Zijn hier mensen werkzaam bij Eneco? (vraagje)

Discussion in 'De lounge' started by furby, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren belde ik naar Eneco omdat wij graag een verbruikscheck wilde laten doen.
    Deze maand verwachten wij namelijk een kleintje en wij willen het maandbedrag gaan verhogen.

Daarnaast moet onze auto onverwachts naar de garage en ik wil dus weten of wij op eindnota moeten bij betalen of niet. Nu kon de dame niks voor ons betekenen omdat wij over een aantal weken al de meterstanden kaart gaan ontvangen.

Toch is het voor ons erg belangrijk om nu te weten of we moeten bij betalen op de eindnota of niet. Het zit me gewoon helemaal niet lekker en mijn hormonen spelen ook flink mee :)

Is er een manier om zelf te checken of het verbruik enigszins overeenkomt met de voorschotnota's?

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    kan het niet online? kan bij essent nl wel.

Je kan zelf je verbruik natuurlijk ook even controleren, de meterstanden van vorig jaar pakken en die van nu... kijken op welk verbruik je nu zit en op welk verbruik jouw voorschot is gebasseerd

3. penseel

penseel Niet meer actief

Als je vlak voor meterstand zit kun je het idd niet veranderen.

Je kunt via internet je maand bedrag veranderen. Mits je niet voor de meterstand zit.

Had deze week nog geen kaart maar kon wel alvast meterstanden door geven. Zo op lezend via meterkast.

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik hou de meterstanden maandelijks bij. Eens in de zoveel tijd ga ik er een avond voor zitten en maak ik een schatting van een teruggave of bijbetaling. Dit doe ik door het verbruik X tarieven+ belastingen e.d. te doen. En voorschotten bij elkaar optellen.

Het komt over het algemeen redelijk overeen met de eind afrekening.

5. minon

minon Niet meer actief

Je kan ook je afrekening van vorig jaar pakken. Je verbruik bekijken. Eindmeterstand van die rekening aftrekken van je meterstand nu dan heb je je verbruik van de afgelopen tijd. Als dat overeenkomt ongeveer. Dan tel je je betaalde maandbedragen op. Als dat nog hetzelfde is als de factuur van vorig jaar dan hoef je niet bij te betalen.

6. Ik snap dat het spannend is, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Ten eerste: meestal is Eneco vrij goed in het inschatten van het verbruik, en ten tweede: het is een vrij milde winter geweest, dus de kans dat ze je verbruik te hoog hebben ingeschat is eigenlijk groter dan dat ze het te laag hebben ingeschat, denk ik.

En stel dat je moet bijbetalen, dan heeft Eneco ook altijd heel goede regelingen, bijvoorbeeld dat je dan terugbetaald via een verhoging van je maandbedrag.... Je hoeft het niet in 1 keer te betalen als dat niet gaat

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben een Toon dus kunnen elke dag/week/ maand zien wat we verbruiken en of dat overeenkomt met het ingeschatte bedrag. Wij zitten we al een jaar elke maand onder, dus hopen veel terug te krijgen :)

Share This Page