Beste vk, Nadat de vliezen gebroken zijn mag je geen gemeenschap meer hebben, maar ik vraag me al een hele tijd toch iets af. Stel dat je vliezen breken, maar dat je druppeltje voor druppeltje verliest (want dat lees ik ook vaak, dat het water niet in 1x naar buiten komt) en je niet weet dat het je vliezen zijn maar denkt dat het maar waterige afscheiding is en je hebt toch sex, wat dan?! Hoe zit het dan met het infectie gevaar? Kunnen je vliezen breken zonder dat je het weet? Gisteren nacht schrok ik wakker omdat het zo borrelde (ploppend geluid) bij m'n vagina, (ja sorry om het zo direct te zeggen) ik ging direct naar het toilet maar moest enkel plassen, maar had even het gevoel dat de vliezen gebroken waren en er veel water naar beneden zou komen, maar er gebeurde niets. Of stel ik nu een hele gekke vraag. Groetjes wolkjuh.
hoi, de kans dat je bevalling begint met vliezen breken is maar 10%. De kans dta het dan druppelsgewijs is ipv een plons is nog veel kleiner, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. En dan nog is de kans op infectie door gemeenschao erg klein. Het kloppende gevoel komt door bloedvaten die sterker ontwikkeld zijn in de zwnagerschap, je voelt min of meer je eigen hartslag. Mirjam