Vl stelde Robin voor als jongensnaam. Ik denk er al een paar dagen over na en kom er maar niet over uit wat ik van die naam vind. Ik voel geen afkeuring, maar ook geen wow! Ik ben van de korte krachtige namen die je niet vaak hoort maar ook niet heel raar zijn zeg maar. (Hoewel dochters naam hoog in de top 100 staat haha-kostte me ook tijd om me daar overheen te zetten) Waar denken jullie aan, bij een Robin? Wat is jullie beeld?
Ik ken er 3, 1 man, zijn naam wordt uitgesproken als roobin en 2 meisjes die deze naam hebben gekregen. Ik vind het een prima naam, voor beide geslachten. Oja, de beide meisje worden uitgesproken als robbin.
Ik vind het een leuke naam, zelf vroeger altijd geroepen dat ik het geslacht niet bekend zou maken maar wel de naam: "Robin", dan zou er nog steeds geen duidelijkheid zijn. Als ik er echt heel lang over ga filosoferen kom ik op Batman en Robin. Toch ook niet slecht
Ben het eens met Abri. Ken meerdere jongens die zo heette dan meisjes, maar vind het voor en meisje leuker.
Ik vind Robin voor zowel een jongen als een meisje een erg leuke naam! Uitgesproken als robbin, niet als roobin.
Ja erg origineel is ie niet echt, maar er is ook niks mis met de naam verder... persoonlijk vindt ik Robin voor een meisje net iets leuker klinken
Tegenwoordig wordt Robin of Robyn meer gebruikt voor meisjes volgens mij? Ik had vroeger twee jongens in mijn basisschoolklas die zo heetten. Voor mijn een beetje een naam die 'geweest' is.
Mijn dochter heet Robin, uitgesproken als Robbin, vind het altijd een beetje sloom en jongensachtig klinken als ze het als Roobin uitspreken. Als ze een jongetje geweest was, had ze anders geheten.