ervaringen Novalac AR 1

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Linske, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Onze meid is 2 maand en we zitten nog altijd een beetje in onze zoektocht naar een goede pap.
    Xanthi heeft van in het begin al wat last van reflux, niet al te erg maar het is er wel. Hetgeen waar ze het meest last van heeft zijn haar buikkrampen, haar kakpampers waren iedere keer groene diarree met een sterke geur aan. Ze dronk dus NAN AR1, en op aanraden vd osteopaat zijn we maandag overgestapt op Soja, haar buikkrampen zijn nog altijd hetzelfde en haar reflux is verslechtert doordat het een dunne pap is, het enigste dat nu beter is is haar stoelgang, dat zijn nu echte keuteltjes met een gele-groene kleur, een grote verandering dus.
    Ik ga de Soja nog tot vh weekend doorgeven, omdat het lichaam altijd een week de tijd nodig heeft om een pap gewoon te worden, maar ik heb mijn twijfels dat dit de juiste is voor haar.

Gister heeft iemand me aangeraden om eens Novalac AR te proberen, dit zou een pap zijn dat zowel goed is voor de maag als de darmen.
    Daarom ben ik op zoek naar ervaringen met deze pap.

Dus laat maar horen, dames!

Liefs Linske

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ehm een kindje van 2 maanden ga je toch geen PAP geven? Ik neem aan dat je kunstvoeding bedoelt?

Bij allergie en reflux is het niet verstandig om sojavoeding te geven. De eiwitten van soja en koe lijken namelijk erg op elkaar, waardoor je kind een kruisallergie kan ontwikkelen.

Ik denk dat je meer hebt aan het geven van een hypoallergene variant van kunstvoeding (die heb je van NAN en meerdere andere merken) ingedikt met johannesbroodpitmeel of gelilact.
    Groene poep is normaal bij allergie en dieetvoedingen, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Maar als de problemen na 2 weken hypoallergene voeding aanblijven dan kun je beter met je arts overleggen over een sterkere dieetvoeding, zoals pepti of nutramigen. Maar in elk geval GEEN sojavoeding!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Deel Deze Pagina