Verjaardagskado oma

Discussion in 'De lounge' started by Troetelbeer90, Mar 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    A.s. maandag is mijn oma jarig en ze houdt een etentje.

Nou willen wij haar naast een bos bloemen en een lief kaartje ook nog wel een kado geven. Maakt niet uit als het iets kleins is of zo, maar we weten niet goed wat.

Ze wil zelf dingen als een nachtjapon, mascara, een plant etc.
    Maar ja dat vind ik niet echt leuke dingen om te geven. Komt zo sullig over!

Nou heb ik mijn moeder en tante het idee gegeven (ze hebben het beiden niet breed en oma is juist wat beter bedeeld zegmaar) om zelf een soort cadeaubon te maken met daarop een 'tegoed' voor een dagje met haar dochters. Dus een dagje Zeeland en daarna met zijn drietjes eten ofzo.

Moeder en tante wilden eerst een bedrag schenken voor een elektrische fiets of wat, maar ze hebben dat beiden eigenlijk niet en oma kan er zelf tig kopen als ze dat nodig heeft, dus kwam ik met dit idee.

Kortom; Heel leuk allemaal. Maar wat geef ik nu zelf aan oma hahaha:D

Misschien dat iemand iets leuks weet als kado. Iets omtrent onze kleine meid op komst ofzo?? Het is haar eerste achterkleinkind.

Ik hoor het graag!

Liefs, Troetelbeer

2. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    tegoedbon voor een fotoshoot.... wat is er nou mooier dan 4 generaties op een foto! ;)

3. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die foto staat inderdaad al op de planning. Maar die gaan we zelf maken hihi. En om nou ook met een zelfgemaakte bon aan te komen dan heb ik het gevoel dat ik het kado van mijn moeder & tante 'wegstoot'.

Maar bedankt voor je tip!

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    het boek "oma vertel eens"

5. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga eens kijken wat het voor boek is. Bedankt voor de tip!

Alleen vind ik het wel moeilijk van ze is (ook door omstandigheden) nog niet zo heel enthousiast over de zwangerschap.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat ik mijn oma laatst gegeven heb:

Een krans voor aan de voordeur, een soort theekop met daar bovenop ene klein theepotje & geurkaarsen.

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Misschien een fotoboek met foto's van haar kinderen en kleinkinderen van nu en vroeger? En dan de laatste pagina bewaren voor een foto van jouw kindje?

8. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pff Nikkijane wel een superleuk idee maar de verjaardag is a.s. zaterdag al. Dus dat gaat denk ik niet lukken!

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat het kado voor haar wordt!

Moeilijk, moeilijk, moeilijk

9. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niemand?

10. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Digitaal fotolijstje? Kun je iedereen er al op zetten + buikfoto.... en bv op een kaartje erbij dat de foto's van jullie meisje er ook nog bij komen?

11. Troetelbeer90

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmm digitale fotolijstjes zijn flink prijzig dacht ik zo toch?
    We hebben er zelf geen namelijk. Plus 'de foto's van iedereen' is nogal een probleem om binnen die korte tijd nog te regelen.

Er was sinds gisteren ook een voorvalletje in de familie.
    Mijn moeder zei dinsdag al dat mijn tante en zij een gezamenlijk kado wilden doen. Eerst een elektrische fiets (zoals ik eerder al vermeldde) maar dat vond tante achteraf te duur. Toen kwam ik met het idee van een dagje Zeeland met haar dochters ofzo kado te geven. Vond mijn moeder helemaal geweldig.

Smst mijn tante gisteravond om 23:00 dat ze een rondvaart voor opa en oma samen hebben geregeld bij hun in de buurt voor €120,00. Of we daar 'effe' €20,00 aan mee wilden betalen. En dan deden we een gezamenlijk kaartje & bos bloemen.

Ja heel leuk maar kaartje staat hier al geschreven en de bos bloemen geef ik liever zelf (of een plantje) om dat met 5 gezinnen samen te geven vind ik nogal armoedig overkomen.

Plus 3 dagen van tevoren ga je vragen of iemand mee wilt doen aan een gezamenlijk kado waar wij totaal niet achter staan. Irriteerde me een beetje erg.

Even uitleg: Opa zit aan zuurstof en is ernstig ziek. Moppert overal over en heeft het elke keer over dat dit zijn laatste etentje is, of laatste wijntje of laatste keer dat hij ons ziet. Of over zijn testament. Is zo erg dat mijn oma er flink depressief van is.
    Zo ook met zo'n rondtocht op een boot. Ik weet zeker dat hij zoiets heeft van ja ga weg, ik ga niet met mijn rollator en zuurstof die stomme boot op..
    Dus ik wil zoiets niet geven, werden moeder en tante geïrriteerd. (waarschijnlijk omdat ze meer moeten betalen nu. Ja hallo, moet je niet eerst een kado regelen en dan op de valreep iemand zowat verplichten tot meebetalen. Zeurkousen!)

Maar we vinden het vrij moeilijk wat we dan wel willen geven. Een fotoalbum/lijst met allerlei foto's is heel leuk. Maar dat wordt complex om nog binnen nu en 2 dagen in elkaar te zetten! En hoe en wat etc.

Share This Page