Wat vinden jullie van de naam Sytze? Mijn man vindt hem al langer leuk. Maar ik moest wennen. Maar ik denk dat ik hem van de vele Friese namen toch wel heel leuk vind. Dus wat vinden jullie ervan? En dan vraag 2: wie weet er een leuke Friese 2e naam bij? Thnx!
Ik vind 'm leuk! Maar ik kom ook uit Friesland. Ik hoor wel ook een beetje 'ziet ze', maar hoe erg is dat. Misschien is Sybren nog een leuke optie? Niet als tweede naam dan want initialen S.S. zou ik toch niet doen. Ideetjes voor Friese tweede namen: Sytze Feie Sytze Gerlof Sytze Jibbe Sytze Jelger Sytze Jeljer Sytze Jelmer Sytze Jolmer Sytze Jilles Sytze Jorrit Sytze Rein Sytze Riemer Sytze Rienk Sytze Rink Sytze Ritsger Sytze Roemer Sytze Roan Sytze Tibbe Sytze Teije Sytze Wessel Sytze Wiebren Sytze Wiemer
Mijn schoonfamilie is hartstikke Fries en dit soort namen komen daar ook wel voor. Persoonlijk hou ik er niet van en ik denk aan de schippers van de .... Nee sorry vind hem oudbollig
Hele verschillende reacties! Thnx allemaal! Bedankt ook voor de vele suggesties voor de 2e namen! Hij zit er nog niet tussen 😉
Ik vind Sytze wel een prima naam. Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar zie wel in waarom he het wel zou doen. Zelf zou ik eerder voor Wytze/ Wietse/ Wiebe gaan. Als tweede naam Jelle Jort Tjerk Andries Riemer Luutzen Durk
Ik ben geboren in Friesland en woon er nog steeds maar ik vind Sytze ook echt niet mooi. Veel te oubollig en ook ik denk direct aan de schippers van.
Prima naam, persoonlijk vind ik "Sietse" een mooiere schrijfwijze, maar dat komt denk ik ook omdat ik iemand ken die zijn naam zo schrijft.
Thnx! Arjen is idd ook een leuke voor de 2e naam! En de schrijfwijze zullen we nog even over brainstormen
Ik bedacht me net nog de naam Jetze, dat is de tweede naam van mijn oom (mijn vader heeft ook een Friese achtergrond). Verder vind ik Jelte ook wel een mooie Friese naam.