hoe laten jullie je verwennen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by juenco, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden!

Ik ben benieuwd wat jullie partner allemaal voor jullie doet (masseren, aandacht voor jullie ongeboren kindje, insmeren met lekkere olie etc)
    Als hij wat doet, moeten jullie daar dan altijd specifiek om vragen of doet hij dat ook wel eens uit zichzelf?

Mijn vriend verwacht van mij dat ik om alles vraag en soms heb ik daar best moeite mee namelijk. Ik zou het fijn vinden als hij eens spontaan mijn rug zou masseren bijvoorbeeld.

Helaas ben ik (kennelijk ook door de hormonen) niet goed in staat om in te schatten of het terecht is dat ik me daar wel eens behoorlijk verdrietig over voel :((dus dat hij niks uit zichzelf doet)

Dus...hoe gaat dat bij jullie?? Misschien kunnen jullie mij wat leren op dat gebied ;)

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn man is heel zorgzaam. Altijd al geweest, nu nog veel meer. Hij kookt bijna elke dag (was vooral fijn toen ik zo misselijk was in het begin), doet de zwaardere dingen, aait mijn buik als ik een harde buik heb, praat tegen de baby... ik hoef hem om niks te vragen en ben schandalig verwend. :);)

Ik weet niet, het zal wel helpen om gewoon recht voor zijn raap te zijn denk ik. Hij kan niet automatisch aanvoelen wat jij wel en niet kan/wil doen en wat je nodig hebt.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier gebeurt helemaal nix.
    Was bij mn 1e zwangerschap al niet zo en nu helaas weer niet, zou het ook best leuk vinden als ie eens uit zichzelf laten merken dat ik zwanger ben ;)
    Maar goed zo is hij nu eenmaal..
    Ik ben al blij als ie onze dochter een x in bad doet :D

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    nou hier ook niet echt veel bijzonders hor. tuurlijk doet hij de zware dingen tillen nu en de boodschappen maar masseren enzo heb ik niet meegemaakt. Als ik er om zou vragen zal ie het wel doen maar voor mij hoeft het niet. Overhet algemeen doe ik alles wat ik normaal ook deed maar als ik te moe ben dan geef ik het aan en dan kookt hij een keertje meer.

5. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Die van mij is heel lief en betrokken maar niet extreem verwennerig ofzo. Hij tilt zware dingen, pakt een kussentje als ik last heb van m'n rug en ruimt eigenlijk altijd af zodat ik kan gaan zitten. Verder praat hij door mijn buik heen tegen de baby, is met toiletrollen in de weer om het hartje te horen en legt vaak zijn hand op mijn buik zodat hij de beeb kan voelen schoppen.

Goh, als ik bovenstaande zo lees is ie eigenlijk best heeeeel erg lief haha!!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn man is altijd heel zorgzaam.... ik hoef nergens om te vragen, hij doet alles gewoon,

tijdens mijn zwangerschap: snoepjes halen waar ik zin in heb net op het laatste moment dat bijna de winkel dichtgaat en hij zich ook nog moet haasten, ( of iets anders :p )

rug masseren. buik insmeren,op een andere kamer slapen toen ik in de zwangerschap gek werd van zijn gesnurk.
    af en toe met een leuk pakje aan komen zetten...

de hele zwangerschap heb ik alleen maar hoeven koken.
    (manlief kan wel koken maar vind dat van mij zo heerlijk en ik kook heel graag)

eigenlijk deed manlief alles om mij te verwennen.( nog steeds !! )

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,183
    4,325
    113
    Hier is hij altijd al lief geweest. Deken over me heen als ik in slaap ben gevallen, eten halen als ik te moe ben om te koken, het huishouden doen voor hij naar zijn werk gaat, eerst mij en dan mijn buik een kus geven bij binnenkomst, helpen waar het nodig is. Maar eerlijk, hij is gewoon zoals ie altijd was met nu wat extra aandacht voor de baby/buik maar ook voor mijn zwangerschap hield ie altijd rekening met me als ik moe of ziek was en hielp in het huishouden etc. Dus ik denk dat als hij altijd zo geweest is dat je dingen moet vragen je dat nu niet extra erg moet proberen te vinden (wat ik wel begrijp natuurlijk) maar dan zijn je verwachtingen niet reeel. En als hij de dingen wel doet als je iets vraagt is dat ook goed toch? Stel je voor dat hij het zelfs dan niet wil/doet.. Dat lijkt me toch erger.

8. Relax

Relax Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,868
    2,057
    113
    Female
    Mijn man is soms zorgzaam en soms ook helemaal niet. Als ik iets wil dan moet ik er wel om vragen, hij kan ook niet ruiken waar ik precies behoefte aan heb.. bv mn onderrug masseren of helpen met de boodschappen. Maar als ik het vraag doet hij het meestal meteen en zonder mokken. Het enige waar het nog wel eens aan schort is de verdeling van het huishouden, hij begrijpt niet dat ik na een lange dag werken echt moe ben en dat ik dan niet altijd de puf heb om te koken en af te wassen bijvoorbeeld.. maar ja dat wist ik van te voren toen ik met een Marokkaanse man trouwde.. ;)

Ik denk dat de zorgzaamheid van een man vóór een zwangerschap ook laat zien hoe hij zal zijn tijdens de zwangerschap. Je kunt niet verwachten dat hij opeens een heel ander persoon wordt.

9. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Mijn man doet alles, boodschappen, huishouden, koken, kinderen aankleden, badderen, naar school brengen etc.

En hij werkt meer dagen dan ik. Mmm, best wel getroffen zo.

10. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    hier werd er alleen tegen mijn buik gekletst en zware dingen getild. Verder niets bijzonders, normaal ook niet.
    Denk idd dat het erg aan ligt hoe de man is.

Ik verwacht nix, kan t alleen maar meevallen ;)

suc6 met de hormoontjes, dat werkt ook niet mee met zoiets...

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

ik vind dat ik niet te klagen heb met mijn mannetje, maar het is ook niet zo dat hij alles doet.

hij gaat wel zelf boodschappen halen, en wrijft af en toe over mn buikje, ook masseert hij nu elke dag mijn rug, maar dat was omdat het van de fysio moest, en hij vroeg ook nog of dat ik dat zwart op wit had staan..(was wel een grapje natuurlijk maar vond het toen geen leuke grap hahaha) maar hij doet het wel elke avond zonder te morren.

maar ik moet hem wel echt vragen of hij niet eens tegen de baby wil praten ofso door mijn buik of of hij mijn buik eens in wil smeren..

eigenlijk vind ik het ook niet echt vervelend om te vragen, maar soms zou ik het ook wel leuk vinden als hij het wel uitzichzelf zou doen natuurlijk:)

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn man schenkt op dit moment een alcoholvrij wijntje voor me in..:D

13. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Hier is het ook wisselend. Hij smeert elke avond mijn buik in en praat dan even tegen de baby. Dingen in het huishouden doet hij soms uit zichzelf en soms moet ik er om vragen. Hij doet het dan ook wel, alleen het vervelende is dat 1x in de zoveel weken hij er blijkbaar genoeg van heeft en dan heeeel chagerijnig kan worden. En daar kan ik niet zo goed tegen. Eerst doen of je alles goed wil doen en dan later de rekening presenteren...

14. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    ik ben een echte bof kont:D

we hebben best veel stress gekregen onverwacht toen ik 8 weken zwanger was echt wat een timing maar ala en die stress is meer dan genoeg had al snel harde buiken dus de verloskundige zei alles op het gemakkie toen kreeg ik ook nog eens bekkeninstabiliteit dus ze zei weer toch nog iets meer gas terug nou mijn mannetje zat draa bij toen dat gezegt werd en die deed al zo zijn best en nou vliegt hij helemaal van hop naar her om maar te zorgen dat blijf zitten en hij begint teglunderen als hij me buik ziet bewegen van de schopjes die de kleine geeft en als ik zeg dat ik een harde buik heb moet hij lachen en zegt hij eigenwijs het toch maar luisteren naar het manetje wil je een kopje thee en dan word ik verzocht weer te gaan zitten :)zucht wat een luxe zo'n man :)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Verwennen wat is dat haha..

Als ik te veel over mijn zwangerschap met hem klets blijft hij liever weg, hihi nee hoor hij is wel lief maar vind het toch echt een vrouwen ding, Gelukkig doet hij een keer in de week het hele huis goed stofzuigen daar ben ik al blij mee en de zware boodschappen. Ach als hij maar lief is, Na de bevalling ;) tuurlijk wel hihi. Komt wel goed maar verwennen nee dat zit er voor mij niet in maar het is verder een schat en kan moeilijk van hem verwachten dat hij nog meer doet hij werkt zes dagen in de week en hij is zondags echt uitgeteld, dus zo lang hij er maar is als het nodig is is het voor mij genoeg

Groetjes Patricia

16. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Verwennen?
    De baby misschien, hij praat regelmatig tegen me buik en vraagt altijd hoe het met de kleine is..
    Maar mij vergeet hij weleens, hij verwacht eerder dat ik meer kan doen als ik wat minder werk als dat ik het rustig aan moet doen.
    Denk dat het ook deels aan mij ligt, want ik ben zelf nogal een doorzetter en doe ook gewoon haast alles nog dus ik geef ook niet echt een indruk dat ik meer rust nodig heb :p
    Neem alleen wat meer pauzes tussendoor en probeer wat minder te bukken.
    Boodschappen deden we altijd al samen, ik hoef nu alleen geen tassen meer te tillen etc ;)
    Ik denk dat als ik over een paar weken gewoon echt wat minder kan dat hij dan wel meer zal overnemen in huis, hij zal wel moeten want wat niet kan kan niet :p

Share This Page