Ik wil deze week een taart maken voor onze zoon die bijna 1 wordt! In gedachte een taart met cake met daartussen aardbeien mouse (zelfgemaakt van verse aardbeien) daarover heen een laagje fondant... ik heb eens gelezen dat fondant niet in de koelkast kan, maar wat doe ik dan met de mouse?? die moet er denk ik wel in.... kan ik de taart goed inpakken (maak hem 1 dag vantevoren) met folie en dan toch in de koelkast??? iemand tips?
Je kant de taart gewoon bekleden en dan in de koelkast zetten. Ik maak zelf ook taarten met fondant en hier gaan ze altijd de koelkast in.
de reden waarom men zegt dat het niet kan is omdat het, als het uit de koelkast komt, kan gaan zweten en dus smelten. Maar als je er dan vanaf blijft moet het gewoon goed komen en je eet een taart met mousse toch snel op. gewoon in de koelkast doen dus..
inderdaad. als je slim ben zet je hem in de koeling en als je hem er uit haalt heel langzaam op laten warmen. dus eerst op een koele plek zetten en dan langzaam naar de tafel
Ik zet eigenlijk altijd de taart in de koelkast gewoon folie eromheen. Of ik zet hem ook wel eens goed afgedekt in de gang. ( aangezien het daar steen koud is zelfs in de zomer ! door tegelvloer daar ) je moet hem wel een 3 kwartier - 1 uur van te voren uit de koelkast halen en dan niet direct in de warmte. fondant ken gaan zweten. Ziet er niet zo mooi uit natuurlijk. maar ja die tips heb je al gekregen zie ik nu net....