Goedendag, Over 2 maanden verwachten wij een dochter en we hebben nog geen naam!! Mijn man komt van Bonaire. Zelf ben ik ook dol op het eiland en we zouden graag een naam willen dat verwijst naar het eiland. We hebben al met de letters b o n a i r e gegoocheld, maar komen echt tot een minimaal aantal namen en lopen vast. Wie kan helpen en heeft suggesties?
Ik dacht even aan de titel dat je een meisje Bonaire wilde noemen Ik ga er even over nadenken want ik heb wel opties, maar dan is Bonaire niet echt duidelijk meer... Misschien zijn er ook nog andere speciale dingen naar het eiland waar je naar kunt vernoemen?
Ik ook haha. En kon alleen maar denken: neeeee! @TS hebben jullie echt voorkeur voor de letters van Bonaire of staan jullie ook open voor een andere geografische verwijzing. Zoals bv. Eden naar Eden Beach of Salina naar een van de oorspronkelijke dorpen/wijk van Kralendijk.
Ts is er geen mooi woord uit het Papiaments die tevens een geschikte naam is? Heb je toch een stuk van zijn roots bij de naam in
Oeps! Nee we willen haar geen Bonaire noemen. Beetje onduidelijkheid van mijn kant Ik zie al heel wat leuke suggesties en ga ze zeker aan mijn man voorleggen. Ik vind een een andere geografische verwijzing ook een goed idee! Ook een woord in het Papiaments ga ik voorleggen, daar heb ik zelf geen weet van.
Ik dacht ook dat je je kind Bonaire wilde noemen Ik dacht meteen aan Isla als vernoeming naar een eiland, omdat Isla eiland betekent Verder kan ik van "Bonaire" maken: Bonnie (+n) Ira Reina Rina Nore Nora Ria Ine Ina Nia Nila (+l) Nita (+t) Nika (+k) Niva (+v) Nova (+v) Nola (+l) Eira Claire (+cl) En ik denk ook nog aan Marin (+m) omdat Marin 'zee' betekent en Bonaire natuurlijk omringt is met de (Caribische) zee Evt. nog kijken wat je met de letters van 'Caribische zee' kan maken mocht je anders niks vinden uit alle suggesties hier?
Ja, en Isla spreek je daarom dus uit als Aila (Isle + a) Ik moest ook meteen aan Bonnie denken, maar ik vind Isla eigenlijk een veel leuker idee!
Is het niet een idee om een andere eerste naam te kiezen en dan Bonaire als tweede naam? Bijvoorbeeld Aimée Bonaire, Ella Bonaire of Rosie Bonaire? Om maar wat te noemen. Of je neemt een plaats op Bonaire als naam voor jullie dochter: Cai, Tera, Kora, Niki, Bona, Barbara, Mira, Labra, Montana Of gewoon Bo natuurlijk