Mijn jongeste is bijna 6 maanden en wil bijvoeding gaan geven. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Steeds beetje gegeven of in het schema verwerkt. Dit is zijn schema nu: 07:00 fles 180/6 11:00 fles 210/7 15:00 fles 210/7 19:00 fles 210/7 Ik heb hem wel eens een keer wat fruit laten proeven en appel en peer vond hij heerlijk maar banaan moest hij echt niet haha. Maar dit waren twee hapjes. Ik wil nu echt bijvoeding in zijn schema verwerken. Kan ik al aardappeltjes met brocolli gaan geven en dit rond etenstijd geven met een kleinere melk fles?
Wij hebben ongeveer hetzelfde schema, maar het kan hier ook een uurtje later worden. Ligt eraan hoelaat hij wakker wordt. En wij geven sinds we over zijn op voeding nr 2 180+6. Hier mag je maar 800 ml per dag van geven. Wij zijn eerset een paar dagen voor hij 6 maand werd over gegaan op voeding nr 2. Eén a twee weken later (afgelopen weekend) zijn we begonnen met bijvoeding. Wij hebben tot nu toe om ongeveer 15:00 de hap gegeven en een half uur later de fles (die moest hij ook rond die tijd). Wij gaan 3 dagen hetzelfde geven (ivm allergieën en wennen). Ik heb broccoli gemaakt en hem een paar stronkjes in de hand gegeven. En ook een beetje geprakt en dat met de lepel gegeven. Na vandaag gaan we bloemkool geven (3 dagen) en daarna denk ik wortelen ofzo. Als dit een beetje werkt gaan we ook aardappelen proberen en later ook wat mengen. Daarna fruit proberen op dezelfde manier. Het blijft in het begin toch echt bij een paar hapjes. Pas als ze echt genoeg fruit en groente eten, kun je een fles laten vallen. Wij geven het nu dus een half uur voor de fles, maar straks moeten we even kijken hoe we het schema maken. Dan denk ik echt tussen de fles, een uur of 5/6. Lekker met ons mee eten misschien wel! Beetje proberen en stapje voor stapje. Veel plezier!
Ik wil inderdaad nog geen fles laten vallen maar wellicht wel weer terug naar 180/6. Hij krijgt nutramigen maar helemaal niet aan gedacht dat ik straks nr 2 moet vragen haha. Ik merk ook wel dat hij nu toe is aan bijvoeding, hij stopt echt alles in zijn mond en als ik niet oppas trekt hij zo de lepel uit mijn hand.
Grappig is dat he! Al zeggen ze dat dat geen teken hoeft te zijn van klaar zijn voor eten. Maar hier doet hij dat ook al lange tijd. Maar nu we begonnen zijn, merk ik echt dat hij er wel redelijk klaar voor is! Maar ik zou iig niet tegelijkertijd veranderen met fv en beginnen met een hap.
reageren ze anders op nr 2 dan? Mijn oudste was heel makkelijk en die kon je rioolwater geven en dan nog zou hij het lekker gevonden hebben en lichamelijk geen klachten gehad hebben. De jongste is daar wel anders is.
Trouwens nog niet meteen groenten & aardappel geven hoor, dat is niet nodig. Je kan eerst rustig beginnen met een aantal soorten groenten voor je aardappel erbij gaat geven. Wij gaan nu zachtjes aan beginnen met aardappel. De groenten die ze al heeft gehad zijn; broccoli, bloemkool, wortel, pompoen, bruine bonen, tomaat, komkommer en aspergus. Vanavond gaan we spinazie of aardappel proberen. Ik denk dat ik de aardappel samen met pompoen ga geven, pompoen vond ze erg lekker namelijk! Ga je zelf maken of potjes? In potjes zit namelijk vrij snel ook al vlees verwerkt en zelf vind ik vlees nog niet nodig.
Die van mij heeft geloof ik beetje gekke darmen. Hij poept heel weinig (1x per 3 a 4 dagen) en toen we met die voeding begonnen ineens een spuitluier! Maar als je één voor één gaat veranderen, dan weet je waar het aan ligt als er een reactie komt.
Nou gister bloemkool gegeven of liever gezegd niet gegeven want meneer was hevig aan het kokhalzen van een flintertje bloemkool welke ik helemaal had gepureerd. Heb nog nooit zo'n vies gezicht gezien....zucht...Hoe moet ik dit nou aanpakken? Blijven proberen of maar iets anders aanbieden? Worteltjes vind hij ook vies
Ik ben met me dochter jainy nu 5 maanden bij de dieetiste ivm KA... zij heeft ook nutrmigen... ik moet eerst beginnen met groenten... en dan elke groente 3 dagen dezelfde geven ivm eventuele reactie... ook telkens maar 1 nieuw ingredient... dus als er aardappels bijkomen... een groente pakken die ze al kent... langzaam aan beginnen... ook vertelde ze me.. dat ze in het begin veel niet lekker zullen vinden... het terug spugen... lees wel alle kindjes zijn anders... ze zegt toch volhouden... en vooral niet reageren of gefrustreerd raken.. dan word het nog moeilijker... elke dag proberen al is het maar een beetje... tot de kleine aan de smaak gaat wennen... dan komt het wel goed... succes groetjes
Maar als je kind 5 maanden is en zo allergisch is dat je bij een dietist loopt, dan wacht je toch wel tot 6 maanden he! Ik heb met mijn allergische kinderen erg veel gehad aan de informatie op de sites van Monique Zwaan over babyallergie en kindereczeem. En natuurlijk borstvoeding.com, daar kun je veel lezen over voedselintroductie bij allergie, ook als je geen borst geeft.