hoe lang wachten na Mirena eruit????

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamakaatje, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi Meiden,

Ik heb een spiraal (de mirena), die heb ik al vanaf sept 2008.
    Als ik die zou laten verwijderen. Hoeveel tijd moet je dan wachten
    voordat je kunt proberen om zwanger te worden?
    Ik heb ooit nl weleens gehoord dat als je gelijk zwanger wordt er een grotere risico is op een miskraam, klopt dat?
    We weten trouwens nog niet wanneer we echt voor een 2e gaan hoor, maar ben er stiekem wel steeds meer mee bezig in mijn hoofd....:). Onze dochter is over een tijdje 2,5 jr. Ik zou graag een 2e kindje willen wanneer onze 1e bijna naar school zou gaan.

Alvast bedankt voor de reacties

2. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    #2 Hannes, Oct 26, 2010
    Last edited: Oct 26, 2010
    Hee mamakaatje, ik heb ook een Mirena gehad en ik mocht meteen zwanger proberen te worden. Met een Mirena heb je soms ook gewoon ook nog een eisprong dus je hebt niet zoals bij de pil dat het soms lang kan duren voordat je cyclus weer goed op gang is, dus dat is fijn! Het is niet waar dat je meer kans op een miskraam zou hebben, de meeste miskramen hebben te maken met een afwijking in het vruchtje.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Inderdaad je bent gelijk vruchtbaar, kans op miskraam is groter dat klopt, heeft de gyn mij ook verteld ivm met dat het laagje in je baarmoeder dan even wat dunner is.

Ze zei tegen mij je kan er nu voor gaan maar vond het het beste als ik even een maandje zou wachten.

Dus je mag dat helemaal zelf beslissen!:D

4. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ja Je bent gelijk vruchtbaar. bij mij is ie 8jul eruit gehaald 14 jul was ik ongie geworden en 14 aug had ik een posi test in handen. Helaas is de beeb na 2 goede echo toch nog overleden met 9wk en ben ik geholpen met 13 wk, maar waardoor het komt kom je toch niet achter. Gewoon weer pech hebben.

Heel veel klus plezier en wie weet zit je snel met een posi test in je handen

Share This Page