neusamandelen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marleen3, May 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Mijn zoon is vanaf zijn geboorte elke maand griep, 3 weken ziek, 2 weken niet ziek en zo gaat het maar door. Laatste tijden ademd hij via zijn neus, altijd mond open ademhalen. En met eten duurt het erg lang voordat het op is, omdat hij met moeite adem haalt.

Ik ben naar de huisarts geweest, hij heeft zijn trommelvlies gekeken en als uitslag is het negatief. De arts heeft mij naar KNO arts doorgewezen. Verder heeft de huisarts mij niet uitgebreid vertelt.

Zou het kunnen zijn dat hij neusamandelen heeft? of iets met zijn oor?
    Komt dit bekend bij jullie vootr?
    Mijn zoon is nu 1.5 jaar oud.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn nichtje van ook anderhalf moest ook naar de KNO hiervoor. Precies hetzelfde eigenlijk als bij jou, zij kreeg van de KNO te horen dat ze geopereerd moet worden aan keel en neus amandelen. En ze krijgt buisjes.

3. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Dus het zou kunnen dat mijn zoon ook geopereerd zal worden.En volgens de huisarts is er ook veel vocht in zijn oor,

Ik dacht telkens of het ernstig was, mijn arts vertelde niet veel.

Ik hoop dat de operatie goed zal lopen van jouw nichtje

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey moet volgende week naar de KNO.
    Vanaf November verkouden en 1,5 week terug een oorontsteking gehad. Hiervoor een kuur gehad waarbij ook de verkoudheid over moest zijn. Ontsteking verminderde ietsjes en verkoudheid bleef. Hij word er snachts wakker van omdat hij duimt en door zijn mond moet ademen, hij snurkt als een gek en hij ademt alleen maar door zijn mondje. Scheurtjes in zijn lipjes ondat ze zo droog zijn.....
    Morgen weer naar de dokter want Joey heeft WEER oorpijn....
    Zal die ook voor buisjes moeten?

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    met xander hebben we dit ook gehad.
    Bij xander zijn ze neusamandelen met 10 maanden al verwijderd maar dat hij een jaarr was waren ze alweer terug gegroeid.(ik denk dat hij er misschien 2 weken verlichtin door heeft gehad)
    NU krijgt hij buizjes, de kno arts wil niet weer zijn amandelen knippen omdat deze tot 2 jaar eigenlijk bijna altijd weer terug groeien en dan kan je met een paar maanden ze weer laten knippen en dan zijn buisjes eve verlichting tot hij 2 jaar is en dan zullen ze neus en keel amandelen eruit gehaald.
    Als ik jou was zou ik dus nog eve door zetten tot de 2 jaar dan weet je bijna zeker dat je het nu niet voor niks doet. Xander was zo van de rel van de narcosse, hij heeft een uur nonstop gekreist in het ziekenhuis dat was zoooo zielig als ik dat van te voren geweten had had ik het toen niet gedaan. En de kno arts zegt dat buisjes een mindere in greep is dan de amandelen, dus gaan we dat nu proberen.

Heel veel suc6 verder ermee

Groetjes miranda

6. ProudMum

Dus jij zegt dat het vanaf 2 jaar beter is?
    Komt er op neer dat we dan nog 7 mnd moeten klieren met AB kuurtjes enzo. Ik heb zelf eens oorontsteking gehad, geloof me, ik laat Joey dan echt niet zo 7 mnd lopen.

7. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Heb vandaag een afspraak gemaakt bij de kno arts.

Ben benieuwd wat er zeggen valt. Dus als ik zo lees komt bij jullie de probleem bekend.

Vooral tijdens de eten duurt het lang,totdat zijn eten lang duurt. Omdat hij moeite heeft met ademhalen.

8. ProudMum

is jou kleintje ook vaak wakker omdat zijn neusje verstopt zit?
    Hier meerdere keren s'nachts.
    En wanneer hij maar overeid zit loopt het als water zijn neusje uit

9. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Tot 1 jaar was hij elke dag snachts wakker. Nu gelukkig niet meer. Maar via de babyfoon kan ik goed horen dat zijn neusje verstopt zit. En zoals jij zegt als hij wakker wordt krijgt mijn zoon ook veel snot uit zijn neusje.

10. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik zeg niet dat je ermee moet door lopen maar ik zou wachten met de amandelen tot 2 jaar.

Ik weet hoe het voelt hoor, ik hem om de halverklap ooronsteking, wij hebben vernouwde gehoorgangen dus als het weer maar iets veranderd is het weer zover. dus dat gevoel ken ik erg goed en is inderdaad niet leuk en zeker niet voor zo een kleintje.

Wat ik meer wil zeggen ga eens vragen of buisjes niet een oplossing is, de kans is zo groot dat de amandelen weer zo snel terug groeien en dan is de ingreep ook voor niks geweest en ben je zo weer waar je nu bent. Bij xander waren de amandelen na nog geen 2 maanden alweer helemaal terug gegroeid, hij heeft er nog geen 2 weken echt verlichting door gehad en vanaf de 10 maanden tot nu zitten we weer precies met het zelfde als daarvoor, slecht eten heel veel heel erg verkouden zijn, om de halverklap spugen van het hoesten een heel zeer drukkend hoofd waar hij constant met van alles tegen aan slaat moeilijk in slaap kunnen komen, brullen als je hem maar plat wilt neer leggen. en de amandelen laten weg halen is ook een hele happening voor zo een kleintje en bij xander si dat dus helemaal voor niks geweest, dat is waar ik je voor wil waarschuwen. xander moet nou nogmaals aan ze amandelen geholpen worden als hij 2 is.

Maar het is natuurlijk helemaal aan jezelf wat je met dit advies doet.
    Het enige wat ik wil is je waarschuwen voor dat het bijna altijd onder de 2 jaar voor niks gedaan wordt. en dat is toch wel erg zielig, maar als je naar de kno arts gaat zal die je dat denk ik ook wel vertellen.

Voor de rest wens ik je heel veel sterkte ermee en hoop dat ze voor je kleintje snel wat kunnen doen.

groetjes miranda

Share This Page