Hoi, meteen een vraag erachteraan vanaf welke leeftijd mag een baby in een babybjorn buikdrager draagzak? want sommige mensen zeggen meteen na geboorte en anderen zeggen pas vanaf 6 weken i.v.m dat het niet zo goed zou zijn voor de ruggengraat? en hoelang achter elkaar mag de baby er in? bedankt weer!
De site van Babybjorn zegt het volgende: Vanaf wanneer kan ik de BABYBJÖRN Draagzak Original gebruiken? Je kunt de draagzakken van BabyBjörn Draagzakken al gebruiken vanaf het moment dat je kindje is geboren, als hij of zij maar ten minste 3,5 kg weegt. Hoe lang achter elkaar kan ik mijn kind dragen in de draagzak? Je kunt je kind in de draagzak ronddragen zolang als hij of zij daar tevreden is. Het is echter niet goed voor kleine kinderen om gedurende langere tijd in dezelfde positie te zitten zonder te bewegen. Daarom adviseren we altijd goed in de gaten te houden wat je kind nodig heeft en af te wisselen tussen de draagzak en bijvoorbeeld een babysitter, kinderwagen of reiswieg. Als je kleine er dus in kan zorg dan dat het hoofdje goed ondersteund wordt. En bouw de tijd dat de baby in de draagzak zit langzaam op. Op het forum is onder algemene clubs is een topic over draagdoeken. Is wel niet helemaal hetzelfde als de babybjorn, maar misschien wel leuk voor je om daar ook eens te neuzen. Succes ermee. Ilja