hoi, mijn zoontje kan niet echt kiezen tussen speen en handjes, vaak lanceert hij zijn speen door de box met een kokhalzend geluid en dan gaat hij woest op zijn handjes sabbelen, maar de coórdinatie is nog niet zo goed, dus houd hij met zijn andere hand die zwaaiede hand tegen zeg maar... wanneer wordt die coördinatie van de handen wat beter, dat dat ongecontroleerde weg gaat?
hoi sim, Mijn dochtertje zwaait ook zo, heb haar weken lang ingebakerd en ligt nu sinds 3 dagen weer los. Heeft nog steeds maaiende armen en rukt contuni de speen uit haar mondje. Als ik het nu over mocht doen, zou ik haar nooit meer een speen geven. Je wordt echt moe van het lopen om de speen te geven. Succes.
Ik ben heel blij dat Fab zijn duimen heeft gevonden en niks meer van de speen moet hebben, dat scheelt mij heel wat meters lopen 's nachts. Met ongeveer 3 maanden kon hij zijn duim makkelijk in zijn mond doen zonder dat hij er 'per ongeluk' in werd gezwaaid.
Ik heb het idee dat Noa nu wat meer controle over haar handen krijgt, ze stopt nu heel bewust alles wat ze in haar handen krijgt gelijk in haar mond!
Thijmen is ook nooit echt gek op zijn speen geweest. Vaak begon hij te kokhalzen als ik hem de speen gaf. Thijmen is nu 7 maanden en sabbelt af en toe op zijn duimpje/handje of pakt een spuug doekje waar hij dan aan sabbelt. Sommige kindjes vinden zo een speentje gewoon niks en ik persoonlijk zou het ook niet door drukken als je kindje niet wil. Ze vinden volgens mij vanzelf wel iets waar ze lekker op kunnen sabbelen.
Nicky heeft nooit geduimt maar heeft wel een zuigbehoefte ik wou ook niet aan de speen maar hij heeft hem nu toch en als hij slaapt kijkt hij er ookniet meer naar om
hihi, hij heeft sinds vandaag zijn duim gevonden, wat een strijd was dat zeg. omdat ik m ook inbaker gebruik ik gewoon de speen door, als hij lekker in zijn wipstoeltje zit laat ik m gewoon zijn handjes pakken. tja, ik ben er heel dubbel over, aan de ene kant denk ik; duimen leer je moeilijker af, maar aan de andere kant hij kan zich nu ten alle tijde zelf troosten. mijn dochter heeft nooit geduimd, dus ik vind het wel super schattig staan.. ik ga hem ook niet die speen opdringen hoor, als hij daar zijn troost niet in kan vinden dan maar een duim, toch?