Hoeveel dagen voor eisprong is het beste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saarmaartje201, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saarmaartje201

19 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zondag had ik voor laatste keer geklust en als goed is heb ik rond 18e ( volgens berekening weliswaar online) eisprong.
    Mijn periode is echt regelmatig, ik gebruik geen pil en ik weet nou niet of ik mijn eisprong gisteren heb gehad..
    Ik vertrouw mij zelf nu even niet haha door zenuwen. Maar vroeg mij af wat beste is klussen voor eisprong en voel je ook altijd innesteling?

Mijn laaste maanden van periode waren 16-09/11-10 en 6-11. Ik ben nog wel zo realistisch dat eerste keer vaak niet raak is.

Ben benieuwd

xx

2. logo

logo Niet meer actief

De dag ervoor volgens mij. Gewoon een paar dagen daarvoor begonnen en dan om de dag doen. Volgens mij heb je dan de grootste kans.

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Zaadcellen leven nog wel even. 48 uur schijnt over het algemeen wel te lukken (natuurlijk ook weer uitzonderingen op) en sterke cellen tot wel 72 uur. Ik dacht dat je meest vruchtbaar bent op dag van je eisprong en dag erna dus ongeveer 2 dagen voor je eisprong tot dag erna heb je beduidend betere kansen! Om de dag in je vruchtbare periode is dus iig een kansvergroter.

4. saarmaartje201

19 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames!

Vind echt zo spannend heb last van gevoelige borsten, en ook last in mijn onderrug en gisteren avond opeens vet warm.
    Dus hopelijk eisprong gehad en bevrucht hahhaa... ben benieuwd!

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ze zeggen altijd dat je de 2 dagen voor de eisprong en de dag van de eisprong het meest vruchtbaar bent.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik nog nooit zwanger ben geworden van 2 dagen voor de eisprong seksen hoor...

Bij mijn dochter ongeveer op het moment van de eisprong gesekst, bij mijn vmk-zwangerschap de avond voor de eisprong. De rondes waarin er meer dan 1.5 dag tussen seks en eisprong zat zijn nog nooit geresulteerd in zwangerschap bij mij.

Maar je hoort vaak genoeg dat mensen dan wel zwanger worden. Het zal wel per persoon verschillen! Maar ik denk dat je met seksen de avond voor de eisprongdag het meeste kans maakt.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De dag voor de eisprong en de dag daarvoor zijn het beste. Voor de zekerheid op de dag van de eisprong.

De eicel leeft maar 12 uur dus later heeft geen zin. De zaadcellen blijven maximaal 3 dagen in jouw lijf leven dus die hebben wel even de tijd :)

7. saarmaartje201

19 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het soweiso voor de eisprong gedaan dus kans zit er in. Ben enorm benieuwd!! pfff verschrikkelijk dat je altijd moet wachten he haha

Deel Deze Pagina