zelf inseminatie. help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kgulik, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Mijn vriend en ik gaan starten met zelfinseminatie en ik had hier eigenlijk wat vragen over. Op het forum zoek ik me suf omdat elke vraag ergens anders word beantwoord of iedereen zegt wat anders haha. Ik wil het natuurlijk wel goed gaan doen! Wat ik me afvroeg:
    1. Kun je inseminatie spuitjes nadat ze bijvoorbeeld zijn uitgekookt hergebruiken?
    2. Hoe lang moet je na inseminatie nu daadwerkelijk blijven liggen? En is het het beste de spuit er even in te laten of niet?
    3. Na hoeveel minuten breng je 'het goedje' in, aangezien het op kamertemperatuur moet zijn?
    4. Wanneer zijn nou de beste dagen om te insemineren?
    Ze zeggen sowieso dat om de dag het beste is maar is elke dag ook niet een optie :p? Voor de zekerheid

Ik ben steeds zo bang dat ze al dood zijn voordat ik ze insemineer. Ook in het potje en spuitje kan wat achterblijven, en daarna loopt er ook altijd nog wat uit. Hetgeen achterblijft, is dat dan wel voldoende?
    Kortom. Ik ben bang het niet goed te doen dus hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom zelf? En niet via een iui traject in t ziekenhuis bijvoorbeeld?
    Heel eerlijk lijkt t me echt gedoe thuis. Bij een inseminatie is het toch de bedoeling het al in de baarmoeder te brengen... Dat kan toch niet zelf? (In ieder geval lijkt mij onmogelijk gezien t gedoe, eendebek etc wat ze al in het ziekenhuis doen)

3. Flupske

Flupske Actief lid

24 jul 2016
    418
    0
    0
    🌏
    In het groen &#12775
  4. Flupske

Flupske Actief lid

24 jul 2016
    418
    0
    0
    🌏
    In het groen &#12775
    Oh nog een antwoord op je vragen:
    1. Hergebruiken kan inderdaad na uitkoken, gebruik alleen geen zeep o.i.d hiervan kan het sperma doodgaan.
    2. Na de inseminatie kan je het beste een kwartier tot twintig minuutjes blijven liggen met een kussen onder de billen.
    Of de spuit erin laten zitten effectief is weet ik niet.
    3. Na ongeveer tien minuten als het sperma vervloeid is (als er dus geen klontjes meer inzitten) het is dan makkelijker om het op te zuigen met het spuitje.
    4. De beste dagen om te insermineren zijn op of rond je ovulatie.

5. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Juudje zelf iinseminatie is wel heel anders als iui. :)

6. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat weet ik maar mijn vraag was waarom?

7. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn ook bezig met z.i. (K.I.D) We gaan ronde vier in. Ik ben vanmiddag ongesteld geworden jammer genoeg.

Ik zou spuiten en/of verlengstukjes niet uitkoken, maar elke keer een nieuwe gebruiken. Hetzelfde geldt voor het potje. Ik blijf zolang mogelijk liggen, maar zoals Flupske zegt, 15 á 20 minuten moet ook voldoende zijn.

Juudjeonline, als het thuis mogelijk is, waarom niet? Het is een stuk fijner dan in zo'n ziekenhuis kamer :)

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    tja waarom misschien heeft TS vaginisme? of iets anders, soms lukt het de natuurlijke weg niet ;)...

Ik zelf ben een BAM (bewust alleenstaande moeder) en ben ook via zelf inseminatie via een donor zwanger geworden en heel snel ook.

1. Kun je inseminatie spuitjes nadat ze bijvoorbeeld zijn uitgekookt hergebruiken?
    ja, dat kan maar ik deed het niet, uit hygiëne en makkelijkheid, spuitjes kan je bij de apotheek halen, ik haalde de 5 ml en kosten 10 cent per stuk. kook je ze uit wees dan absoluut zeker dat ze droog zijn als je ze weer gebruikt!! geen zeep of middelen gebruiken, zelfde geld voor het potje.

2. Hoe lang moet je na inseminatie nu daadwerkelijk blijven liggen?
    ik zelf insemineerde altijd s'avonds, en stond dan niet meer op, ik deed een kussen onder mijn billen en bleef zeker met dat kussen 30 min liggen, ik zou dus 30 min blijven liggen, maar ook al lig je 2 uur kan er nog een zooitje uitlopen, maak je daar niet druk om dat zijn de zwakkelingen die hun weg niet gevonden hebben, de goede zijn al richting je eileider. ook kan je na insemineren een orgasme proberen te krijgen.

En is het het beste de spuit er even in te laten of niet?
    Ik deed het spuitje erin spoot het niet te snel maar ook niet te langzaam leeg en haalde het er dan heel langzaam weer uit, ik liet het niet zitten, en voordat ik de sperma opzoog uit het potje deed ik altijd het handvatje van de spuit op en neer zodat er geen extra lucht in kwam (tip)

3. Na hoeveel minuten breng je 'het goedje' in, aangezien het op kamertemperatuur moet zijn?
    Ik insemineerde altijd meteen, ik liet de donor weggaan en rende met een rotgang (ja echt) de slaapkamer in potje onder me handen broek uit, opzuigen en liggen op de kussen en inbrengen, orgasme en blijven liggen thats it, ik liet het niet verdunnen als een man natuurlijk klaarkomt in jou dan verdunt het ook niet, sperma word niet beschadigt als je het meteen opzuigt ze zijn sterker dan je denkt ik heb liever dat ze meteen in mijn flamoes zitten dan dat ze aan de elementen zijn blootgesteld (kamer niet te koud en zeker niet te warm)

4. Wanneer zijn nou de beste dagen om te insemineren?
    Ik heb geen man bij de hand, en deed niet aan ovulatie testen dus deed het op gevoel ik kon mijn eisprong voelen en heb een regelmatige menstruatie en telde dan 14 dagen terug, het beste is 3 dagen van te voren tot de dag van de eisprong te insemineren.

Ze zeggen sowieso dat om de dag het beste is maar is elke dag ook niet een optie :p? Voor de zekerheid

Elke dag kan zolang je het maar rond de eisprong doet en niet de volle maand, een man zijn zaadjes zijn het vruchtbaarst de eerste zaadlozing in de tweede zaadlozing zit de helft en de laatste bijna niks (ook al heeft elke zaadlozing wel zaadjes) om de dag is het beste omdat de man dan een nieuw legertje heeft :D

Ik ben bij eerste z.i zwanger geworden helaas miskraam, na curettage was het na 8 weken weer raak, en dit maal van een tweeling :D en heb beide keren de donor maar 1 keer laten komen (letterlijk haha) het is vooral de timing!!

Ik wens je heel veel geluk en hoop dat je snel een positieve test in handen zult hebben!

9. Flupske

Flupske Actief lid

24 jul 2016
    418
    0
    0
    🌏
    In het groen &#12775
    Mijn man en ik proberen ook zwanger te Worden door middel van zelf inseminatie omdat ik vaginisme heb en echt geen behoefte heb ik zoiets in een ziekenhuis te doen als het ook gewoon thuis kan 🙅🙆

10. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Dank voor de reacties. We zijn vandaag te weten gekomen met maar liefst drie testen dat we zwanger zijn. Jeej :)

11. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat een goed nieuws en wat fijn!!! Gefeliciteerd!!!

12. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Dankjewel!! :D

13. Flupske

Flupske Actief lid

24 jul 2016
    418