Ik gok heil hitler. Anders zou ik het ook niet weten. Maar is dat dan vroeger ook zo afgekort gebruikt? Geen idee, zegt mij ook niets. SS is wel een afkorting met betekenis. Maar voor mij ook niet iets wat ik direct zo zou lezen en ermee associeer. In een tekst over WOII zou ik dat zo lezen maar niet als ik ergens SS op een medicatieaftekenlijst zie geschreven.
Maar het gaat toch niet om welke associatie je zélf hebt. De vraag is juist. Ga je voor bepaalde initialen wel of niet omdat anderen daar associaties bij kunnen hebben. Ik schrik dan inderdaad dat mensen het minder erg zouden vinden als er een associatie is met Hitler dan met seks. Kan ik echt niet begrijpen. En HH staat inderdaad voor Heil Hitler en werd (en wordt helaas nog steeds) gebruikt. Conclusie : misschien schrik ik eigenlijk gewoon van hoe niet meer “belangrijk” het wordt gevonden. De reactie van @Al76 bevestigt dat voor mij. Hoe lang nog? Heel lang nog als het aan mij ligt. Maar goed, ieder zijn ding inderdaad.
Tsja, mijn initialen zijn IS. Toen ik geboren werd nog helemaal niet relevant natuurlijk maar ondertussen wel. Niemand die daar ooit iets over heeft gezegd of gedacht volgens mij. Gebruik m'n initialen op deze manier ook nooit dus ook echt geen last van. Ik zou het niet als no go zien als dit de naam is voor jullie. Vind een zelfde beginletter bij voor en achternaam vaak ook mooi klinken.
Het lijkt mij dat je toch ook juist voor jezelf denkt in plaats van voor een ander gaat invullen? Geschiedenis en dan zeker de tweede wereldoorlog vind ik zelf overigens ook enorm belangrijk. Ik hoop zelf ook dat dit nog heel, heel, erg lang belangrijk blijft voor iedereen. En toch heb ik er dan zelf geen last van dat iemand als initialen SS heeft. Dat kan toch gewoon door anderen los van elkaar gezien worden? Ik vind persoonlijk dat niets met elkaar te maken hebben. Dat zegt dan toch niets over dat hoe verschrikkelijk de SS in de oorlog was? Ik schrik niet dat iemand dat los van elkaar ziet en niet erg vindt ik schrik ook niet dat jij dat wel aan elkaar gekoppeld ziet en dat als vervelend ervaart. Ik kan het beide begrijpen. Mensen mogen daar anders in staan.
Ik zie de S.S. initialen idd los van de oorlog en ik zou echt niet weten waarom je ze niet zou kunnen gebruiken? Wie kwets ik daar precies mee volgens jou? Het heeft niets te maken met hoe ik naar de oorlog kijk, sterker nog: Mijn vader heeft de oorlog meegemaakt, en mijn oom heeft in een kamp gezeten. ( Ik ben ouder, en mijn ouders waren ouder toen ze mij kregen even voor de duidelijkheid ). Niemand in de familie heeft problemen met de initialen S.S. Ik vind dat je een behoorlijke aanname maakt zonder mij en mijn achtergrond te kennen, over hoe belangrijk ik de nagedachtenis aan de oorlog vind op basis van mijn vraag wanneer we weer S.S. als initialen 'mogen' gebruiken .
Het is voor mijn ouders de reden geweest om mij geen Sander te noemen, nou werd ik een meisje, dus.. Maar toch. Wij zijn van joodse komaf... Zou er zelf niet voor kiezen. Ik heb ook hele rigoureus alle namen met een S als eerste geëlimineerd op een namen app die we hadden. Maar, ik ken meerdere mensen die wel de initialen hebben, en neem er niet echt aanstoot aan. Maar zou 't zelf dus nooit doen.
Ik houd verder op over de S.S. kwestie. De reden dat ik vroeg waarom H.H niet zou kunnen, is omdat de initialen van onze BIB dus H.H. gaan worden . Serieus! Ik ga het niet veranderen. Men mag het afgrijselijke keuzes vinden , ik denk dat het allemaal wel los gaat lopen.
Je noemt me niet, maar gok dat je mij bedoelt. Je legt me nu wel heeeeeeel erg veel worden in de mond. Ik heb enkel gezegd dat IK nooit zou kiezen voor S.S. of H.H. En waarom niet, omdat voor mij S.S. wel een negatieve associatie heeft. Het woord kwetsen heb ik nergens getypt. In mijn ogen zijn er twee kanten. Of het boeit je überhaupt niet of en wat initialen eventueel betekenen. Of je denkt daar wel over na; en in dat tweede geval schrik ik er dus van dat iemand liever S.S. heeft dan S.M. Dat mag ik. Ik heb niets gezegd over hoe jij wel of niet tegen de oorlog aankijkt. Ik krijg alleen in zijn algemeenheid de indruk dat mensen er minder mee bezig zijn.
Jawel je benoemde mijn opmerking over de vraag wanneer je wel weer S.S. zou kunnen gebruiken in de context over ' Hoe belangrijk WOll wordt gevonden. Vandaar mijn reactie. Ik heb respect voor ieders keuze. Wij staan daar anders in, ondanks de familiegeschiedenis.
Helemaal niet druk om maken joh. Tegen de tijd dat je kind ooit initialen gebruikt of iets parafeert gaat alles al digitaal met een vingerafdruk ofzoiets. Of als het een meisje is kan ze de getrouwde naam gebruiken van haar man bijvoorbeeld. Ik kom zelf met voorletters voor mijn baby misschien op O.J. Hmmmm eerst dacht ik er ook gelijk Simpson achter aan... en nu denk ik, tsja tegen die tijd is de beste man allang dood en begraven en zal mijn kind niet weten wie dat was....
Echt ik begrijp nog steeds niet dat mensen associaties hebben bij initialen. Zijn wel belangrijkere dingen dan je daar druk over te maken lijkt me, bedoel nu vooral de mensen die jou aan t twijfelen maken.
Ik snap heel goed als je er wel een punt van maakt, maar ook als je er geen punt van maakt. Als S. de naam is waar jullie allebei dol op zijn: doen! Wij hebben V.V als achternaam, dus zijn niet voor namen met een P gegaan
Als mij naar m'n initialen wordt gevraagd geef ik de eerste letters van mijn voornamen. Ik heb in m'n leven nog nooit de eerste letter van m'n achternaam erbij gezet. Dat hoeft ook niet. Dus bij het kiezen van de naam van m'n zoontje heb ik wel gelet op vreemde combinaties met de voorletters maar absoluut niet in combinatie met de achternaam. Ik zou me er dus niet druk om maken. Je mag tenslotte zelf bepalen of je je achternaam gebruikt met de initialen.
Ik ken meerdere mensen met als eerste voorletters (voor- en achternaam) de S. Nooit S.S. van gemaakt hoor. Als je Sjors Sloot heet dan krijgt dhr. S. Sloot post. En niet meneer S.S. Dingen aftekenen met je paraaf... maakt het uit dat het toevallig twee S-en achter elkaar zijn? Mijn schoonmoeder riep ook dat wij geen naam moesten nemen die begint met een S, dat kon niet. Ze heeft zich tegelijkertijd nooit gerealiseerd dat haar eigen nicht ook als initialen S.S. heeft. Dus, ach