help!! gyn bellen of overdrijf ik?

Discussie in 'Prematuur' gestart door miffy11, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

veel van jullie weten inmiddels wel dat ik de 34 weken niet ga halen, en dus onder extra controle bij gyn sta.
    heb volgende week een maandag weer een afspraak, maar heb het gevoel dat ik dat niet eens meer ga redden.

het probleem nu:

ik heb geen pijn meer. mijn harde buiken zijn op mysterieuze wijze verdwenen en voel me prima.

heb alleen wel enorm veel last van mijn hormonen, merk zelf sinds een paar dagen een drastische verandering. was al geen engeltje, maar nu wil ik niet eens meer bij me in de buurt zijn. (wat toch moeilijk is). heb ik ook gehad vlak voor mijn oudste werd geboren, werd ineens helemaal psycho tegen iedereen in de buurt.

heb ook verschrikkelijke nesteldrang. blijf maar poetsen en kan al compleet doordraaien als ik net heb gestofzuigd en er een broodkruimel op de grond valt.

heb een gevoel. noem het moederinstinct of wat dan ook, maar ik denk dat het deze week gaat gebeuren. werd vanmorgen helemaal verbaasd wakker dat ik nog zwanger was.

moet ik nou toch bellen, al is het alleen maar om mezelf gerust te stellen? gyn heeft gezegd dat ik om ieder dingetje langs mag komen, ook voor geruststelling, maar vind het zo stom om te bellen omdat ik een gevoel heb. wat zouden jullie doen?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

Ik heb geen ervaring met een prematuur kindje.
    Maar wil wel zeggen dat je altijd naar je gevoel moet luisteren.
    Je kan beter 10 keer teveel aan de bel trekken dan 1 keer te weinig denk ik dan!
    Helemaal als je al weet dat je de 34 weken al niet gaat halen.
    Dan kan je nooit té voorzichtig zijn meid.
    En als je gyn al heeft gezegt dat je voor elk dingetje kan en mag bellen/langskomen dan zou ik daar lekker gretig gebruik van maken.
    Tenslotte gaat het om jou gezondheid en die van jullie ongeboren kindje.
    En daar kan je nooit voorzichtig genoeg mee zijn ;)
    Dus meid, gewoon bellen als het voor jou gevoel niet lekker zit!

Succes!

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Bellen meid! Echt hoor, als jouw gevoel dat aangeeft, gewoon doen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn in jouw situatie, en ze zijn ervoor om je te helpen. Succes!

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb inderdaad toch maar gebeld, heb morgen middag een afspraak. hopen dat ze in ieder geval tot dan blijft zitten!
    heb ook aangegeven dat ik 2 weken nu te lang vind, dus mijn afspraak van volgende week blijft gewoon staan, en krijg dat iedere week controle.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Goed zo, ik zie dat je al gebeld hebt. Zelfs al is er niets aan de hand, het is niet gezond als jij stijf staat van de stress, daarom lijkt het mij goed als je alles even laat controleren. En bovendien hebben moeders wel meer een voorgevoel en dat moet je serieus nemen. Ik wist al weken zeker dat ik te vroeg zou gaan bevallen (terwijl daar geen concrete aanleiding voor was, ik was er gewoon van overtuigd) en uiteindelijk is Mischa met 32+5 wk geboren. Ik hoop voor je dat je zwangerschap nog gewoon een hele tijd duurt en dat je lekker kunt genieten.

6. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik had de hele zwschap al het gevoel dat hij eerder zou komen, terwijl daar helemaal geen reden voor was.
    De week voordat hij geboren werd, had ik voor het eerst ook een ander gevoel, was bang dat er iets mis was.
    Die maandag nog op controlle geweest, niks mis en zaterdag op zondag werd hij geboren.
    Je moet je gevoel niet onderschatten ;)

Maar erg fijn dat je eerder kon komen.
    Succes!

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat is trouwens ook zo stom, ik heb niet het idee dat er iets mis is. ben weken doodsbang geweest voor als ze vroeger zou komen, en ben er nu zo rustig onder. heb nu geaccepteerd dat ze eerder komt en heb nu meer zoiets van oke, ik zie je wel wanneer je zelf wilt. heb er wat meer vertrouwen in nu. heel raar, want als ze nu word geboren is ze nog steeds 11 weken te vroeg, maar heb wel het idee dat ze sterk is. heel vaag gevoel, ik zou juist in paniek moeten raken bij het idee dat ze deze week kan komen.

enige waar ik me druk om maak is het gebrek aan naam..

8. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat gevoel heb ik ook hoor! Gek genoeg denk ik ook dat ook deze baby te vroeg geboren zal worden, maar ik maak me hier ook geen zorgen om. Wel ben ik van plan om me de voorpret dit keer niet af te laten pakken en ik ga al RUIM van tevoren zijn bedje klaarzetten en spulletjes in orde maken. Mischa's kamertje was nog helemaal niet klaar toen hij geboren werd en ik moest nog van alles kopen. Alleen een naam, die hadden we gelukkig net op tijd (op 1 januari besloten), en ook de akte van erkenning hadden we net op tijd op laten stellen bij de gemeente. Ik had hier op aangedrongen vanwege dat voorgevoel. Vlak voor kerst was het geregeld en 5 januari ben ik bevallen.

Gek is het he, hoe je als moeder zulke dingen gewoon aanvoelt.

9. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Hihihi wat grappig mama van mischa, ik had dus precies hetzelfde.
    Wij gingen nog verhuizen en eerst wilde me vriend de verhuizing nog een weekend later doen en ik had echt zoiets van het moet nu!!
    Maar goed ook want de dag dat we verhuisd zijn, kwam celeno ;)

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    En miffy gelukkig dat je juist zo rustig bent, dat is altijd goed.
    Stress is natuurlijk helemaal slecht voor zowel jezelf als het kindje.
    Nou meid ik hoop dat de klein nog lekker even blijft zitten voor je!

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hoe is het gegaan vanmiddag?

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik ben ook wel erg benieuwd. Hopelijk was alles in orde en hebben ze je gerust kunnen stellen!

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey

ik had er niet verder naast kunnen zitten qua instinct, mijn baarmoederhals is juist langer dan vorige week! (nu 38, vorige week 35) alles zit nog potdicht, en geen signalen dat ze deze week komt.
    ze vond het wel goed dat ik had gebeld, en moet het allemaal gewoon goed in de gaten houden.
    dus allemaal goed nieuws.
    wat ook leuk is: we hebben een naam! :)

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hee fijn zeg! Dus jij bent weer gerustgesteld. In dit geval is het helemaal niet erg om er naast te zitten! ;)
    En wat goed dat je al een naam hebt bedacht! Zijn wij nu ook volop mee bezig, maar het valt niet mee...

15. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Oh wat fijn zeg! En inmiddels alweer bijna 30wk!

Deel Deze Pagina