Ik wil naast mijn bv geen kv geven. Wat geven jullie op een dag? Ik: s ochtends bv fruithap s midd bv en broodkorst dan weer bv laat in de middag dan een potje of zelf gepureerde groenten/aardappel vraag me af of het genoeg is. zou hem wel ook een ontbijtje willen geven maar weet niet wat. Hij heeft nog geen tandjes en verslikt zich best nog wel vaak in broodkorst. Pap van bv is geen optie omdat ik zeer weinig kolf dus kan niks extra's missen... Groetjes!
Ik bood gewoon iets te eten aan op elk moment dat ik zelf iets at. En daarnaast gewoon borst op verzoek.
Bij ons is het: heeeel vroeg in de ochtend () bv rond 7 bv, daarna boterhammetje met boter rond 9 fruit meestal bv voor slapen bv na slapen (op kdv-dagen nu een fles bv van 150-180), daarna boterham met boter bv voor en/of na slapen soms een rijstewafeltje tussendoor avondeten (pasta/rijst/aardappel met groente) bv voor slapen Hier ging brood vanaf het begin erg goed, ook zonder tandjes, dus vandaar dat we ook bij het ontbijt een boterham zijn gaan geven.
Is het misschien een idee om een beetje pap met water te maken? Weet het niet hoor, maar dit kwam opeens in me op
Yoghurt mag al wel, omdat het al gedeeltelijk "voorverteerd" is - melkeiwitten zijn al gebroken. Wat ik op die leeftijd ook wel deed: lekker zacht fruit, ik nam vaak peer of meloen maar nu is de keus nog veel groter - raspen en met papgranen geven.
Ik denk dat ontbijtgranen altijd met water kunnen, maar met fruit is ook een optie (lekkerder denk ik).