Ons zoontje is nu 2 maanden en zal straks 3 dagen naar het kinderdagverblijf gaan. Het contract is al getekend en we weten ook wat die 3 dagen ons gaan kosten. Nu is de vraag, moet je zelf nog iets regelen of opsturen zodat je 1/3 deel van de belastingdienst/overheid terug krijgt. Hoe werkt het?
Absoluut moet je zelf iets regelen! Via de belastingdienst.nl kun je je teruggave kinderopvangtoeslag aanvragen. Hier heb je wel je digi-id voor nodig (van jou en je partner), verder heb je alle gegevens nodig van het kinderdagverblijf en jullie jaarinkomen moet ingevuld worden. Op het programma kun je dan ook al zien wat je krijgt (maandelijks) als toeslag. Het is niet moeilijk. Succes. Gr. Cellie.
PS: Ik lees je bericht nog is door en zie dat je 1/3 denkt terug te krijgen.... Dat is véél meer en dus zeker de moeite waard! De werkgeversbijdrage krijg je namelijk ook via de belastingdienst tegenwoordig. (Van beide werkgevers dus....) Nogmaals succes.
ik dacht dat het bij het bedrag al inzat dus als ik het nu begrijp is het 1/3 van de belasting en daarbij nog van bijde werkgevers erbij dus 1/6 deel?
Klopt Ikke1981 ! (Dus nog 1/3 ongeveer....2x 1/6 van de werkgevers.) Er is ook wel een stukje wat afhankelijk is van inkomen, maar wij hebben een aardig gezamelijk inkomen (wij krijgen bijvoorbeeld verder geen toeslagen ofzo, zorgtoeslag, kinderkorting en dat soort zaken) maar de kinderopvangtoeslag is echt best veel.
Is het dus niet zo dat je voor de kinderopvang werkt als je 3 dagen gaat werken? Ik dacht dat altijd. Heb geen idee wat het kost.
Wij betalen zelf ongeveer 120 euro/maand voor 2 dagen KDV, de rest krijgen we terug van de belastingdienst
Dat is beslist niet zo Noa25, ik werk 'maar' 2 dagen en ben beslist niet een vermogen kwijt aan kinderopvang. Echt prima te doen!
ohw ben zo muts hierin Het bedrag wat je krijgt te zien als je een proef berekening maakt Is dat met of zonder de werkgeversdeel?
Ik heb net gebeld met de Belasting telefoon en je krijgt inderdaad ALTIJD 1/3 deel terug van de belastingdienst. Hiervoor moet je wel allebei werken want dit is het deel van de werkgevers, 1/6 en 1/6. Je kan daarboven op nog in aanmerking komen voor een extra toeslag van de overheid, als tegemoetkoming, maar dat is afhankelijk van je inkomen. Ik heb net alles ingevuld op toeslagen.nl en wij zouden nog bovenop die 1/3, 46,- per maand extra krijgen. Je krijgt die 1/3 en de extra toeslag maandelijks op je eigen rekening gestort en het kan rechtstreeks naar kinderdagverblijf overgemaakt worden.
Ikke, dit is zonder werkgeversdeel. Dus gewoon puur alleen die extra toeslag, gebaseerd op jullie inkomen. 1/3 deel van beide werkgevers is altijd gegarandeerd en dus vermelden ze die niet op die website toeslag berekening.
oke nog een vraagje (vragen staat vrij toch) is het 1/3 per werkgever of 1/6 per werkgever Wij werken bijde
Het is 1/6 per werkgever. Maar op www.toeslagen.nl kun je een berekening laten maken. Die berekening is dan ALLES wat je terugkrijgt ( inclusief werkgeversdeel).
Werkgeversdeel: Vanaf 1 januari 2007 betalen alle werkgevers mee aan de kinderopvang. U ontvangt de werkgeversbijdrage voor de kinderopvang in de vorm van een toeslag. Ook zelfstandigen krijgen de toeslag. De toeslag is een vast bedrag voor een derde deel van de kosten van de kinderopvang. U ontvangt deze vaste toeslag tegelijk met de inkomensafhankelijke kinderopvangtoeslag. De Belastingdienst betaalt dit totale bedrag aan u uit. Door de nieuwe regeling wordt het aanvragen eenvoudiger. Vraagt u kinderopvangtoeslag voor de eerste keer aan, dan hoeft u dat alleen bij de Belastingdienst te doen. Ontvangt u al kinderopvangtoeslag, dan wordt dat automatisch verlengd. U krijgt dan de vaste toeslag samen met de inkomensafhankelijke bijdrage als één bedrag uitbetaald. Vóór 31 december 2006 moet u daarover bericht hebben gekregen van de Belastingdienst. Kinderopvangtoeslag: De kinderopvangtoeslag is geregeld in de Wet kinderopvang, die op 1 januari 2005 is ingegaan. De regeling voor de kinderopvangtoeslag is een zogenoemde 'inkomensafhankelijke regeling'. Dit betekent dat u meer toeslag krijgt naarmate uw inkomen lager wordt. Maar niet alleen uw inkomen is van belang voor de hoogte van de kinderopvangtoeslag. Ook uw gezinssamenstelling (heeft u bijvoorbeeld een partner) en de opvanggegevens tellen mee (hoeveel uur gaan uw kinderen bijvoorbeeld naar de opvang). Hier kan je het aanvragen: http://www.toeslagen.nl/particulier/kinderopvangtoeslag2007/kinderopvangtoeslag2007-19.html#P165_20426 Hier kan je het berekenen: http://www.toeslagen.nl/reken/kinderopvangtoeslag/