Hoe maak ik dit klaar??? In het kerstpakket van mijn vriend zat een potje met droge kruiden om zelf kruidenboter te maken, maar hoe maak ik dit dan klaar? Mijn moeder zei, alleen met roomboter mengen, maar dat lijkt me niet? Hoe maken jullie kruidenboter? Liefs Minya
Ja hoor gewoon mengen met idd roomboter en die kruiden. Is echt heerlijk hoor. In de winkel kun je ook een zakje met poeder kopen en daar doe je ook alleen boter bij en goed mengen
Net vandaag nog gedaan: gewone smeerboter in een bakje, beetje peterselie, bieslook erover, zout erover, twee teentjes knoflook en door elkaar roeren... Was erg lekker, alleen de volgende keer doe ik wat minder zout...
Inderdaad gewoon met roomboter mengen. Wel eerst de boter een tijd uit de koelkast laten want anders lukt het echt voor geen meter.
Hahaha, dankjullie wel meiden! Al lijkt het me ook wel erg lekker om zelf met peterselie en bieslook zelf kruidenboter te maken... Hmmm...
soms kan het iets lekkerder zijn om de kruiden eerst even met een heel klein beetje water te wellen. Anders heb je soms harde stukjes in de boter. Je hoeft trouwens niet per se roomboter te gebruiken hoor, kan ook gewone boter.
Oh heerlijk, zelf kruidenboter maken! Ik maak het wel eens met een zakje, maar met verse kruiden is zoveel lekkerder! Eva vindt het ook heerlijk, maar er zat een wat langere sliert peterselie in. Die haalde ze uit haar mond, keek er heel vies bij en zei: gras..... Hahaha dat koppie, we hebben ons rotgelachen!
Ik maak het altijd zelf. Ik doe dan altijd peterselie in een mok en dan flink klein knippen. Dan peterselie, knoflook, peper en zout door de zachte roomboter en smullen maar. Dat vind ik lekkerder dan zo'n zakje.
Ik laat de boter altijd eerst smelten, dan is het veel makkelijker en mooier om in een bakje ofzo te doen. Succes en smakelijk!
ik doe het ook altijd met roomboter. ook maak ik dan meteen knoflook boter, gewoon teentje knoflook goed pletten en met roomboter mengen. heeerlijk! ga het met kerst ook weer doen. dan gaan we fonduen, heerlijk op een stokbroodje!
Ik wil het ook voor de kerst gaan maken! Wil zelf allemaal lekkere smeerseltjes maken en dan: bunkeren maar!! Heb ook al lekker receptje gevonden voor knoflooksaus, en ik krijg van mijn nicht nog een recept voor de lekkerste eiersalade van de wereld!!! Heb er nu al trek in!!!
Dat kan inderdaad, maar ik heb er nu 1 gevonden die me nét een tikkeltje lekkerderderder lijkt Oooooh, ik heb er al zo'n trek in!!!!
Helft yoghurt, helft mayo en dan een scheutje room doet het ook heel goed als basis voor de knoflook saus. En dan knoflook naar smaak toevoegen en verse peterselie.
Knoflook boter en saus maak ik altijd zelf .. De boter ( room ) doe ik net zoals vele met mij mengen met zout en bieslook en verse knoflook ik gebruik dan geen peterselie want dat vind ik smerig maar dat is naar ieders smaak uiteraard De saus doe ik altijd een potje Crem Fraishe ( hoe je het ook schrijft ) mengen met een bakje paturain wat sambal en dan lekker veel verse knoflook, meestal maak ik dit een avond voordat ik het nodig heb want dan zijn de smaken des te beter te proeven Krijg er gelijk trek in hhahaha
Goh nu maak je me wel nieuwschierig ( ook naar de eiersalade trouwens) dus als je je recepten wil delen