Ik heb vanavond mijn licht blonde haar naar midden/donkerblond geverfd,maar nu zitten er allemaal grijze plekken in.Ik lijk wel 10 jaar ouder in een uurtje .Bovenop en uitgroei is een mooie kleur,maar de rest van mijn haar niet. Iemand tips?
Is het echt grijs of lijkt het grijs omdat het niet overal goed gepakt heeft? In het laatste geval morgen nog een keer (laten) verven? Ik weet dat vroeger Head & Shoulders gebruikt werd om verf uit haar te krijgen maar ik weet niet of dat nog steeds werkt. Balen iig, succes!
Je heb sos kleurremover... Bij de kruitvat o.a 8 euro... Wel een hoop werk maar hiermee heb ik mijn haar van zwart naar donkerblond gekregen gelukkig.
Een warmere middenblond eroverheen doen(goudblond oid), geen astint/natuurtint, daar word het vaak grijzig van.... Of het de kapper laten doen.....
Waarschijnlijk zijn de plukken die grijs zijn uitgevallen poreuze haren geweest. Ik zou naar de kapper gaan. Ik heb dit ook een keer gehad en toen heeft m'n vader (die kapper is) de plukken er uit geknipt en een ontkleuring gebruikt. Edit: niet er uit geknipt maar m'n haar korteer geknipt, omdat het probleem aan de uiteinden zat
Waarschijnlijk heb je dan een natuurlijke tint gebruikt, dat kan inderdaad grijs/groenig worden als je van licht naar donker gaat. Hier helaas ook een keer gehad, advies van L'oreal (daar was de verf van) was toen, eerst shampoo in droog haar 20 minuten laten intrekken. Uitspoelen. En dan conditioner 20 minuten in nat haar laten intrekken. En dit een paar dagen achter elkaar doen, dan heb je het ergste er wel uit. En daarna iets van een spoeling over je haar doen, is zachter dan permanente verf, met een warme tint erin. Let alleen wel op dat je dan niet een te donkere tint neemt, want je hebt kans dat verf nu sowieso wat donkerder uit valt omdat je haar poreus is. Succes!
Ik zou er niet nog een kleur over heen doen. Heb dit zelf eens gedaan, binnen een paar dagen mijn haar 2 keer verven omdat de eerste keer mislukt was. Na de tweede verfbeurt kreeg ik grote zere bulten op mijn hoofd....
Altijd verf met een warme tint nemen, astinten kunnen tot groen uitslaan. Dus ik zou hierover een goudblond verven. denk niet dat dit veel kwaad kan aangezien je het niet gaat ontkleuren ofzo. Krijg je dadelijk een ander resultaat.
Ook goudtinten kunnen juist groen/grijs worden. Met warme tinten bedoelen ze rood/oranje. Dit is de tegenhanger van blauw/groen en heft deze kleuren dus op. TS ga naar de kapper. Niet meer zelf aan rommelen want het wordt gauw van kwaad tot erger.