Ik heb sinds vanmorgen hele kleine beetjes rood bloed op een wc papiertje.. ik ben zo bang dat het nu dus fout gaat...... Heb geen buikpijn. Mijn eigen VK en huisarts zijn niet te bereiken...... Is er uberhaupt iets te controleren of moet ik echt afwachten en bidden? Kan een gesprongen adertje ook de oorzaak zijn?
hoi Brigitte, waarschijnlijk is er niets aan de hand. Een gesprongen adertje is meestal de oorzaak. Ook kan er bloedverlies zijn na vrijen of harde ontlasting. Zolang het een paar drupjes zijn is het geen probleem. Bij veel helderrood bloed -met stolsels- en heftige krampen heb je pas kans dat het misgaat. Geen zorgen dus. Mirjam PS Bidden is overigens altijd goed, God is immers de schepper van nieuw leven.
hoi mirjam, dank je voor je geruststellende woorden. Heb nog steeds geen krampen en na 10 uur niets meer gezien op mijn toiletpapier dus heb wel weer wat goede hoop.....
Vanmorgen vroeg toch weer een paar drupjes maar sindsdien (6 uur later nu) niets meer te bekennen... Kan het zijn dat zo'n adertje dan weer knapt of is dit nog een restje van gisteren? Vind het raar dat ik het aldoor in de ochtend heel vroeg heb... zou ik verkeerd liggen ofzo? Als het een paar dagen duurt moet ik dan maandag wel mijn VK bellen of kan het wachten?
Nu lees ik net ergens iets over een BBM zwangerschap... en dat je dan ook wat last kunt hebben van wat bloedverlies. Omdat ik al vanaf mijn eisprong ook wat bruinverlies heb maak ik me daar nu wel wat zorgen over..... Kan dat ? Kan ik maandag met mijn eigen VK bellen om het na te vragen of moet ik afwachten?
Hoi Brigitte22, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb je veel andere klachten. Daar moet je dus niet meer aan denken als je alleen wat licht bloedverlies hebt. En je hoeft er op zich je vk niet voor te bellen. Die zal je gerust stellen door de telefoon en zeggen dat je het moet afwachten. Het hoort echt bij de zwangerschap als het zo licht is als jij beschrijft. Pas wanneer je bloedverlies hebt als een mesntruatie met de daarbij behorende krampen moet je je ongerust maken en direct aan de bel trekken. Het hoort er echt bij. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb volgende week een afspraak voor intake bij mijn eigen VK en dan zullen we verder zien. Het is erg fijn dat jullie ons zo gerust kunnen stellen... ik ga lekker van de komende week genieten (en verder met de voorgereidingen van onze trouwdag)....