Hallo allemaal, ons zoontje is vrijdag een half jaar. Ik heb nog 1 pak HA1 staan, daarna wil ik over op HA2, de opvolgmelk dus. Nu is het toch zo dat ze daar minder dan een liter van mogen? Vult opvolgmelk dan meer per 100 ml? En is het ook dikker? En wie weet hoe het zit met het verschil tussen HA en standaard? Vult dat ook meer of is dat dikker? Ons manneke drinkt nu nog met een s speen van difrax maar als opvolgmelk dikker is, moet ik wel iets met een groter gaatje.... wie weet antwoord op mijn vragen? groetjes S.
Van opvolgmelk mag een kind niet meer dan 800cc, dus 24 schepjes. Vaak willen kinderen ook niet meer, omdat het een voller gevoel geeft. Maar als je kind nog weinig vast voedsel eet n echt meer melk nodig heeft kun je beter eerst nog nummer 1 blijven eten tot je kind Est meer vast voedsel eet.
Hij eet nog nauwelijks iets anders nee, wat fruit knabbelt hij af maar verder nog niet. Vind vier flessen dan in ene zo weinig. Misschien toch op 1 blijven dan. Maakt dat niet uit kwa voedingstoffen?
Nee maakt niet uit qua voedingsstoffen. Opvolgmelk bevat wat meer ijzer, omdat ze er minder van drinken, dat is alles. Voor de uitvinding van opvolgmelk kregen kinderen gewoon tot een maand of 9 nummer 1 aangeboden. Zodra je kind genoeg eet om met minder dan 800cc tevreden te zijn ga je over op opvolgmelk.
Bedankt voor je antwoord. Voorlopig nog maar HA1 dan. Hoewel vanaf vandaag is hij een half jaar en wil ik echt een hapje gaan aanbieden dus wie weet gaat hij binnenkort echt wat meer eten. Weet jij misschien ook of het nut heeft straks door te gaan met HA melk of, omdat je toch al allergenen gaat geven, ik net zo goed ook standaard kan geven. En valt dat zwaarder dan HA?
In groente zitten weer heel andere allergenen als in kunstvoeding. Zolang je kind geen vast voedsel krijgt waar melk in verwerkt is, zoals brood, koek, toetjes, etc, heeft HA nog gewoon zin.