mijn kleine is nu bijna 7 weken oud en er zit weinig regelmaat in haar slaapritme ook huilt ze erg veel. Atijd als ze wakker is huilt ze wel een tijdje. Ik weet niet meer hoe dit komt en ik vind het erg zwaar worden. Ik let er goed op of ze het warm of koud heeft etc. Voedingen lijken ook niet altijd te helpen. (ik geef borstvoeding sinds een week 1x per dag een fles). 's nachts slaapt ze wel goed meestal van 01.00 tot 8.00 uur en daarna in de ochtend van 8.30 tot ongeveer 10.30/11.00. Ze slaapt 's nacht bij ons in bed, in haar eigen bedje vind ze het 's nachts vreselijk (veel huilen), voor de rest van de dag is het zeer chaotisch ze is vaak uren achter elkaar wakker terwijl ze wel moe lijkt. Als haar oogjes dicht gaan breng ik haar naar bed, maar dan wordt ze weer snel wakker na 15 min vaak. Het is een lang verhaal ik hoop dat je me wat tips kunt geven! Heel erg bedankt alvast. Maleen
Hallo, Veel ouders zouden graag een mooi slaapritme bij hun kindjes zien. Maar laten we niet vergeten dat we te maken hebben met baby's. In jouw geval om een baby van 7 weken. Het is niet zo gek dat er (nog) geen sprake is van geen slaapritme. Hoewel ze snachts keurig slaapt. Baby's krijgen veel prikkels te verwerken en naarmate ze ouder worden wordt dit meer. Daarom wordt er vaak gesproken over rust en regelmaat. Geef je kleine structuur en beperk het aantal prikkels overdag. Verder kost het soms even tijd om een kleintje ergens aan te laten wennen. Als je de onderwerpen in dit topic langs loopt vind je nog meerdere tips die je eventueel zou kunnen toepassen. Succes. Ilja