Wil het even met jullie delen. Hebben een maxi cosi mura 4 kinderwagen, en in de riempjes was schimmel gekomen, ook de blauwe kussentjes. Heb alles ermee ingespoten, en het is weg, kussentjes ook niet verbleekt of iets
ja hij stond in de schuur, niet erg handig, nu binnen. Maar ben blij dat het er allemaal uit is, had het niet gedacht
Toch wel voorzichtig mee zijn... Je kind ligt toch dichtbij de plek waar dat spul opgespoten zit, en wanneer je daarmee in aanraking komt kan dat een prikkelbare reactie veroorzaken (longen). Ikzelf kan dat spul niet eens spuiten omdat ik i.v.m astma helemaal begin te piepen. Heb trouwens wel eens gehoord dat iemand dit op een stuk stof spoot (ook niet echt verstandig natuurlijk) wat helemaal oranje werd en er niet af ging. Dus dat dit bij deze kinderwagen niet is gebeurd betekent niet dat het altijd goed gaat natuurlijk.
ow wauw echt waar? Dan ga ik dan vanmiddag meteen halen. We hadden onze buggy in de schuur gezet : schimmel! grrrr Ziet er niet uit. Dus ik ga gelijk dat spul kopen en daarna goed afsoppen natuurlijk Dankje voor de tip!
Oeh, ik zou daar wel voorzichtig mee zijn, niet elke stof zal daar tegenkunnen. Vaak zijn die antischimmelmiddelen voor een groot deel heel geconcentreerde chloor. Dat kan enorme bleekvlekken geven, dat zijn eigenlijk geen vlekken maar ontkleuringen - vandaar dat je ze er niet uit krijgt.
nu ja het ziet er allebei niet uit natuurlijk. De schimmel niet en de vlekken niet. Dus denk dat je dan een keuze moet maken. Of tegen schimmel aankijken of tegen vlekken.........
Mamzie dit dacht ik ook. Ik was wel verbaasd dat de blauwe kussentjes niet verbleekten eigenlijk. Ik had dit wel gedacht. Wees wel voorzichtig, wil het niet op me geweten hebben dat er bij jullie iets verbleekt haha. Maar bij mij werkte het dus super
Hmm, wij hebben het in ons zwarte rolgordijn in onze slaapkamer zitten. Maar durf het idd niet te sprayen daarop, i.v.m. kans op verkleuring.
Persoonlijk vind ik het idee van schimmel nog veel erger dan een bleekvlek (als je het een beetje tie-dye kunt doen kan je best een mooi patroontje maken ) maar ik zou denk ik zelf eerst naar de winkel gaan waar ik de wagen heb gehaald om om advies te vragen.
Wel een goede tip! Ik ga het ook proberen. Schimmel is volgens mij ongezonder dan verkleurde stof, dus dat risico durf ik wel te nemen.
Ik dacht het ook, van beter een bleekvlek op die kussentjes, dan schimmel. Lijkt me ook ongezond. Ik hoop dat het bij jullie net zo goed werkt. Tis zo zonde he van je wagen
Als je ergens het weer in hebt zitten kun je het ook in vanish laten weken een nachtje. Goed warm sopje. Ik had weerplekken in verschillende dingen en het is er allemaal uit. zelfs uit de buggy
Hier is het niet gelukt helaas. Wij hadden het in al onze wagens zitten (en daarom is nu de schuur geisoleerd) maar het ging niet meer uit de duowagen... maar van de Kees kinderwagens kan je zo vervangende bekleding kopen voor ene paar tientjes
Ik ben nu wel een gewaarschuwd mensch, want bij ons staan de wagens ook in de garage.. die overigens vrij droog is. Ik had in ons vorige huis de mamafiets in een schuurtje staan en toen ik hem na mijn verlof eindelijk wilde gebruiken stond er gewoon schimmel op mijn stuur (zit een soort foam omheen). Ran-zig
Mooi dat het niet verkleurd is. Ik had het op nieuwe lichtblauwe mexx overhemd en swetter van de kleine zitten dus ik had het erop gespoten toen waren ze ineens wit haha ik vond het eigenlijk niet erg want ik heb bij de kinderen het liefts wit aan.