Vraagje?

Discussion in 'De lounge' started by Giltje, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hey hallo,

Ik had een vraagje voor mijn nichtje....

Ze heeft sinds November 2009 last van een onregelmatige menstruatie en last van stekende pijn in haar onderbuik. Die pijn is te vergelijken met mentruatie kramp maar dan erger dan dat en de pijn blijft heel lang hangen. Stekende pijn. En ze heeft last gekregen van een onregelmatige huid met pukkeltjes en vlekjes. En zij denkt wel dat het allemaal met elkaar te maken heeft omdat het ook allemaal tegelijkertijd is begonnen en het houd nou al best wel lang aan dus zij vroeg zich af of iemand dit ook heeft gehad of heeft en dat er iets aan gedaan kan worden of advies kan geven? Ze is er mee naar de dokter geweest en dermatoloog en die vroegen of ze al met een psygiater had gepraat over haar problemen.... In andere woorden ze moet zich niet zo aanstellen en dat het allemaal in haar hoofd zit.... Dus als iemand advies kan geven? Ik hoor het wel alvast bedankt =)

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    uhmm.... misschien naar de gyn, het kan zijn dat ze een schot in dr baarmoeder heeft en hierdoor bloed vasthoud.. dit kan verschrikkelijk pijnlijk zijn

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

dat zou misschien idd ook wel kunnen, was vergeten bij te zetten dat ze ook als ze ongesteld is dat ze eigenlijk geen bloed verliest maar bruin slijm en dat voor 5 dagen lang ongeveer, zou dat ook kunnen komen door een schot?

4. danip

danip Niet meer actief

Ik heb dat ook allemaal, en bij mij is het pcos. Kan ook bv endometriose zijn waar de pijn vandaan komt. Ik zou ze toch zeker eens langs de gyn sturen!

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    uhmn geen idee,

ik heb vandaag inwendig onderzoek gehad, waarbij hij vertelde dat het kan zijn dat het bloed zich blijft verzamelen in de buik mocht je er een schot hebben zitten en dat het heel erg pijn zou kunnen blijven doen. Het zou op een echo zichtbaar zijn. ( maar dan wel inwendig). Dan zou ze geopereerd moeten worden....

ik zal als ik haar was toch naar de ha gaan voor een verwijzing, HÁ-en willen vaak wel lang doorrommelen :(

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @danip.. ik heb ook PCOS

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

okay, ik heb haar jullie berichtjes laten lezen, en ze zegt dat ze dan idd naar de gynocoloog zal gaan, maar ze vroeg zich af, kan dat ook zonder verwijsbrief?

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    uhmm volgens mij niet, ze moet gewoon even naar t ziekenhuis bellen.
    Ik moest een verwijsbrief hebben...en werd door t ziekenhuis zelf opgeroepen

9. danip

danip Niet meer actief

Ik zie het staan nu inderdaad. Mooi stukje heb je trouwens in je onderschrift! Zo waar..

10. Giltje

Giltje Niet meer actief

Mijn nichtje herkende 4 dingen onder de lijst symptonen -> PCOS of PMS (Pre Menstrueel Syndroom)? | Circadian

maar ze zei dat ze wel ff zou bellen, ze is alang al blij dat jullie met een ander idee komen van wat het zou kunnen zijn.

bedankt voor de reacties :D

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik denk ook meteen aan PCOS!
    Laat haar eens een afspraak maken met de gyn zou ik zeggen.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Het hoeft niet meteen iets ergs te zijn, ik heb namelijk dezelfde klachten en ben helemaal gezond verklaard..
    Maar zou idd wel even naar de HA laten bellen voor een verwijsbrief voor de Gyn, kan er in ieder geval naar gekeken worden en evt. iets aan gedaan worden (?).

Share This Page