Deze week zijn heel goede vrienden opnieuw mama en papa geworden... Wij zijn natuurlijk heel blij voor hen en het is een echt dolleke Mijn man en ik hadden al heel snel in de zwangerschap een naam gekozen voor zowel een meisje als jongen.. Ik was nog maar 11 weken ofzo als we de naam al zeker wisten! Je raadt het nu natuurlijk nooit maar het kindje dat geboren is heeft een naam gekregen die heel sterk aanleunt bij die van ons, slechts 1 letter verschil... Wat doe je hiermee? Ik had me nu zo verheugd op de naam die we gekozen hadden en wil eigenlijk echt niet veranderen... En mijn man wil eigenlijk ook niet veranderen maar we vragen ons af of ze niet kwaad zullen zijn...
Ik zou de naam houden. 1 letter verschil is dus niet dezelfde naam. En jullie hebben de naam al langer staan en dus al aan gewend.
Ik zou hem ook houden maar nu al aangeven dat jullie de naam geweldig vinden maar bijna gelijk is aan die van jullie. Zodat je achteraf niet krijgt ze hebben ons 'nageaapt'. Zo verklap je de naam niet maar weten hun ook wat eraan zit te komen.
Ik denk dat het ook een beetje aan de namen ligt of ik er wel of niet voor zou kiezen. En hoe vaak zien jullie die vrienden. Wij hebben vrienden die we enkel op verjaardagen en nog een paar keer extra per jaar zien. Dan zou ik het eerder doen dan vrienden die we wekelijks zouden zien.
Bedankt voor de tips! Ondanks we de vrienden wekelijks zien (mijn man is peter van hun eerste, die vriend was getuige van mijn man bij onze trouw) hebben we beslist er ons niks van aan te trekken en de naam te houden! We horen hem te graag! Ik had wel al gezegd dat hun naam ook op ons lijstje stond en dat ik het een heel mooie naam vond...
Nou dan heb je het al ondervangen. Het is nou eenmaal een gegeven dat de meeste stellen niet pas bij 38 weken een naam verzinnen maar vaak al veel eerder.