niet meer willen drinken aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tinneke25, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi iedereen

ik zit met een probleem, ons zoontje vic wil niet meer aan de borst drinken , alleen s'morgens drinkt die wel nog aan de borst maar de rest van de dag niet meer. ik sukkel ook met de hoeveelheid melk, ik heb s'morgens veel melk maar daarna verminderd het ziender ogen. als ik afkolf kom ik met moeite aan 100cc en telkens moet ik flesvoeding geven omdat hij blijft wenen van de honger.
    ik weet echt geen raad meer, moet ik nu helemaal stoppen met bv?
    meer aanleggen heb ik ook al gedaan het haalt niks uit :( :cry: :cry:

het is echt frustrerend
    wie kan me helpen?

GROETJES

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat helpt bij borstweigeren is veel huid op huidcontact. Dus samen met bloot in bed, samen douchen of in bad.

Wat je kolft zegt niets over je productie je kindje haalt altijd meer uit de borst dan jij met je kolf eruit haalt.

Mag ik vragen waarom je flessen met kv bijgeeft ? Want op deze manier ben je natuurlijk aan het afbouwen zodat idd je productie terugloopt.

3. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi

ik geef kv omdat hij niet genoeg heeft van bv want als hij bij mij gedronken heeft dan begint hij direct terug te wenen. en als hij drinkt en de borst is bijna leeg dan begin hij terug los te laten en weer te happen telkens opnieuw. ik gebruik wel tepelhoedjes omdat men tepels te klein zijn. moet ik hem langer laten drinken want hij kan heel onrustig zijn als hij drinkt.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou als ik jouw was eens contact opnemen met een lk of een vrijwilliger van de VBN of LLL om te proberen zonder tepelhoedje te voeden.
    Als je met tepelhoedje voed dan is het vaak voor je kindje moeilijk om je borst goed leeg te drinken. Je kindje drinkt dan dus minder en je borst maakt dan ook minder melk aan. Het is n.m. ook met kleine/ingetrokken of vlakke tepels mogelijk om zonder tepelhoedje te voeden.
    Als je kindje goed aanhapt dan heeft je kindje ook een stuk tepelhof in de mond dus dan maakt de vorm van de tepel niet heel veel uit. Zeker nu je kindje wat ouder is en nu dus beter en krachtiger kan aanhappen moet dat geen probleem zijn.
    Als jij je tepel een beetje ter hoogte van het bovenlipje houdt moet je kindje een grote hap doen om een groot stuk tepelhof in de mond te doen.

En wat je ook zou kunnen doen als je kindje ontevreden is na de voeding is om meerdere borsten aan te bieden. Bijvoorbeeld borst 1: links, borst 2: rechts, borst 3 links, borst 4 rechts. Dat is n.m. ook supergoed voro je productie.

In het kort: even contact opnemen met een lk of vrijwilliger, proberen te voeden zonder tepelhoedje en meerdere borsten aanbieden en natuurlijk zo snel mogelijk van de kv af te komen.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij kun je het beste een paar dagen lekker met je zoontje in bed gaan liggen. Huid op huid contact (zoals Nemo al zei), zelf veel drinken en vooral: heel veel aanleggen (en geen KV geven, dat is niet goed voor je productie).

Kolven is inderdaad niet hetzelfde als je baby ... dus staar je daar niet blind op.

Verder heb ik altijd begrepen dat het beter is zonder tepelhoedje te voeden ...

Contact opnemen met een lactatiekundige is misschien ook een goed idee? Of met iemand van LLL? Ik weet verder niet hoe dat zit in belgie?

Sterkte hoor en ik denk echt dat het met heel veel aanleggen en (heel heel heel) veel geduld echt weer goed komt!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

7. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    bedankt voor de site ik zal morgen eens bellen en idd eens zonder tepelhoedje proberen.
    en ik zal stoppen met kv en veel geduld geven aan bv
    en eens een paar dagen wat meer met men zoontje bezig houden want hij vraagt veel aandacht :p :) :D

groetjes

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Laat wel even weten hoe het gaat !
    Je kunt écht zelf je kindje voeden. Al is het soms niet altijd makkelijk.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nemo: Er zijn uitzonderingen, die je met dat antwoord soms best onzeker zou kunnen maken ;)

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Nikiya23: er zijn idd vrouwen die hun niet (volledig) zelf kunnen voeden. Dat gaat echter over 2 á 3 % van de vrouwen.
    Vaak gaat het mis door geen/verkeerde begeleiding.
    Het was niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten. maar de meeste vrouwen kunnen nu eenmaal hun kind zelf voeden.

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, ik zou inderdaad ook contact opnemen met LLL of een lactatiekundige. Het zou zonde zijn als je hierdoor zou moeten stoppen met de BV

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    aangezien ik ook in belgië woon weet ik dat je vanaf de geboorte tot 1 jaar gratis kunt beroep doen op een zelfstandige wroedvrouw die aan huis komt als je met vragen zit of je problemen hebt. via de materniteit hebben ze je dit waarschijnlijk wel verteld.
    ik heb er al eenmaal gebruik van gemaakt, één telefoontje en enkele uren later was ze hier om me te helpen.

13. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi

ik heb toen ik in het ziekenhuis lag wel redelijke goede begeleiding gehad alleen nadeel was dat ze met die tepelhoedjes afkwamen omdat zogezegt men tepels te klein waren. dus nu wil hij niet meer drinken zonder tepelhoedje. maar eergisteren en gisteren heb ik goed kunnen bv gegeven. het is nog niet helemaal op peil maar het begint al te beteren. en fv geef ik niet meer. dus dat is al een hele vooruitgang he. s'avonds heb ik zowieso wat minder maar dan drinkt hij 2keer kort na elkaar en dan slaap hij heel de nacht goed door.

bedankt voor de tips en de hulp. :D :)

groetjes

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Super !
    En dat kindjes vaker komen 's avonds is heel normaal hoor. Lekker voltanken (clusteren noemen ze het ook wel) om lang te kunnen slapen 's nachts.

Deel Deze Pagina