Hoe meer ik hier lees en van vrienden en fam hoor, des te blijer ben ik dat ik in Duitsland woon en niet in Nederland. Hier worden moeder en kind teminste goed in de gaten gehouden en wordt je niet afgescheept met een antwoordt zoals Milla heeft gekregen. het is nu eenmaal zo.. Pfff een beetje meevoelings vermogen en gerust stellen zou toch het minste zijn.
Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes en mijn kindje is dus ook te groot.Aleen wil de gyn in mijn geval niet wachten tot ik overtijd ben.Hij zei zelf al we willen het kindje niet te vroeg halen maar zeker niet te laat.Ook omdat mijn eerste ook flink was geschat die woog 4150 gram bij haar geboorte en deze schat die 10 pond omdat het een jongetje is en wat zwaarder zijn dan meisjes.Ik krijg nu wel om de 2 weken een echo en dan meet ie de baby elke keer.De baby ligt wel met zijn hoofdje naar beneden maar bij mijn dochter was het ook zo alleen was ze niet goed ingedaald en op basis daarvan gaat ie kijken hoe verder.Maar denk dat het toch een 2 keizersnede word.
Hoi Milla, Het hoofdje was 'een weekje minder groot' maar viel ook op de bovenste lijn van de groeigrafiek . . . Ik ben zelf onder behandeling in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, dit is een universitair medisch centrum. Wat ik hier ontzettend fijn vind is dat alles bespreekbaar is, dus ook borst- of flesvoeding/ wel of geen ruggeprik etc. Dit geeft mij meer het gevoel dat ik zelf nog wat controle heb en me niet hoef te laten leiden door wat de gyn vindt. Belangrijk is om niet alles zomaar te accepteren, volg je gevoel en uit dit ook. Gr. Pixie
Ik had al eerder een berichtje geplaatst, maar zit nu momenteel weer in hetzelfde schuitje. Heb vandaag een 2e groeiecho gehad en het kindje zit qua grootte op de p90 lijn. Weer een joekel dus, terwijl ze nav mijn vorige echo hadden gezegd dat het kindje wel gemiddeld zou zijn. Nou weer niet dus. De gynaecoloog die ik vandaag sprak dacht niet dat ze me tot 42 weken zouden laten lopen, maar garandere kon ze dat ook niet, want elke gynaecoloog doet het op zijn/haar manier.
Hoi, Hier ook een grootert. Mijn dochtertje was, ondanks dat ik hellp had 3800g bij 37 weken. Ze groeide, omdat ik alleen maar mocht liggen ongev. 350 g per week. Ze zou dus 4800 g geweest zijn als ik haar voldragen had. Vorige week 4d echo gehad bij 30 weken. Deze baby loopt bijna 2 weken voor op groei. De echoscopiste zei, wordt minimaal 8 pond, maar waarschijnlijk zwaarder. Ik mag nu wederom niks vanwege bloeddruk, dus zal i.d. wel zwaarder worden. Mijn dochter is met een keizersnede geboren. Ik ben eerst ingeleid met gel en daarna infuus met weeënstimulatie. na 12 uur had ik haar er nog niet uit. Mijn kindje kwam toen in gevaar en ikzelf ook, dus heb ik een spoedkeizersnede gehad. Ik wil het liefst op de natuurlijke manier bevallen en geen gel enzo meer. Vond ik te heftig. Ik wil echter ook niet tot 42 weken doorlopen, gezien m'n bloeddruk en de grootte van m'n kindje. Met 34 weken ga ik nu naar de gyn om alles te bespreken. Ik heb al een KS gehad, dus misschien zullen ze bij mij hier eerder op aansturen.