Bloedglucose waarde (hypoglykemie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Antje77, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Iemand die weet of geregeld een bloedglucose onder de 4 echt te laag is en wat de grens is? Ik weet dat mijn zoontje bij ziekte, niet onder de 3.5 mag komen. Maar dit heeft te maken met zijn behandelplan mbt een ziekte.

Bij mijn zoontje is bij een meerdaagse glucosetest lage suikers in de nacht vast gesteld. Omdat mijn dochtertje vaker humeurig is en zeker in de ochtend, tevens direct roept om eten en drinken, ben ik haar glucose, in de ochtend, gaan testen. Ik heb haar nu vaker in de ochtend gestest en nu ook in de avond. Van al de keren dat ik getest heb, ben ik maar 2 keer een waarde boven de 4 tegen gekomen, waarvan 1 keer nuchter en 1 keer na eten. Verder zitten haar waardes tussen de 3.3 en 3.9. Zelfs van de week zo'n 1.5 uur na het eten maar 3.8

Onlangs heb ik bij de ka van mijn zoontje aan gegeven dat zij zo'n lage suikers heeft, met de vraag of bij haar dan ook sprake is van lage suikers in de nacht. Ka zei om haar dan 's nachts ook eens te prikken. Ik vind het echter zielig om haar daar 's nachts voor wakker te maken. Ze slaapt sowieso al heel slecht. Nu heb ik vannacht rond 12 uur getest omdat ze wakker werd. Waarde was toen ook onder de 4 en vanmorgen ook.
    Na mijn weten is een normale waarde tussen de 4 en 6. Maar kunnen waardes schommelen en dan kan eens hoger of lager voorkomen.

Iemand bekend met lage waardes? Zonder dat er sprake is van diabetes.

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn dochtertje is in december opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat we haar slap en apatisch in haar bedje aantroffen 's morgens zij het toen een bloedsuikergehalte van 3.2 na het eten van een evergreen. De kinderarts had het er over dat dit vaker voorkwam bij kinderen onder de 5 en zeker als ze op dat moment iets onder de leden hebben. Dochtertje bleek achteraf ook buikgriep te hebben en uitgedroogd te zijn. Hij gaf ons als tip om haar 's avonds iets te geven met 1 gram maizena per kilo lichaamsgewicht. Het schijnt dat het zetmeel langzaam omgezet wordt in suikers.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat als ik in jouw schoenen zou staan haar wel een paar nachten zou prikken. Ik ben in ieder geval erg geschrokken toen ik mijn dochtertje zo aantrof in bed.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Maizena moet mijn zoontje idd door zijn yoghurt voor het slapen gaan. Bij hem zijn suikers onder de 3 gemeten in de nacht.
    Het liefst zou ik willen dat ze bij mijn dochter dezelfde glucosetest doen als bij mijn zoontje. Hij heeft toen een sensor in zijn beentje gehad waarbij 3 dagen de glucose is gemeten.

Hoe bedoelde je ka het exact? Dat het geregeld bij een kindje onder de 5 kan voorkomen of dat het vaker voorkomt bij kinderen onder de 5 dat ze eens een keer lage suikers hebben. Want bij mijn dochter is schijnbaar vaker sprake van laag dan normaal.

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Dat het vaker voorkomt bij kinderen onder de 5 dat ze eens een keer lage suikers hebben vooral als er al sprake is van een lage weerstand.

Ik zou dan toch aandringen op onderzoek dan ben je in ieder geval gerustgesteld.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou inderdaad aandringen op verder onderzoek. Wat je kan doen is bijvoorbeeld wat fruit voor het slapen gaan geven. Die blijven lang achter in het bloed. Banaan of wat druiven bijv.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Stoffeltje, haar weerstand is juist goed. Ik ga zeker aandringen op onderzoek. Ze is ook een kind wat het snel koud heeft en ook wel eens lage temp.

@ Angel, ik heb haar, net als bij de oudste, maizena door de yoghurt gedaan. Kan er ook nog wel wat fruit doorheen doen. Is sowieso wel lekker.

Deel Deze Pagina