Ongemerkte prijsverhoging supermarkt

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe mijn boodschappen altijd bij de albert heijn bij mij in de buurt.
    Een hele fijne supermarkt met een goede service.
    Maar wat me nu al een paar keer is opgevallen...is dat ze producten in prijs hebben verhoogd ipv verlaagd.
    Ze adverteren wel altijd dat ze artikelen in prijs hebben verlaagd, maar als ze het verhogen hoor je er niks van.

Nu is de chocolademelk weer duurder geworden.
    Eerst was ie 69 cent en nu 74 cent.
    Een prijsverhoging van 5 cent.
    Tuurlijk is 5 cent niet veel geld, maar elke keer merk ik dat dingen weer duurder zijn geworden.
    Nog meer mensen die zich hieraan ergeren?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat ook sneaky is: Producten met opeens een nieuw formaat (groter), maar meteen ook een stuk duurder.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja of kleiner/minder per verpakking maar even duur... En dan beweren dat het niet zo is!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Net zoals de pampers ongeveer een half jaar geleden...
    Er kwam een nieuwe verpakking met daarop tot wel 12 uur droog.
    Mijn dochter bleef niet 12 uur droog van de pampers, en er gingen ook nog even 4 minder luiers in de verpakking.
    Maar een pak luiers bleef natuurlijk even duur.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    En let maar eens op, alle producten die ze deze week verhogen, zijn volgende week in de 'aanbieding' , lijkt het net of je minder betaald.

6. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    schoentjes afgeprijsd van 44,95 voor 39,95 en nu in de aanbieding voor 19,95....
    pardon..ik heb ze een maand geleden gekocht en toen waren ze 24,95 en niet in de aanbieding maar normale prijs...

zalmworstje...was 1,49...de laatste keer sloegen ze 1,98 aan....bijna 50 cent meer...dus ik terug....cassiere kijken op het kaartje, en ja hoor ze gaf me gelijk....
    nu wilde ik het vandaag weer meenemen....maar nu stond het mooi geprijsd voor 1,98....
    ja dag, mooi niet meegenomen....

is schofterig...ze maken je gek waar je bijstaat...
    hoezo prijzenoorlog, prijzen omlaag....nou niet bij de dingen die ik dagelijks nodig heb hoor....

normaal neem ik een kilo kaas...c1000 , 4,99 per kilo...
    nu maken ze je er op attent....een stuk voor anderhalve kilo voor 5,99...
    ja en dan koop je het toch....want in verhouding is het goedkoper...maar ondertussen heb je al wel een euro meer uitgegeven dan dat je van plan bent...
    het is maar een euro zeg je dan....maar neem het over een heel jaar, over al je producten waar ze dit mee doen....
    zucht....het lijkt wel of het iedere week duurder wordt, en ik koop gewoon iedere week zo goed als hetzelfde.

laat me normaal gesproken niet gek maken door die aanbiedingen, ik koop wat ik nodig heb.
    maar ze maken het je wel heel moeilijk...

ik ga altijd door mijn knieen....en niet voor de aanbiedingen of zo, maar in de onderste schappen liggen vaak de goedkopere producten, waar niets mis mee is, ook nog goede kwaliteit.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, de bussen deo van o.a. nivea zijn ineens kleiner geworden een tijdje geleden. Maar de prijs hetzelfde!

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja een tijd terug zaten er in de verpakking lasagna bladeren van honig eentje minder per verpakking (ik kwam altijd precies uit met mijn lasagna) en bij het aanschrijven van Honig (want de prijs was hetzelfde!) zeiden ze dat er altijd "ongeveer" 14 in zitten, nee ik had er ALTIJD 15 en nu niet meer... :x Ander merk dan maar ;)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En dan nog ontdek ik dat de AH tegenwoordig in veel dingen goedkoper is dan de Aldi... Daar valt mij die prijsstijging ook heel erg op!

10. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Heb idd met de aldi de laatste tijd ook echt het idee dat die duurder is dan 1 jaar terug! Als ik echt op de prijs ga letten ben ik voor de meeste gangbare producten bij de albert heijn voordeliger uit en dan is dat niet eens een 'goedkope'supermarkt!
    Bij de Deen supermarkten merk ik wel dat die echt goedkoper is dan AH.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je bij de AH het euroshopper merk neemt dan ben je volgens mij echt goedkoper uit dan de Aldi, en ik vind het net zo goed.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Klopt wij dachten bij de aldi ook altijd goedkoper uit te zijn, maar dat is dus niet zo.

Wij gingen zoiezo naar de appie voor het vlees en andere luxemiddelen dus konden de rest net zo goed daar ook doen. Ben zo veel goedkoper uit.

Heb trouwens nog nooit gemerkt dat de prijs omhoog is gegaan bij de appie, maar dan moet ik eerlijk toegeven dat ik niet echt op de prijs let.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad is de aldi niet echt meer goedkoper.
    Ga er alleen nog maar heen voor toiletpapier, keukenrollen en haal er soms toetjes omdat ik die erg lekker vind.

Ik lette eerst ook niet echt op de prijs, maar ben er toch steeds meer op gaan letten....het is niet zo dat we het niet kunnen missen, maar vind het gewoon zonde van me geld.

14. 894hi

894hi Niet meer actief

dat gebeurt vaak tijdens de feestdagen ... en alle actie folders saan vaak vol met normale prijzen

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2-laags toiletpapier is bij de AH ook goedkoper.
    1,45 ofzo ipv een kleine 2euro bij de aldi...

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    super de boer ook, die maken je eerst lekker met hun nieuwe E merk en nu na een maand hebben ze alles verhoogt met 0,20 cent

ook een op lettertje,, de appeltaart meel van koopmans is goed koper dan het merk van de alberth. Wc papier ook hun eigen merk is duurder dan de luxe wc papier.. echte instinkers want je denk dat van hun eigen merk goedkoper is..

melk van super en de alberth is trouwens precies de zelfde melk als de melkunie ( zelfde fabriek ) alleen met een ander logootje en goedkoper ;)

ze werken op de innerlijke mens en hoe je die kan bezotten om je producten te kopen..

mijn tip kijk keurings dienst van waren op net 3 dat krijg je dingen te zien over producten wat je nog nooit had gedacht en is ook nog eens leuk om te zien:D ( bijv dat de kaas op de pizza's geen echte kaas is )

17. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    oo nog een tip,, goed en goedkope wc papier die van de kruitvat die hebben zo nu en dan een actie 8 ( of 10 weet het niet meer precies) rollen voor 1,49

xx

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja ik weet nog dat ik toen jeremy bijna 4 jaar terug geboren werd dat ik makkelijk met 200 euro rond kon komen voor 4 weken hihi haalde altijd de pampers in de reclame wat ik nu nog doe
    maar nu betaal ik nog veel en veel meer en ik kom niet mer rond met 200 euro haha ook al heb ik dan nog een dochter bij die was niet duurder want die heeft 10 maanden de borst gekregen
    vind het belachenlijk dat ze maar steeds verhogen en verhogen word er niet goed van

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

volgends mij die bladeren ook niet meer zo breed zodat precies 4 plakjes naast ( boven ) elkaar kan leggen in een lasagne schaal ik kom nooit meer uit, dus ik neem nu van de Italiaan lasagne bladen, goedkoper en passen precies ( 1,00 een pak )

20. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    ik had van de week een blikje knakworstjes....zitten er altijd 10 in...mooi rond getal....
    maar van de week had ik een blikje met 9 stuks, terwijl er wel 10 op de verpakking staat.
    Maar ja, ga jij die leverancier aanschrijven? Hoe wil je dat dan bewijzen dat je er niet 1 opgegeten heb.
    Zo naaien ze je waar je bijstaat, en je heb geen poot om op te staan.
    Tis dat je moet eten/drinken anders was ik per direct gestopt :D

Deel Deze Pagina