na maanden lange slapeloze nachten heb ik gisteren begonnen met 'laten huilen'. ik blijf wel bij hem terwijl hij hysterisch huilt totdat hij t opgeeft en gaat slapen. (ik heb verder echt alles geprobeerd, t werd alleen maar slechter gisteren) gisteren duurde t 40minutten. en om 1:50 sliep hij dan sliep hij tot om 8uur. en om 10uur moeiteloos in slaap gevallen en hij slaapt nu nog steeds. moet ik hem wakkeer maken? uitleg op folder zegt niks over overdag slapen.alleen hoe je het doet in avond. dat is erg lastig nu. (hij heeft erg last van tandjes, bovenluchtwegen infectie gehad,heeft snotneus,en is in de 11maanden sprong) zijn er mensen die laten huilen met succes uitgevoerd hebben? kunnen jullie vertellen hoe t overdag ging?
Hier laten huilen met 14-16 maanden ongeveer omdat ik zeker wist dat er niks was. Als hij last heeft van tandjes of zo vind ik persoonlijk laten huilen wel zielig.... maar goed. Hier overdag nooit problemen gehad, alleen 's avonds dus kan je daarin niet adviseren helaas.
van mij loopt er ook een topic, maar mijn dochter is 2 en ik heb het er nog heeeel moeilijk mee. Met 11 maanden heb ik het nooit gedaan.
hoi bij medische gebeurtenissen heb ik dat nooit gedaan en zou ik ook niet doen. je kindje heeft je dan gewoon nodig vind ik misschien kun je druppels halen van camodent of zo iets hielp bij ons erg goed. gewoon druppel op je vinger en dan op de zere plek. soms deed ik ook een drupje op zijn tong.. ze vinden het namelijk erg lekker.. en als ie zo'n last heeft zou ik gewoon een pracetamol in zetpil vorm geven.. het kan geen kwaad en je helpt je kleintje ermee. als je zeker weet dat het niets is dan doe ik het soms wel is als we alles al geprobeerd hebben. als het elke dag gebeurt weet je vaak dat het niet om pijn gaat meestal is het dan na een paar dagen over ons zoontje had regelmatig van die momenten dat ie op hetzelfde tijdstip altijd begon nadat ie in slaap was gevallen. op en geven moment houd dat op. misschien ook nog verlatingsangst ?? veel kiekeboe spelen zo weet ie dat je altijd weer terug komt. suc6
o nog even ove je vraag van overdag laten slapen.. als je hummel ziek is heeft hij heel hard zijn slaap nodig zou ik het niet doen tenzij hummel medicijnen of vocht nodig heeft. anders lekker laten gaan. ik heb ivm medisch verleden vaak een keer een voeding overgeslagen omdat hij sliep. daarna gewoon iets meer geven of wat vaker zodat ie lekker kon bijtrekken. soms is slaap net zo belangrijk als een voeding en dan vooral vocht natuurlijk groetjes
hij is niet ziek hoor. hij had n paar dagen geleden een dag koorts gehad.ha gekeken, oorinfectie, of iets anders. tja, tandjes komen door maar dat is nu echt maanden lang zo.heeft nu 8 tandjes, hoektanden komen aan, maar kan zo een 2 weken duren. hij slaapt op kdv zonder enkel moeite.
hij heeft net na 4,5 uur slapen echt lachend wakker geworden. zo geen koorts geen, verhoging etc. hij is nu lachend rond kruipen. maar mijn vraag was meer, gingen jullie kindjes ook overdag slaap inhalen?hoe lang mag hij in de ochtend slapen?
fertility: ik heb dentinox. maar ik bedoelde dat echt niks hielp. hij heeft dat sinds hij 4 maanden oud is.hij kreeg gister ook zetpil voor t slapen gaan. we hebben n struktuele slaap probleem.
tja, als jullie een structureel slaapprobleem hebben, dan moet je echt professionele hulp gaan zoeken. Wat betreft de tandjes kunnen het goed zijn kiezen zijn, want hoektanden komen na de eerste kiezen. Hier hielp een klein danoontje of komkommer heel goed. Ook als ze midden in de nacht wakker werd. Maar goed, je vraag was of ik ze wel eens door liet slapen overdag. Ja, altijd, ik heb ze nooit wakker gemaakt voor een voeding. Ze wordt vanzelf een keer wakker en dan krijgt ze een boterham, of de fles, of afhankelijk van het tijdstip een koekje. Misschien slaapt hij wel zo slecht omdat hij te moe is om te slapen.
sructueel slaapprobleem klinkt misschien te ernstig. maar goed, het betekent dat een(ongunstige) slaappatroon steeds terug komt, zoals het wakker worden op bepaalde tijden gedurende de nacht. die van mij wordt wakker om rond 2 uur en om 4uur. soms blijft hij ook wakker tussen 2 en 4uur. maar hij slaapt 3-4 dagen per week gewoon door. daarom kan ik ook zeggen dat r geen medisch probleem hierachter zit. het is gewoon gewenning. een gewoonte dat ik door moet breken. cb en nederlandse jeugd instutuut lijken me professioneel genoeg. ik volg hun advies. maar nergens staat of je schema overdag moet handhouwe of niet.
Wij moesten van de kinderarts laten huilen, maar niet overdag.... Maargoed mijn dochter is een stuk jonger, dat maakt het misschien toch anders. Overdag maakt niet uit, dan ben ik er, dus als ze snel wakker wordt is dat geen probleem. Maar ze werd snachts iedere 10 tot 20 minuten wakker en dat hebben we wel opgelost met laten huilen..... oh wat was het moeilijk. Maar ze slaapt nu de hele nacht van 20.30-21.00 tot een uurtje of 08.00 en is zelf nu ook een stuk vrolijker overdag. Maar overdag doen we het niet. Overigens zou ik niet wakker maken, en gewoon laten slapen zolang als hij wil.
wat goed duchess! overdag hebben we hier geen problemen, alleen in de nacht tussen om 2 en 4 uur. mijn vraag gaat dus of hij zolang mocht slapen. maar goed, hij sliep dus 4,5uur lang en werd vanzelf wakker. ik benieuwd hoe t vannacht zal gaan.
ts, dit is het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/233304-zouden-jullie-doen-huilen-slapen.html
tulip, ik zal t helemaal lezen. maar, ik doe n beetje anders, ik laat hem niet alleen. ik blijf bij hem tewijl hij huilt. en totdathij slaapt.
Ik zou hem echt niet wakker maken overdag, ook omdat de nacht zo onrustig en intensief is geweest (als ik 40min moet janken ben ik ook helemaal bekaf). Ik weet niet of je een hele strakke eetschema hebt, maar als ie een voeding overslaat kun je kijken of je die kunt inhalen, of de tijdens op die dag wat verschuiven. We zijn vanaf ong 10 maanden heel makkelijek geworden met dagschema. Kinderen slapen op verzoek en de eetmomenten zijn wel redelijk vast, maar als eentje dan slaapt, dan eet ie wat later, geen punt. Succes!
Dat werkt hier dus juist niet, als ik er bij blijf blijft ze veel langer huilen dan wanneer ik weg ga... (ging, wan tnu is het niet meer nodig)
ah dat verandert de zaak. Dat deed ik ook toen ze zijn leeftijd had. Maar toen sliep ze eigenlijk ook meteen. Nu blijft ze dus een uur of 2 wakker als ik daar zit, van daaruit is mijn topic eigenlijk ontstaan. Het belangrijkste vind ik dat een kindje de veiligheid van papa of mama voelt. En dat hij in zn bedje in slaap leert vallen, dus niet op schoot. (met papa of mama ernaast)