Help!! Haar geverfd en kleur valt tegen, opnieuw verven??

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Help, ik heb gisteren mijn haar geverfd, maar de kleur valt erg tegen. Ik vind het te donker (het is bijna zwart en bovendien heeft het niet op alle plekken evengoed gepakt) Ik verf het altijd zelf maar nu wilde ik eens iets donkerder..
    Kan ik het vandaag opnieuw verven? Een of twee tinten lichter? Zo ja, moet dat dan met het zelfde merk (want ik ben bang dat het dan weer niet goed pakt)

Het nu door de kapper laten verven is erg prijzig en dat geld heb ik nu even niet :(

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zou proberen het een paar keer met Head & Shoulders te wassen, dat vervaagt als het goed is het diepste van de kleur wel. Even kijken hoe het dan is als het opgedroogd is en aan de hand daarvan een mooie kleur uitzoeken die iets dichter ligt bij wat je voor ogen had...

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het eerlijk gezegd niet lichter verven, volgens mij kan dat niet zomaar.. Misschien kan je er wel lichte plukjes/plukken doorheen doen? Maar dat zou ik bij de kapper laten doen denk ik.
    Maar goed, er zijn vast zat kapsters hier op het forum die het veel beter weten dan ik:D

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij moet je dan je haar ontkleuren zo lichter kleuren gaat niet lukken.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Van donker naar licht gaat niet zomaar dan zou je het moeten laten ontkleuren.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik verf mijn haar altijd zelf, en ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt dat het te donker uitviel. Ik doe dan wat hierboven ook al werd gezegd: een paar keer achter elkaar met anti-roosshampoo wassen, dan wordt de kleur meteen lichter!
    Ontkleuren zou ik niet doen...dat is niet zo best voor je haar, en ook niet nodig als je het gewoon effe een paar keer met Head & Shoulders wast.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    misschien voor de volgende keer: verf halen in zo'n kapperswinkeltje. Zij verkopen dezelfde tubes, die in kapsalons gebruikt worden...

8. MvN

MvN Niet meer actief

Gewoon nog een keer met het donkere verven en dan head and shoulders..

Ik had vorige week hetzelfde probleem.. Had de nieuwe garnier geprobeert maar dat pakte niet overal.. Toen maar gewoon kruidvat merk eroverheen.. en t zit perfect!

9. Bij Kruidvat kun je ook ontkleuringsspul kopen.. ;)
    Niet dat je hele haar wit wordt, maar dat 't de verf eruit haalt :p

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    als je ontkleurd,en je wilt weer naar donker,moet je het eerst rood voor pigmenteren,anders wordt het groen!;)

Succes!

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Met crémespoeling gaat de kleur er ook sneller uit.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou er een kleur met wat koper overheen doen, krijg je een mooie glans van koper...is het alweer iets lichter, en niet gaan ontkleuren!!! Anti roos kan wel maar omdat het bijna zwart is wordt het vaal dat is ook niet mooi...

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik zou even naar de kapper gaan voor advies, weet wel dat het in het begin donkerder uit kan vallen en na een paar keer wassen beter is.

maar als je zegt van niet alle plekken even goed hebben gepakt zou ik toch even naar de kapper gaan.

xxjes en succes

14. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    groene zeep.....

haal je een groot deel van weg....

15. Seth

Seth Niet meer actief

Alle tips zijn al gegeven...

maar wat een drama is dat zeg als de kleur verkeerd uitvalt...

zo heeft mn moeder wel eens blonde stukken willen hebben... en was het knal grijs uitgevallen..
    (moeder is donker... dus leek wel zombie)... mn broer is tot 3x terug geweest bij drogist....

Tis toch altijd schrikken als je na zo'n verfbeurt... in de spiegel kijkt en iets anders ziet dan dat je verwacht had...

16. danip

danip Niet meer actief

Ik denk dat je haar te verzadigd is van alle verf. Dat heb ik zelf ook gehad. Dat komt omdat je waarschijnlijk elke keer je hele haar verft. De kapper werkt na een volledige verfbeurt de keren erna alleen de bijgroei bij. Dan krijgt de rest van je haar dus niet meer verf te verwerken. Mijn haar werd op een gegeven moment van verven ook bijna zwart. Nu bij ik het bij (een goedkope) kapper doe, heb ik daar helemaal geen last meer van. Bij mij werd het trouwens na 1 of 2 weken vanzelf weer wat lichter.

Het beste is denk ik zoeken naar een goede thuiskapper. Die zie je steeds meer, en zijn veel goedkoper. Ik ben voor knippen verven en highlights 45,- kwijt. Dat vind ik dan wel goed te doen.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #17 Katalaya, 24 okt 2009
    Laatst bewerkt: 24 okt 2009
  18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    :D

Ik zou toch even naar de kapper gaan hoor!
    Als je nu zelf aan blijft kl*ten heb je kans dat je heel je haar verziekt dalijk...

en dan heb je dus echt die tondeuse nodig!

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou toch niet nu gelijk gaan verven dat is erg slecht
    wacht even 2 weken en als je het lichter wilt hebben zal je toch moeten ontkleuren en dan pas kan je weer ander kleur op zetten
    of ga naar de kapper dan is het gelijk goed gedaan hi hi
    voor die ene keer..

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Papieren zak met 2 gaten?

Deel Deze Pagina