vinden van de oplossing.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Truus, dank je wel voor je reactie.Kan idd eens kijken voor een Difrax fles. Maar Elin drinkt dus helemaal niet. ( dus zeker niet te gulzig ) ze houdt gewoon haar mond open ( en gaat dan heel lief lachen haha ) of ze sluit hem maar gaat gelijk kokken, al voor ze er aan zuigt.

( die enkele keer dat ze doorheeft dat ze hem gewoon vaciüm moet zuigen en sabbelen gaat het wel gewoon goed en drinkt ze de fles een end leeg )

12. MamaLuc

MamaLuc Lid

29 jul 2011
    15
    0
    0
    Hoi Kaatje,

Luc is ook een flesweigeraar. Vanaf de 8e week dronk hij keurig uit het (difrax) flesje en na zo'n 7 weken wilde hij opeens niet meer. Alsof hij aanvoelde dat mama weer aan het werk moest. Eerst dachten we dat het aan de speen lag en probeerden we het met de 3-standen speen. Helaas ging dit niet beter. Daarna verschillende flessen geprobeerd, waaronder de breastflow. Ook deze flessen waren geen succes. Steeds krijsen zodra hij uit de fles moest drinken, we kregen er geen druppel in. Alsof hij niet meer wist hoe het moet. Uiteindelijk kochten we en moedermelkfles van Medela en een losse speen erbij. Dit flesje is wat zachter, zodat je in het flesje kan knijpen om melk in het mondje te spuiten. (Dit is makkelijker dan in de speen knijpen). Op de dagen dat ik aan het werk ben, krijgt Luc zijn voedingen op deze manier binnen (op KDV). Niet veel, maar in ieder geval wat en 's avonds haalt hij het in.

Zo zijn we nu al een aantal weken bezig (sorry niet om je te ontmoedigen), maar het blijft lastig. Onthoud dat je kindje het niet met opzet doet. Zolang ze vrolijk en tevreden is, kan ze het hebben. Ze haalt het later weer in. Dit is heel moeilijk, vooral als je net weer aan het werk bent, maar dit hou ik mezelf steeds voor.

Sterkte en succes!

13. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Ow sorry Kaatje, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. Succes meid.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Elin heeft net uit een fles gedronken ! 40cc afgekolft, gelijk in een tuitbeker aangeboden.wilde ze niet. Tommee tippee fles weer gepakt. Voorverwarmd met kokend water, speen onder de warme kraan.Melk er in gegoten. Fles aan man gegeven en mevrouw nam hem in één keer ! Daarna de borst gegeven voor de rest. Gaan het morgen weer zo doen maar dan met 60cc en dan langzaam opbouwen.

Deel Deze Pagina