Help! gebroken nachten zoontje 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alberta24, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    sinds zondag is ons zoontje van 13 maanden klokslag 23.00 uur weer wakker. krijsend en helemaal overstuur. krijg hem niet meer stil in zijn eigen bedje.
    in ons bed valt hij vrijwel gelijk weer in slaap en leggen we hem terug in zijn eigen bedje. Om 02.00 uur weer overstuur wakker en weer in slaap vallen tussen ons in. dan laten we hem maar liggen omdat we zelf ook in slaap vallen...
    wij zijn een beetje bang dat hij hier dus aan gaat wennen.

maar wat is de reden dat hij zo overstuur wakker wordt? en pas rustig wordt als we zijn kamertje uit zijn?
    zou hij honger hebben? of bang zijn in zijn kamertje? heeft hij nachtmerries?

Hij is sinds maandag wel begonnen met lopen achter de blokkenkar enzo.. misschien dat dat er mee te maken kan hebben?

ik hoop dat jullie tips voor mij hebben!

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Lees eens hier:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=58934

Ik heb nl hetzelfde met mijn dochtertje van 13 maanden!

Vaak hebben ze op deze leeftijd nachtmerrie's.
    Ook nieuwe ontwikkelingen spelen hier in mee (dus kan idd van t lopen zijn).

Ik heb me ondertussen erbij neergelegd, en ga ervan uit dat t ooit voorbij gaat haha.

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hier ook al een paar nachten achter elkaar dat Silvester wakker wordt en gruwelijk begint te krijssen. Weet me ook niet zo veel raad meer. Als ik hem een slokje bv heb gegeven gaat het eventjes goed en word hij na 2 uur weer gillend wakker. Dan maar weer bij ons in bed nemen. Gaat ook even goed, merk dat hij erg onrustig is, ligt echt te woelen in bed. Hij krijgt 2 tandjes door, misschien ligt het hier ook aan (heeft bij de vorige tandjes niets laten merken). Sterkte in ieder geval. Hopelijk gaat het snel over!

-x-
    Qwizzle en Silvester.

4. sweetangel100

Qwizzle dat klinkt bij Silvester ook naar enge dromen :(

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    denk ook dromen en misschien dat dat lopen er toch ook wel wat mee temaken heeft want ik heb gehoord dat kleintje alles verwerken in de slaap....

6. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    sweetangel: jouw verhaal is precies hetzelfde als bij ons! alleen ik neem hem uit bed en leg hem tussen ons in. zo valt hij weer in slaap... hij is ook echt hysterisch en wil niks, geen fop, fles ik mag hem zelfs niet knuffelen!
    heb net het cb gebeld en had tranen in mijn ogen toen ik mijn verhaal vertelde.. ik wordt terug gebeld door de wijkverpleegkundige.
    misschien dat ik hem om 23.00 uur nog een fles opvolgmelk geef in de hoop dat hij dan de rest van de nacht doorkomt.. want overdag heeft hij ook meer honger als normaal..
    ik laat het wel even weten wat het cb gezegt heeft ok?

7. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    goh wilde net zo een topic openen! keira heeft 11.5 maanden, maar precies hetzelfde verhaal... ze heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, en sindsdien dus elke nacht op... word een paar keer echt gillend wakker:(

8. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    het cb heeft mij teruggebeld en van haar moest ik robin niet tussen ons in in slaap laten vallen, want anders krijgen we hem helemaal niet meer in zijn eigen bedje.... ze stuurt nu informatie op over de "5 minuten methode"
    overdag en 's avonds valt hij na veel protest wel in zijn eigen bedje in slaap, alleen die 2x dat hij gillend wakker wordt lukt dat dus niet meer.. ik hoop echt dat dit een fase is die nog maar heeeel kort duurt :)

9. sweetangel100

de 5 minuten methode helpt hier op dat moment dus echt niet. Iman is op dat moment zo overstuur dat ik haar echt even bij me moet nemen om haar te kalmeren. Ik laat haar idd wel niet bij mij in bed slapen.

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester laat ik na de 2de keer krijssend wakker te zijn geworden wel naast ons in slapen. Wat is de 5 minuten methode? 5 minuten laten huilen en dan pas gaan kijken ofzo?

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat is de 5 minuten-methode?

12. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik had dit ook met nick en heb toen zwaar overstuur de wijkverpleegkundige gebeld en heb van haar toen adviezen gekregen die binnen een week hielpen en hij slaapt weer als een roos :) .

Als je wil weyten hoe ik het heb gedaan stuur dan ff een pb want het is een te lang verhaal om hier neer te zetten

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tamer heeft dat ook zo erg. ´snachts dan wordt hij helemaal overstuur wakker en dan geef ik hem wat te drinken en dan slaapt hij weer en nog geen half uur later weer wakker.

Tot 3 uur slaapt hij goed en dan vanaf 3 uur tot 7 uur is het elke keer uit bed springen.

14. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    de 5-minuten-methode is (zoals ik het begrepen heb..) 5 minuten laten huilen/krijssen, even kijken, troosten en weer weggaan. 5 minuten laten huilen en weer even troosten en ga zo maar door... totdat hij rustig is en in slaap valt.. ben bang dat dit niet gaat werken voor ons, maar we krijgen informatie van het consulatiebureau hierover opgestuurd dus ik zal het wel eens doorlezen.
    Ik ben onwijs benieuwd wat deze avond en nacht mij brengen gaat.. heb het matras voor mij al naast zijn bedje gelegd ....

15. sweetangel100

Ja dat is idd de 5 minuten methode!

Heel veel succes vannacht meid! Iman ligt er ook net weer in, dus hier ook weer spannend zucht... Vannacht was #*()@#&( ... Wel 10 keer bij haar geweest, als t niet vaker was :(

16. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    jij ook veel succes! ik zal aan je denken vannacht! morgen update? hihi

17. sweetangel100

Ja en ik zal aan jou denken haha... Dan voelen we ons niet zo alleen ;)

morgen update!

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe dat al 5 minuten methode. Maar ik blijf iot mijn bed komen.

Tamer ligt er nu eindelijk in maar ik heb het gevoel dat ik weer veel uit moet.

19. sweetangel100

Nou hier de eerste update haha

Ze is maar 1 keer wakker geweest en toen hoefde ik er niet eens uit, want mijn man stond op t punt om naar bed te komen en die heeft haar de speen gegeven!
    Wel vond ze het om 7:15 uur tijd om op te staan, dat valt me nog altijd tegen, eerst sliep ze tot half 10 :(

Maar ja vannacht dus goed!

Maar ik weet wel van de afgelopen weken dat dat niets wil zeggen voor de komende nachten, helaas...

20. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    robin heeft van 20.00 tot 8.00 uur geslapen! ik had al een heerlijk bedje voor mezelf gemaakt op zijn kamertje, maar dat is dus helemaal niet nodig geweest!
    wat hebben we toch rare kinderen hé? :)

Maarre... ik begrijp dat dit dus niet hoeft te betekenen dat het nu over is?

Deel Deze Pagina