Help! Haren te lang, wat nu?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onze dochter heeft ook lang haar, wil ze overigens zelf!
    En het wordt 1 keer tegen mij 3 keer geknipt en dan een cm of 5 eraf.
    dr haar wordt dan inderdaad tegen het eind lichter en dunner.
    Maar om dan maar te zeggen dat het dan niet mooi meer is vind ik wel wat ver gaan!

2. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik vind het zelf wat mooier staan als het netjes geknipt is. Het haar van mijn meissie is nu één keer geknipt door schoonmama (boblijntje, voorkant wel lang, dus geen pony) en merk dat het wat dikker is. Ze had op een gegeven moment echt heel veel krullen maar dan heel dik aan de bovenkant en heel dun in de puntjes. Vond ik onverzorgd, dus toch maar even beetje laten knippen.

Zelf knip je je haar toch ook om de zoveel weken om het er voller en mooier uit te laten zien?

3. Ik laat het zelf om de 6 weken knippen, maar dat vind ik voor mijn dochter met lang haar niet nodig, en onze kapster gelukkig ook niet. :D

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna is ondertussen al 2 keer naar de kapper geweest.

Niet om er veel af te knippen, maar om te zorgen dat het pluizige eraf ging, het haar een beetje van gelijke lengte is en ondertussen ook om er een klein beetje model in de knippen.

Wij gaan eerst voor de boblijn. Zo schattig. ;)

Wij stonden trouwens echt verbaasd hoeveel beter het er uit ziet sinds ze naar de kapper is geweest. De 1e keer al, maar nu helemaal. Lijkt meteen veel voller.

5. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hmm ik heb enkel zelf (wel met professionele schaar) de pony geknipt.
    Achterop begint het nu weer een beetje te groeien op de kale-lig-plek.
    Staartjes/speldjes zouden ook wel kunnen maar dat durf ik niet. Ze stopt eigenlijk niet zoveel in haar mond, maar ik ga het zeker niet uitproberen.

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hmm! Goede tips, ik ga dat es proberen, met van die dunne elastiekjes.. en als dat geen succes is, dan maar een stukje er af.. puntjes knippen :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm fanatiek met speldjes op het moment

achterop begint het te krullen.. superleuk maar minder handig :)
    en voorop is het dus vrij stijl en erg lang
    (stiekum dus net als mama.. en die moet er ook altijd model in laten knippen anders is het 3x niks)

dus nu laten we het gewoon lekker groeien
    voorkant met een speldje
    (en je hebt ook kleine speldjes.. je moet alleen harder zoeken maar in r'dam nu winkeltje gevonden met meer variatie dan enkel "roze of blauw" )
    en de achterkant vooral goed borstelen... dan krult en klit het minder :)

we wachten nog even af wat het word :)
    staartje bovenop staat bij ons meisje in ieder egval van geen kanten.. dus dat doen we niet :)

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik lees allemaal van die mama's hier die zeggen: lekker makkelijk een jongen, dan kun je het kort knippen... Maar ik wil mijn zoon zijn haar ook wat langer laten groeien en eigenlijk helemaal niet afknippen. (Nee hij zal niet gepest worden, er lopen hier heeeeel veeeeel blonde Zweedse jongetjes rond met haar tot op ongeveer de kaaklijn, harstikke leuk) maar bij Elian is het nu boven en achter nog niet zo superlang maar het groeit al wél over zijn oren. Een behoorlijk stuk.
    Kreeg op vakantie in Nederland echt belachelijk veel commentaar erop (goh, hij mag weleens naar de kapper zeg!) maar hier zegt niemand er wat van... Maar toch... bijknippen of niet? Ik kan het al wel aardig achter zijn oortjes wegkammen... Vind het zoooo leuk...

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh prachtig, een hoogblonde jongen met wat langer haar! Een collega van mij heeft een 5 jarige knapperd met zo'n coupe!

Mijn dochter heeft echt een pluizig matje en veel is het niet, maar ik ga het niet eerst laten groeien en dan pas knippen. Dat vind ik echt niet mooi. Ze moet er nu ook goed uitzien en niet over een half jaar pas!

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha heeft ook al vanaf dr geboorte lang haar. Elastiekjes blijven bij haar echt niet zitten. Van dat lekkere vlassige/flassige (uhhhh?) haar.

@marieke...lieffff jongetjes met hoogblonde halflang haar... Ik zou het ook niet knippen ;)

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Hoogblond zijn vooral de Zweedse jongetjes hier, die van ons is wel blond maar wel wat schakeringen donkerder... ;) Ik denk dat het inderdaad maar laat voor wat het is... Had het er gisteren nog met zijn papa over en daar mág ik niet eens van knippen :) Maar het is nu wel een beetje een raar kapsel, net wat fioontje zegt, boven zijn oren is het langer dan bovenop maar ook daar begint het nu aardig bij te groeien. Ach, als ik wil dat hij er echt netjes uitziet dan kam ik wel achter zijn oortjes met wat Zwitsal babygel.. ;)

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Foto foto foto hihi ;) Kunnen we allemaal even kijken....

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

Wij laten het bij ons zoontje ook langer groeien!
    Vind ik juist heel gaaf staan! We zijn al redelijk op weg, vind ik zelf! ;)

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Nog één foto (lekker mandarijntjes eten ;) )

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ach wat een knap mannetje! En idd al een lekkere bos haar! :D

Effe zoeken naar een foto hoor... Maar zoals ik al zei, het is nog niet zo superlang.. behalve over zijn oren! Negen van de tien keer staat het ook overeind.. :)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ons manneke laat ik nu ook iets langer groeien (meer gemak van mijn kant anders moet ik elke 6 weken knippen) hij is al geboren met een hele bos waar we dan een hanenkam in maakte.

En ik zei toch dat IK het niet mooi vind als het licht en dun is aan de onderkant we hoeven niet allemaal hetzelfde mooi te vinden dacht ik zo...

18. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Nee gelukkig niet zeg ;)

Iets betere foto...

Het groeit best hard nu, ben benieuwd hoe het er over een jaar uitziet... :)

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Haha, wat een boefje! Super hoor.
    En dat de haren overeind staan, is hier ook hoor!
    Ik doe er altijd goed wat gel in en dan zo lekker warrig door elkaar wrijven! :D

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mijn ervaringen hier is wanneer je het eerst lekker kort houdt en dan lang laat groeien je een lekkere volle bos wordt en niet zo sluik blijft...

Het groeit ook snel genoeg weer aan... Dus ik zou even naar een kapper gaan en het mooi bij laten knippen.. Zeker ook wanneer er een kruin is...

Deel Deze Pagina