Help, geen groente op de opvang meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbear82, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    M'n dochtertje wordt deze week 1 jaar en de leidster van de opvang herinnerde me er vandaag aan dat ze volgens beleid vanaf 1 jaar geen groentes meer geven aan kinderen (waarschijnlijk omdat ze anders alle kindjes van avondeten kunne voorzien).
    Op zich logisch maar baal wel een beetje. Ze eet namelijk niet zo goed, maar door haar maaltijd in 2 delen te splitsen (half potje rond half 5-5 uur en half potje rond 6 uur-half 7) gaat het er meestal wel redelijk in.
    Thuis begint ze ook echt vanaf een uur of half 5-5 uur wel om eten te vragen.
    Het lukt mij niet om haar voor kwart over 5 a half 6 op te halen en voor 6 uur zal ze dan dus niet eten, dus ik vraag me af hoe dat straks moet met het eten...
    Iemand ideeen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik vind 6 uur een heel normale etenstijd eigenlijk, gewoon een kwestie van wennen.
    Dan geef je gewoon rond half 5/5 uur iets anders...bakje rauwkost, crackertje. Dan redt ze het toch wel tot 6 uur.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Tsja mijn dochter eet pas om 18:45/19:00 uur door mijn werk.
    Daar wennen ze aan hoor ;)
    Ze krijgt rond 5 uur altijd iets van tomaatjes, paprika, komkommer

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier eten we ook pas om half 6, kwart voor. Inderdaad even wennen. Maar komt vast goed.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Daar went ze wel aan. Wij eten rond 18.00. Vaak geef ik hem rond 17 wat rauwkost of plakje kaas/worst. Op de opvang krijgen ze overigens ook een dergelijke schaal rond 16/17. Doet de opvang dat niet?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.279
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben ook pas tegen 18 thuis. Ik geef op die dagen kdv wat mee voor rond 16.30/17.

7. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik geef altijd komkommer mee voor mijn zoontje, dat krijgt hij dan rond half 5 daar. Hij is ook een redelijk vroege eter, zo redt hij het wel tot ik thuis ben met hem en het tijd is voor avondeten.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.920
    113
    Vrouw
    Hier eten ze op kdv om 16.30 uur nog een cracker met z'n allen.
    En verder is het idd gewenning (vind ik). Onze kinderen weten niet beter dan dat we om 18.00/18.30 uur eten.

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Idd om half vijf iets van een cracker laten geven ofzo en gewoon thuis eten, went ze wel aan hoor.
    Maar eet ze alleen potjes? Misschien eet ze makkelijker mee met de pot? Ons dochtertje vond potjes echt niet lekker en vanaf dat ze gewoon met ons mee is gaan eten, eet ze super goed!!

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Een cracker of soepstengel geven ze vaak wel in de middag aan de kindjes, maar als ze dat op heeft dan wil ze s avonds bijna geen groentes. Die eet ze sowieso al slecht.
    Ze vind het vaak wel leuk om 'mee te eten' maar dan eet ze echt heel weinig. En hoewel ze natuurlijk zelf mogen bepalen hoeveel ze eten is dat toch niet heel handig. Op de dagen dat ze slecht eet wil ze namelijk s avonds extra lang bij mij drinken voor het slapen gaan. 3 kwartier tot een uur is op dat soort momenten geen uitzondering (na een fles van 150+5) (ik geef zowel fles als borstvoeding om de borstvoeding langzaam af te bouwen)
    Misschien maak ik me druk om niks, maar ik ben gewoon bang dat ze nu nog minder groentes binnen gaat krijgen en weer meer bij mij wil drinken.

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Maar zij weet dat ze 's avonds nog mag drinken en vult dan lekker haar maagje daarmee. Ik zou dat dus niet meer doen. Alleen de fles en klaar of max tien minuutjes daarna nog aan de borst. Hoe snel na het avondeten krijgt ze de fles/borst?
    Hier wilde madam rond een jaar ook zelf eten, met een vorkje of haar handen. Zelf had ik dan ook nog een lepeltje waarmee ik dan tussen haar eigen hapjes door ook wat naar binnen schoof zodat ze voldoende at. Nou is ons meisje een goede eetster dus wij zijn hier nooit tegenaan gelopen. Echter hoefde ik haar geen potje te geven dat at ze niet hoor.
    Misschien eens kijken of ze iets van pasta of rijst ofzo wel lekker vind en hier dan groenten doorheen of soep met groente?

12. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Zoals hierboven ook al genoemd, cracker, soepstengeltje of rauwkost extra geven tegen een uur of 5. En ik zou van de potjes afstappen, met 1 jaar kunnen ze gewoon met de pot mee gaan eten.

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Ik zou ook kijken of ze wat rauwkost kunnen aanbieden, dan heeft ze direct wat groente binnen.
    En dan lekker met de pot laten meeeten.

Zo lang aan de borst is waarschijnlijk geen honger, maar mamahonger. Je kunt proberen of ze lekker bij je op schoot wilt liggen, of samen op bed, of lekker in de draagdoek. Zo kan je borstvoeding loskoppelen van de mamahonger. Zal ze waarschijnlijk alleen niet direct accepteren.

Deel Deze Pagina