Help?! Gezag

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophiaatje, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    #21 Maev, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    Wat vragen die je mogelijk wat kunnen geruststellen:
    - wordt er door beide partijen gehandeld volgens het opgestelde ouderschapsplan?
    - wat zijn voor jouw de redenen waarom je denkt dat dit mogelijk veranderd als het gezag gedeeld is? Zijn deze redenen te relativeren, oftewel is die kans aanwezig (bewijs) of is het puur je gevoel door het wantrouwen?
    - belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat je een goede communicatie (of in ieder geval tweezijdige communicatie) moet hebben voor gedeeld gezag. (Als jij of hij bijvoorbeeld iets vraagt/verzoekt of wil regelen (sport, school, vakantie etc) wordt er dan terug gereageerd (of dit dan negatief of positief is maakt in principe niet uit). Daarna kont de vraag pas of er 'opzettelijk' negatief wordt terug gereageerd vanwege rancune etc of onderbouwd met geldige redenen.
    - zijn jullie in staat om gezamenlijk beslissingen te nemen? (In hoeverre doe je dit nu al zonder gezamenlijk gezag?)

Mocht het niet door de rechter aangegeven zijn als verplichting om voor gezamenlijk gezag te tekenen kun je bijv in het ouderschapsplan op laten nemen dat je een 'proeftijd' aan houdt van bijv 1 jaar of 2 jaar met daarbij beschreven dat als dit goed gaat je het gezag officieel deelt maar in de tussentijd wel handelt alsof het gedeeld is.

Edit: gezamenlijk gezag is overigens in de toekomst heel moeilijk te veranderen naar eenhoofdig gezag, voor beide. Helaas weet ik dit uit ervaring ik ben al 4 jaar bezig om het terug te veranderen naar eenhoofdig gezag. Mijn ex reageert nergens op met als gevolg dat er voor onze zoon niet alles geregeld kan worden. Na 4 zittingen volgt er nu eindelijk een raadsonderzoek (na allerlei mogelijkheden al gehad te hebben)

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

#22 Sophiaatje, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2015
    Meer uit handen geven tja als hij bijvoorbeeld zegt van ik wil haar donderdag mee naar de dierentuin nemen kan dat een keer dan mag dat gewoon.. Maar ik wil dat het blijft zoals het nu is. mediation heeft gezegd dat we het al doen zoals het hoort ook wanneer ik me handtekening zet dat er niets veranderd het allerergste waar ik bang voor bent vind ik nog dat hij haar misschien probeert af te nemen van me al kan dat natuurlijk niet maar t blijft spoken dat is eigenlijk het enige..verder is hij druk met werk en word onze dochter vaak een dag later op gehaald dus dat hij haar perse meer wilt zit ik niet echt mee maar gewoon meer dat hij wat van plan is .. En dat ook al heeft hij het druk dat ie wel wat verzint om dochterlief bij opa en oma te doen ofzo als hij te werk is..:) volgens mij moet ik mezelf dit niet aanpraten zoveel mensen die getrouwd zijn en uit elkaar zijn die allemaal ook gezamenlijk gezag hebben en dan zit ik mezelf "gek" te maken omdat ik nu ook moet geloven aan gezamenlijk gezag

Trouwens heb weleens gevraagd of hij mee ging naar de speeltuin of toen we in de buurt op vakantie waren (20min van m af) toen vroeg ik ook of hij kwam zodat ie met de kleine meid kon gaan zwemmen of wat hij wou maar zulke dingen doet ie dus niet als ik het vraag wij gaan vaak naar een indoor speeltuin en dan vraag ik of hij daar heen kom dan kan hij ook nog even met haar spelen maar dan is het meteen dat hij zegt dat hij weer gaat.. Ik vermoed zo dat hij er niet van houd :) ik ook niet altijd maar ik geniet er juist van als me kinderen genieten

3. Sophiaatje

Ik zat er inderdaad aan te denken om een proeftijd zou ik dat eventueel wel kunnen aangeven bij de rechter ? We moeten trouwens naar het gerechtsgebouw er voor en daarna weet ik het niet eens hoe of wat.. Kan je er gewoon naar binnen lopen? Komt er iemand met ons praten waar ik dat dan kan aangeven?

Wat verrot dat je al 4 jaar bezig bent en vader doet niets met zoon? Ik hoop dat je het snel voor elkaar hebt al is 4 jaar al wel mega lang.. Wat een klote situatie zeg pff

4. penseel

penseel Niet meer actief

Volgens mij begrijp jij mij niet.;)

Ik zeg ook het zelfde als wat jij zegt ! Teken niet als het niet goed voelt en laat het zoals het ouderschapsplan is.;)

O ja buiten de rest van het verhaal.

Als kind bij ex is laat kind bij ex wat ex die dag met het kind doet is aan hem. Je kunt hem niet verplichten om naar het zwembad te gaan.

Toen zoon vier was ging hij ook mee met zijn vader heb mij er toen niet mee bemoeid wat hij met hem die dagen deed. Dat was hun stukje.

Van mijn jongste heeft lat ook geen gezag.En daar ga ik ook niet voor tekenen. Wel mag hij haar mee nemen en als hij wat wilt met haar mag hij dat zelf invullen.

5. Sophiaatje

Sorry :)

Maar met de rechtszaak die we hadden een paar jaar geleden toen zei me advocaat eigenlijk kan hij heel makkelijk winnen omdat hij er recht op heeft dus ga naar mediation etc anders verlies je.. En bij mediation was het zo dat hij ook Nog is toe gaf wat ie geflikt had terwijl me advocaat zei als je bewijs heb geef het dan dan heb ie kans dat ie alleen haar soms mag halen voor een dagje.. Maar dat vind ik sneu voor onze dochter.. En nu zijn we jaren verder en nu blijft er nog meer gezeurd worden en hij zegt mediation gebeld te hebben en die zei dat ik gewoon moest tekenen en anders dat hij een rechtszaak moest aanspannen.. aan de ene kant twijfel ik want een mediator mag niet partijdig zijn..

6. Sophiaatje

Ja zo doen we het dus ook.. Maar als hij haar komt ophalen zitten we weleens in de speeltuin en dan vraagt ze of papa mee doet maar papa wilt dan niet etc en toen waren we er vlakbij op vakantie en mocht gewoon langskomen.. Dat ie de kansen niet neemt.. En verder is het aan hem ga het ook niet opdringen maar was meer dat ik hem juist extra tijd gunde wat hij er mee doet moet hij weten

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als de je ex aan de rechter vraagt om jou te ontzetten of te ontheffen van het gezag moet er echt heel erg veel aanleiding toe zijn om dat te laten gebeuren hoor. Daar gaat een enorm proces aan vooraf met de RvdK, BJZ etc etc. Maak je daar maar niet druk om.

8. Sophiaatje

Dankjewel :) ga me niet meer druk maken nu het is voor mij nu heel duidelijk dat ik me niet druk hoef te maken :)

Deel Deze Pagina