PostNL levert ons pakket niet.

Discussion in 'De lounge' started by TempusFugit, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met PostNL en ik weet niet zo goed meer wat ik ermee aan moet.

9 februari hebben we een bedframe besteld bij Bonprix, op 12 februari werden onze pakketten (met één T&T) overgedragen aan de PostNL service voor grote pakketten: Extra@Home. Op mijnpakket stond dat de leverdatum onbekend was en volgens de site van PostNL zouden we een SMS of email krijgen de dag voor de levering. We waren dus best verbaasd dat we de 16e thuis kwamen en twee briefjes op de mat vonden.

Maar goed, dat kan gebeuren, dus we belden voor een nieuwe leverafspraak op dinsdag. Dinsdagmiddag stond de bezorger voor de deur met één pakket. We belden meteen naar de klantenservice en die zeiden dat we twee keer voor een afspraak hadden moeten bellen, omdat het om twee pakketten ging (ook al hebben ze dezelfde trackingcode). :( Wat een onzin, maar toch een afspraak gemaakt voor donderdag. Toen het donderdag toch best laat begon te worden, checkte ik mijnpakket nog maar eens. Opeens stond er bij de status dat ons pakket niet meer in het busje paste en de levering een werkdag was uitgesteld. :x

Ik ging er dom genoeg dus vanuit dat we vrijdag het pakket zouden ontvangen, maar de status bleef staan op 'zending gesorteerd op depot'. Wéér bellen dus maar, kreeg een zeer onvriendelijke vrouw aan de telefoon die zei dat ze al twee keer aan de deur waren geweest dus ze zouden het pakket retourneren aan Bonprix. Ik was gewoon thuis en er was duidelijk niemand op komen dagen, dus lichtelijk geïrriteerd legde ik de situatie nogmaals uit. Met veel gedoe kreeg ik een nieuwe leverdatum: vandaag.

Je raadt het wel al: toen ik vanochtend op mijnpakket keek had het nog steeds dezelfde status. Bij de klantenservice kreeg mijn man weer een ontzettend onbeschofte dame aan de lijn, die zei dat er geen afspraak stond geleverd en dat we de pakketten allang hadden ontvangen. Toen mijn man boos werd dreigde ze ook nog de verbinding te verbreken :x(!) maar uiteindelijk zei ze dat we vanmiddag maar terug moeten bellen als we nog niets hebben, omdat ze dan pas weet waar de bezorger is en wat hij nog bij zich heeft.

Weet iemand wat we hier verder nog mee kunnen? Ik heb PostNL gemaild, gebeld en op Facebook een klacht achtergelaten, maar ze kunnen niets voor ons betekenen. We worden steeds doorverwezen naar de "service" van Extra@Home, die tot nu toe al drie afspraken hebben gepland die niet zijn nagekomen. En ik begin echt radeloos te worden, want we zitten nu met een half bedframe waar we niets mee kunnen. Iedere afspraak die we proberen te maken mislukt. Ik weet 't gewoon niet meer. Iemand? :(

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bronprix eens bellen en daar je verhaal doen?
    Misschien sturen ze het andere stuk nogmaals voor je op?

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bonprix bellen dacht ik ook aan. Omdat zij zo ook met een half bedframe zitten, dat moet toch opvallen... Wat een gedoe zeg!

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal wel aankomen hoor, wacht even t/m morgen. Dit pakket wordt met een grote vrachtwagen gebracht ipv. Normale pakketpost. Ik had laatst hetzelfde.

5. TempusFugit

Bonprix heeft allebei de pakketten overhandigd aan PostNL, dus ik zit met de ene helft en PostNL met de andere. Ik heb Bonprix al eerder gebeld (sorry, vergeten te vermelden) en die zouden contact opnemen met Extra@Home om een serieuze leverdatum af te spreken, maar dat is dus niet gebeurd.

De andere optie was om dit stuk van het bed te retourneren en dat zij dan een nieuw pakket op zouden sturen (ze kunnen niet zomaar een gedeelte nasturen blijkbaar), maar dan moet ik zelf de kosten à €10 betalen om het pakket op te laten halen. En aangezien na levering van het pakket binnen tien dagen betaald moet worden, verwachten ze dus ook dat ik daaraan voldoe, ook al heb ik mijn levering niet compleet :(

Mamaatje81, het pakket is al 11 dagen in het bezit van Extra@Home en ze zijn drie leverafspraken niet nagekomen, dus ik betwijfel of ze de andere helft nog komen brengen.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nogmaals bellen, melden dat je het gesprek opneemt en met onvoldoende hulp en klantvriendelijkheid het geluidsfragment op internet pleurt.

7. TempusFugit

Oh da's wel een goeie :D

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Heb onlangs een probleem gehad met extra@home.... Had een hondenkussen besteld via wehkamp. Je hoeft van extra@home niets te verwachten. Heb 2 klachten ingediend en nooit iets van gehoord. Via wehkamp ben ik toen erg goed behandeld en hebben ze uiteindelijk de oplossing gegeven. Dus voor een oplossing bonprix bellen en zij het verder afhandelen. Wat bij mij werkte was twitter. Succes ermee!!

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Van postnl moet je niks verwachten, je krijgt inderdaad alleen onvriendelijke mensen aan de lijn die je behandelen als vuil.
    Bon prix blijven bellen, zij moeten met een oplossing komen.
    Succes!

Share This Page