Mijn ventje van 16 maanden slaapt sinds een tijdje best veel. Voorheen was het altijd een drama om m naar bed te krijgen en nu lijkt hij dolgelukkig als ik m zn slaapzak omdoe. Sochtends wordt hij wakker ron 07:30. Rond 10:00 tot 12:00 wil hij weer n tukkie doen. En dan smiddags weer van 15:00 tot 17:30. Savonds rond 19:30 wordt hij heel saggerijnig dus is het weer bedtijd tot de volgende morgen 07:30. Is dit oke, zoveel slaap? Verder eet en drinkt hij goed, heeft alleen wat last van kiezen die doorkomen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Lianna slaapt sinds 'n week of 4 ook zo veel. Ze slaapt ong. dezelfde tijden, alleen 's avonds redt ze het niet tot 19.30 uur. Uiterlijk 19.00 uur ligt ze alweer in bed en slaapt dan tot ong. 7.00 uur. En naar mijn idee heeft het niks te maken met tanden of kiezen. Ze moet nu nog 4 hoektanden en 4 kiezen krijgen en daar is nog niks van te zien of te voelen.
In mijn ogen is dit normaal. Mijn zoontje sliep ook zoveel. En nu nog steeds! Hij slaapt 's nachts van 20.00 uur tot 06.00 uur. En overdag slaapt hij ook 3 tot 4 uur. Soms in één slaapje en soms verdeeld over 2 slaapjes overdag. En hij is bijna 2,5 jaar, ahhaha.
Anouk is 17 maanden en slaapt ook nog steeds 2 keer per dag hoor. Het is nu wel aan het veranderen. Ze slaapt bijvoorbeeld s'morgens maar een uurtje, maar kan 's middags met gemak 3 uur trekken. We proberen af en toe wel om haar maar 1 keer te laten slapen, bijvoorbeeld van 11 tot 2, maar dan trekt ze het toch nog net niet tot 19:00. Het ene kind heeft gewoon wat meer slaap nodig dan de ander en inderdaad als er tanden aankomen kan het zijn dat je kleintje wat meer slaapt. Liefs, Duveldraakje
mijn zoon is bijna 11 maand en slaapt s avonds van 18.00 tot s ochtends 06.30 uur en overdag 2 uur gemiddeld! ik zou het heerlijk vinden als ie overdag iets meer wilde slapen maar een rustige avond is ook lekker naturlijk. volgens mij is slaap nooit erg voor een baby en schat een kleintje heel goed in wanneer die het nodig heeft of niet! succes
Sinds Vera kan lopen (13 maanden, is nu bijna 15 maanden) heeft ze wat meer slaap nodig, maar gunt zichzelf dit overdag vaak niet... druk, druk, druk Ze gaan het op een gegeven moment toch inhalen. De één slaapt wat meer dan de ander. Vera zit nu op een middagslaapje van 1,5 uur. Als we mazzel hebben 2,5 uur. Rond 10 uur 's morgens heeft ze een dipje. Even rustig aan en dan is ze er weer doorheen.
Hoi, wij zitten ook op de grens naar 1 slaapje. Maar volgens mij zit ze nu in de 15 maanden sprong en wil ze overdag niet graag slapen en is ze ochtens ineens super vroeg wakker. Als ze zo vroeg wakker is, dan moet ze nog wel 2 keer naar bed. Maar ik keek naar haar ritme van een paar weken geleden (dat is ze nu wat kwijt). Sliep ze van 19.00 tot 07.00 uur en dan vaak overdag ook nog 2/3 uur over 2 slaapjes verdeeld. Ik denk dat ze pakken wat ze nodig hebben
Ik hoop dat onze dochter ook wat meer gaat slapen. Ze is ook nooit een slaper geweest, maar sinds een week of drie loopt ze en volgens mij is dit erg intensief voor haar, waardoor het lijkt of ze meer slaap nodig heeft. Ons dochtertje doet al sind 10 maanden 1 tuk per dag. Ik ben dus heel blij dat ze nu beter en dieper lijkt te slapen. Vanmiddag heeft ze drie uur geslapen...dat is voor haar een record-middagdut! Het is wat met dat slapen....ben blij dat ze niet meer zo klein is..bij ons was dat slapen écht een gedoe.Ze sliep echt niet veel en ik dus ook niet ..hopenlijk gaat het nu toch beter doordat ze meer en intensief beweegt.
Britt sliep rond die leeftijd ook nog zoveel 10 tot half 12 13:00 tot 15:00 daarna weer tussen 18:00 en 18:30 tot de volgende ochtend half 8/8 uur.
Hier precies hetzelfde patroon! Sverre heeft nu sinds vorige week dat hij op het KDV opeens bijna niet meer wil slapen; hij ging altijd zo rond 20:00 naar bed maar dat is dus nu weer 19:00. 's Nachts slaapt hij dan wel vaak 12 uur aan één stuk. Wij proberen het middagslaapje ook tot na de boterham te verschuiven maar gisteren bv was hij zo moe dat hij om 10:30 erin lag. Ze regelen het echt zelf, en het overgaan van één naar twee slaapjes is soms wat lastig voor hen (en ons ), maar over het algemeen pakken ze hun slaap wel.
Hier ook. Mike slaapt ineens sinds een week heel erg veel. Voorheen sliep hij van 2000uur (En het was altijd een drama om hem naar bed te moeten brengen) tot nauwelijks 7 uur smorgens en overdag met pijn en moeite een uurtje Maar sinds een week geeft hij bijna geen kik meer als we hem naar bed brengen, slaapt rond 19.30, is meestal tegen de morgen wel ff wakker maar niet vervelend en wordt echt wakker na 8en. Overdag bregen we hem rond 1300uur naar bed toe en dan slaapt hij soms tot na 15.00 uur. Zo heerlijk
Mijn zoontje slaapt ook veel meer dan in het begin, vooral nu het 's avonds zo vroeg donker is hou ik em met moeite wakker, iets voor zevenen ligt ie dan ook al weer en dan slaapt ie tot ong 07.00 uur. 'smiddags slaapt hij van 12 tot 15.00 uur... ze leren veel op deze leeftijd en groeien hard, dat kost allemaal energie dus helemaal niet raar....