Help, geef mij nog 1 keer raad!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Loe, Jan 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

#1 Loe, Jan 11, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 11, 2012
    Mai mai mai......................

Waar is onze jongen in beland, wat voor fase? Wie het weet, vertel het mij! Hij is flink ziek geweest, zit nu aan tweede ab kuur, die is bijna klaar. Maar sinds een week of drie wordt hij 'snachts wakker, ineens krijsend, boos en overstuur. nachtmerries denken we. we liggen dus tweemaal per nacht met onze zoon in ons bed, omdat het ECHT niet anders lukt, niet met alle andere dingen die we anders konden doen waardoor hij weer lekker ging slapen.

Maar....... er is nog meer. Hij is gek op de tv en de laptop. Als het scherm open gaat van de laptop is hij er al de kippen bij en wil bij mama, opgetild worden. Dan denk je dat het om jou gaat, :),maar nee hij wil direct naar de laptop. Hij KRIJST het uit (met tranen) als hij er niet bij mag en hij raakt helemaal overstuur als ik uitleg waarom en als ik hem op de grond zet. HEt is echt ver-schrik-ke-lijk...:(:)

Nu is het deze week zo dat hij om alles huilt, boos is. Hij sijpelt erg al een tijd, krijg de onderste hoektanden. Maar hij wil ook zijn fruithapje niet, misschien een kwart ervan. yoghurt? bah. Melk? bah. En dan schudt hij niet alleen nee, hij gaat weer boos worden uit de stoel willen, en krijsen/huilen.

Wie o wie herkent dit? Is dit dan de peuterpuberteit?:$;) Of moeten we aan nog aan iets anders denken?

Ik moet er ook bij zeggen dat hij net een tijdje iets aan het mummelen/praten was van mama, papa, opa, oh. Ineens zegt hij ook niets meer, praat niet gezellig meer, maar wijst alleen en slaakt een kreet en dan is het de bedoeling dat wij kijken waarnaar hij wijst en dat pakken....;)

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik denk aan herstel na ziekte. Al die tijd goede aandacht gehad en nu beslis jij als mama, goed recht, dat je ook je eigen tijd nodig hebt. Hij zal negatieve aandacht vragen aan je. Maar zal moeten leren dat al die aandacht toen hij ziek was niet voor altijd is.
    Misschien eerst samen iets doen en dan zelf laten spelen. Misschien gaat hij op in het spel en jij maakt je uit de voeten?
    Lap top maar gebruiken als hij slaapt? Misschien dat hij over een tijdje niet meer weet welke leuke dingen erop stonden?

Succes zeg.

ps: ab kuren maken darmen kapot. Je zal het moeten gebruiken maar goed is het niet. Heeft hij ook last van dunne ontlasting? Anders iets gebruiken van orthica ortiflor heet het. Is een speciale voor baby's en dreumessen.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi, dank voor je berichtje! Ja, ik denk dat die laptop er maar even niet meer aan te pas kan komen. Zodra het ding open gaan, laat hij alle speelgoed vallen en is niet meer bij me vandaan te slaan, armpjes omhoog en tillen maar mama. pfff...... ik ga het zeker proberen.

Gelukkig heeft hij geen dunne ontlasting van de ab. Ik ken inderdaad de probiotica die jij noemt. Dacht dat yoghurt ook goed was, maar hij wil dus niets. Geef wel een multivitamine nu. In een spuitje even, want ik weet al zeker dat hij het doorgeroerd door iets niet binnenkrijgt, want hij eet niet zo goed op het moment. Vooral geen melkproducten.

Pff, ik denk wel echt dat ik door moet zetten? Ik kan m echt niet vijftig keer per dag optillen (en hij weegt ook nog eens 13.5 kilo!), maar de teleurstelling en daarna de boosheid is niet leuk om te zien.

Het samen spelen gaat redelijk,ging altijd heel goed. Maar hij is zeer gefrustreerd als iets niet lukt en het nieuwe is dingen achter zich weggooien, het kan echt overal terecht komen.:)

4. Sweetlakecity

denk ook dat je een heerlijk bewerkelijk kindje hebt. Lekker knul met temperament. Zorg voor duidelijkheid kan ik je allemaal maar zeggen. Nee = nee.

Probeer eens soja melk. Zo krijgt hij toch zuivel binnen.

En misschien ontlast hij zichzelf even vanwege de ab kuur dat hij toch pijn in zijn buikje heeft? Kinderen laten zich echt niet uithongeren.
    Wees voorzichtig met zure dingen, zoals manderijen en kiwi. Dat zijn hoge allergenen.

Rijst en pasta eten? Misschien vind hij dat lekker? Of ipv vers voedsel een lekker slecht potje? Is altijd wat zoeter en over het algemeen vinden veel kinderen zit lekker.

Dat hij trouwens weinig zegt en opeens wijst kan een fase zijn. Of zo een heerlijke sprong. Soms ook wel eens door ziekte. Opeens gaat iets minder en concentreert hij zich op iets anders. Dat komt vanzelf goed.

Nu even mama tijd als hij slaapt :)

5. Loe

Loe Niet meer actief

heb net maar chamodent gekocht voor oortjes en tanden, misschien helpt het.

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Een aantal dingen herken ik wel hoor. Onze zoon is een paar weken geleden ook ziek geweest en natuurlijk liepen wij ook wat meer met hem te sjouwen en meer op schoot etc. Toen hij weer beter was leek het hem wel makkelijk om dit voort te zetten. Armpjes uitsteken dat wij hem moeten oppakken en dan wijzen waar hij naar toe wil. Vaak met een soort gilletje/kreetje van 'hup, opschieten'.
    We zijn toen wat 'strenger' geweest met het oppakken en zeker met het opvolgen van zijn bevelen ;)
    Hij doet het nu nog wel eens, en als hij z'n zin niet krijgt wordt hij ook driftig, maar we proberen zoveel mogelijk consequent te blijven. Ik blijf altijd rustig tegen hem praten, en als hij op schoot wil dan mag dat, maar hij moet zelf naar mij toekomen en ik ga niet met hem rondlopen als hij in zo'n bui is. Dat werkt altijd vrij snel. Hij blijft dan even bij mij op schoot zitten, of hij raast even uit op de grond en gaat dan weer verder spelen (duurt hooguit een minuutje of 3).

Dat slechte eten had onze zoon alleen toen hij echt ziek was, daarna was dat snel over. Misschien eens een keer wat ander broodbeleg of zo proberen? Onze zoon vindt een gebakken ei op brood ineens heel lekker :D.

7. adi

adi Niet meer actief

Naast alle tips hierboven, wil ik nog even melden dat er rond 16-18 maanden een hele heftige sprong komt. In die periode leert je kind ineens zoveel (het praten begint meestal vorm te krijgen), dat deze sprong heel heftig is.

Wij hebben hier toen 2 maanden slaapdrama's gehad. Hoe het overdag ging heb ik verdrongen denk ik...

8. Sweetlakecity

goed idee!!
    Werkte hier reuze

Share This Page