Hoi, Het kan natuurlijk zo zijn dat er iemand in jullie huis is. Degene probeert dan ook contact te maken met jullie kindje. Op zich is dat niet erg, maar als het kind er bang van wordt dan is het denk ik niet meer goed. Gewoon zeggen dat hij/ zij niet meer in de kamer aanwezig mag zijn, is een hele goed. Het huis reinigen met salie, wil ook nog wel eens helpen. In ons huis hebben we de prettige aanwezigheid van mijn overleden vriend/ pappa van Noa. Hij waakt altijd over onze dochter, mij en mijn huidige partner. Ik heb hem toestemming gevraagd hij het prettig zou vinden als ik en mijn huidige vriend in "zijn" huis mochten wonen. Zijn toestemming was toen er een boek uit de kast viel op een pagina waarin beschreven stond dat een weduwe verliefd werd op een man. Dit zegt mij genoeg en mijn huidige vriend respecteerde dit enorm. Hij voelt overigens ook dat mijn vorige liefde nog in het huis is. Soms vind hij dit wel moeilijk, maar leert er wel mee omgaan. Daarom vraag ik soms ook of hij even weg wil gaan, omdat zijn aanwezigheid soms ook erg confronterend kan zijn. Dit gebeurt dan ook. Elke avond als ik Noa naar bed breng dan rent ze naar haar kamer omdat pappa daar op haar wacht. Ze zingen liedjes en hebben lol. Ze valt altijd gerust in slaap en ik ben absoluut niet bang voor zijn aanwezigheid. Heel soms voel ik een warme gloed op mijn wang als ik bijvoorbeeld alleen thuis ben en ik zit te lezen of tv te kijken. Hij toont dan zijn liefde, daar ben ik van overtuigd. Ik geloof in geesten, entiteiten of hoe je het ook wil noemen. Als het niet goed voelt dan zou ik maatregelen treffen. Groetjes, Zonnestraal
Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb nu contact gehad met iemand die mijn huis kan reinigen. Die komt binnenkort langs. Ben benieuwd of dit helpt
@zonnestraal, ik vind het echt mooi en knap hoe je er mee om gaat.. en fijn dat het jou/jullie een goed gevoel geeft, en dat je hem ook kan vragen even weg te gaan als dit even niet zo prettig voelt. wat mooi dat je dochter dan zegt dat papa op haar wacht op haar kamer.. wauw.
Ik moet wel direct zeggen dat ik er absoluut niet in geloof, maar toen wij verhuisden naar dit ontzettend oude huis heeft L. de eerste weken alleen maar liggen te huilen op haar kamertje. Een vriend van me die veel met spirituele zaken bezig is zei dat ik haar kamertje met salie moest reinigen, zoals zonnestraal ook al zei. Heb ik niet gedaan en het huilen hielt vanzelf op. Maar hoe je het moet doen (volgens die vriend van me) is veel verse salie op een bord leggen en verbanden op de drempel van de kamer waar je last hebt. Zo reinig je de boel schijnbaar.
Mijn oppas kindje zag ook geesten ze praten daar ook mee en het waren haar vriendjes zei ze altijd. Maar ik vond het behoorlijk creepy als ze er over begon of als ze aan het praten was met ze!
Het zou best kunnen. Mijn vriend heeft al jaren "iemand" bij zich. Het is eigenlijk niet meer als een donkere schim. Het heeft wel de vorm van een lichaam, maar hij kan geen gezicht zien. Zodra die persoon "opduikt", dan kan mijn vriend zich niet meer bewegen en hij kan geen woord uitbrengen. Ik geloof er wel in, want heb dit zelf ook gevoel toen mijn beste vriend overleden was, alleen dat voelde goed aan en m'n vriend zegt, dat dit fout aanvoelt.
Wat een fijn gevoel Zonnestraal en wat mooi hoe je/jullie er mee omgaan. Dit gevoel heb ik ook regelmatig met mijn overleden beste vriend. Er is een moment geweest, dat ik zijn aanwezigheid niet meer voelde, maar sindskort is hij er weer! En inderdaad het gevoel van een warme gloed of een soort windvlaag herken ik zeer zeker! Mijn vriend heeft dit ook, alleen voor hem voelt het niet goed aan en hij kan ook niet zeggen wie die persoon is, omdat hij niet meer dan een donkere schim ziet, zonder gezicht!
@Zonnestraal : wat mooi omschreven zeg..en wow, heel mooi dat het zo op die manier gaat...wow, vind het echt bijzonder!
@Zonnestraal: Wat fijn! Zo is hij toch nog bij jullie! Dit is ook erg fijn voor jullie dochter lijkt me!
Persoonlijk vind ik,mocht diegene nu echt niet meer prettig aanvoelen je niet zomaar moet gaan reinigen met salie. Laat het dan beter doen door iemand die ook contact kan leggen en/of hier ervaring meeheeft. Minder aggressief en toch best doeltreffend is bijv door gewoon wierrook te branden ,daar kun je wel weer de witte salie voor gebruiken,of sandelwood ,of Litus goud.