Hi allemaal, Ik vraag me eigenlijk af of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt (vast wel) en hoe het toen afgelopen is. Lang verhaal kort ; ik heb pcos en zit in mijn eerste ronde chlomid 50mg, ze hebben een zaadonderzoek bij mijn man gedaan en zoals de fertiliteitsarts zei was deze niet zo positief, 86% was niet werkend maar doordat hij wel heel veel zaadcellen had kwam hij uit op 7,3miljoen werkende zaadcellen (dit is enige cijfers wat ik gehoord heb). Volgens haar spraken we over verminderde zaadkwaliteit.. iets met sub? Nu zei ze dat we 3 maanden mogen proberen “normaal” met chlomid, maar indien ik niet zwanger word binnen deze tijd moet mijn man een nieuw onderzoek krijgen en dan zouden we “andere” opties gaan bekijken.. iemand een idee wat deze opties zouden kunnen inhouden? En zijn deze waardes echt heel slecht? Liefs x
7,3 miljoen goed zaad is nog best redelijk goed, maar inderdaad wel verminderd. Ter vergelijking, mijn man heeft maar 500.000 goede zaadjes en wij hebben een IVF ICSI indicatie. Ik denk dat ze bij jullie starten met IUI. Heel veel succes!
Dankjewel voor je reactie! Wij hebben al een gezonde zoon uit 2017, dus vandaar dat dit voor ons echt heel onverwacht en ook hard aankwam. Maar we blijven positief en mocht het iui gaan worden, dan doen we dat ook gewoon. Jullie hebben ook al een hele weg afgelegd zie ik, hoop dat jullie snel het geluk mogen verwelkomen. Heel veel succes morgen met je punctie
Dat kan me voorstellen. Helaas kan de kwaliteit van het zaad echt fluctueren. Mijn man zweeft tussen de 500.000 en 1.000.000 zaadjes. Er is zoveel van invloed op de zaadkwaliteit. Ik lees dat jullie wel een hoog % niet werkend hebben, maar doordat er veel zaadjes zijn, kom je toch nog op ruim 7 milj uit. Mijn man heeft wel heel goed zaad (A+B samen 69%) maar heeft een verminderd aantal. Heel veel succes aankomende rondes met Clomid en ik hoop dat IUI uiteindelijk niet nodig is. Dank je wel, komt hopelijk weer goed!
Mijn m'n is een aantal jaar geleden gestart met vitamine c 1000 zijn aantallen zijn sterk verbeterd. En door veel te wandelen. Zijn de aantallen en beweeglijkheid gestegen. Een verkoudheid of griepje verminderd de aantallen in rap tempo.