Oké ik zit een beetje in een dilemma! Op het werk waar ik nu officieel nog werk stop ik per 1 augustus, het was gewoon allemaal niet te combineren en ze hielden zich niet aan de afspraken! Ik ben ander werk gaan zoeken en dat heb ik ook gevonden, ik kon per 1 augustus starten! Maar nu zitten we dus met het "probleem" dat we een huis hebben gekregen via de woning bouw ergens anders (60 minuten verderop) en tja ik kan dus niet steeds heen en weer gaan reizen! Nu zit ik er dus mee wat ik ermee moet? Moet ik gewoon gaan werken en dan zeggen (heb een maand proeftijd) nee sorry het is niks voor mij? Of zal ik contact met ze opnemen de situatie uitleggen, zeggen dat ik best de maand augustus nog wil werken doordeweeks (weekenden voor het verhuizen) om hun uit de brand te helpen met de drukke vakantie periode en kijken hoe ze daarop reageren? Een andere optie is om tijdelijk via een uitzendbureau te gaan werken.... Oh en voordat de vraag komt: Waarom neem je een andere baan als je gaat verhuizen? Nou we weten pas sinds vorige week dat we een huis kregen aangeboden en we hadden het eigenlijk ook nog niet verwacht het komende jaar aangezien we steeds op plaats 30 ofzo stonden!
Wel jammer dat je gelijk weer moet stoppen. Waarom kan je niet heen en weer reizen? Heb je geen auto of sluit het openbaar vervoer niet goed aan?
Ik zou het tweede doen. De situatie uitleggen en aanbieden toch de eerste maand te komen. Dat is netjes, je schept ze niet op met valse verwachtingen want ze weten dat je weggaat en ze kunnen nu alvast op zoek naar iemand anders voor in september. Wel leuk dat jullie nu al een huis toegewezen hebben gekregen! Gefeliciteerd!
Nou ik ga geen uur heen en weer een uur terug reizen.. Misschien dat anderen dat wel doen maar ik niet Ik ben dan al helemaal kapot als ik op het werk aan kom, moet voor het werk ook nog veel reizen (thuis zorg ) + dan zie ik de kleine veel minder dan wanneer ik in de buurt zou werken.... (en ik ben niet iemand die als ze om 7 moet beginnen al graag om 6 uur in de auto zit haha ) bovendien moet ik de kleine dan ook al om 5.30 naar opa en oma brengen en ben ik pas laat thuis i.v.m files etc! Ik heb trouwens nog geen contract van hun gehad! ( ja eentje die vanaf september in zou gaan maar dat was dus fout) die zou uiterlijk vandaag binnen zijn, nou heb nog steeds geen post van ze en de postbode is al wel geweest :O Dus ik heb in principe nog geen contract getekend bij hun! Net wel mijn rooster via de mail gekregen voor de eerste 4 dagen van augustus (de rest moest nog gepland worden)
Ja dat kan natuurlijk, als je het even kan redden zonder inkomen van jou zou ik dat gewoon doen. En dan gewoon werk proberen te vinden in je nieuwe woonplaats toch? Ik zou wel even bellen en de situatie uitleggen.
Ik zou gewoon even bellen en de situatie voorleggen.. In principe kun je op dag 1 direct zeggen, ik stop, aangezien je toch een proefperiode hebt. Meer netjes is het nu uitleggen, en zeggen dat je toch afziet van het contract. Als ze dan erg mopperen over de geplande uren kun je altijd nog toegeven en een paar dagen komen invallen. Maar dat laatste is misschien niet eens zo handig als het werk is waarvoor je ingewerkt moet worden, dan kunnen ze beter op zoek naar iemand anders die ook vanaf 1 aug kan beginnen.
Ik zou ze zeggen dat je door omstandigheden toch afziet van de baan. Als je dat wilt, wel aanbieden dat je een maandje wilt komen als ze niemand anders hebben tegen die tijd. Ze kunnen dan zelf beslissen of ze dat aanbod aannemen of de voorkeur geven aan iemand anders die wel in augustus kan beginnen en wil blijven.
Ik werk 4 dagen per week en reis 3 uur per dag ! Gekkenwerk, hoor!!! Raad ik niemand aan. Ik worstelde ook met de vraag wat te doen?! Want ik heb toffe collega's en leuk werk! Maar ik betaal een groot deel van de reiskosten uit eigen zak EN ben erachter gekomen dat ik genaaid ben wat maandelijkse loon betreft. Heb nu ook nog eens mot met de leidinggevende, grr!! Dusse.... eind dit jaar ben ik zeker weg! Ik ben zo lang onderweg....ben minimaal 12 uur van huis.. ppffff. Het is het niet waard!