2e kindje van andere partner...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eloa87, Jun 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die kindjes hebben van verschillende vaders.
    Mijn eerste zoontje is nu 3 jaar. Ik ben 2 jaar samen met mijn vriend en nu 32 weken zwanger van mijn 2e kindje... zijn eerste.

Waar ik toch heel erg tegenaan loop (mede door reacties van mensen)...

Hoe gaan de mannen hiermee om???? Ik ben eigenlijk stiekem wel een beetje bang dat mijn vriend straks alleen maar aandacht heeft voor zijn meisje, terwijl er hier ook een jongentje loopt die vreselijk veel van hem houdt.
    Of bijvoorbeeld strenger is voor mijn zoon...

Ik zal me wel weer enorm aanstellen (wat ik al zo vaak hoor deze zwangerschap :p) maar ben hier toch wel benieuwd naar...

Groetjes,
    Sanne

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb een zoon van 7 jaar van mijn ex en ben nu 26 weken zwanger van mijn vriend waar ik inmiddels al 3 jaar mee samen woon.
    Mijn vriend en mijn zoon zijn dol op elkaar dus ik ben niet bang dat dat anders zal worden na de bevalling.
    Mijn vriend heeft zelf ook al kids dus mss dat ik er daarom niet bang voor ben omdat mijn vriend ze nu ook al allemaal hetzelfde behandeld.

3. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor je reactie Joy!

Mijn vriend en mijn zoon zijn ook dol op elkaar en doen alles samen, alleen toch wordt ik dan opgestookt door mensen die continu zeggen: "hij zal wel straks niet zoveel met jouw zoon meer spelen".

Aangezien ik zelf aan de andere kant heb gestaan (ouders gescheiden, stiefouders die mij anders behandelen als mijn halfbroertjes/zusjes) ben ik hier wel een beetje bang voor.

Super dat jouw vriend iedereen gelijk behandeld!

4. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is van mn ex (5,5 jr) en ben nu zwanger van de 2e van mn man en mij samen.
    Eigenlijk is het nooit een probleem geweest hij geeft aandacht aan allebei de kids er zit eigenlijk geen verschil tussen. Vind zelfs dat hij meer naar de oudste getrokken is sinds de nu nog jongste er is, ze zijn closer dan voordat we 2 kids hadden. Misschien ook omdat er nu 1 van hem zelf rond loopt ;) en hij wil graag dat ze allebei een goede band met hem hebben.

Vind het raar dat buitenstaanders zo reageren vind het echt not done! denk dat jij jou vriend het beste kent en het komt vast helemaal goed....:)

5. Mams255

Mams255 Actief lid

Apr 10, 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb zoontje van (4) met mijn ex en nu saampjes met mijn nieuwe vriend zijn we zwanger en hij gaat erg goed om met mijn zoon en dat zal ook vast niet veranderen en wat anderen zeggen zou ik me niks van aantrekken jij kent jou vriend het beste

liefs

6. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou je zorg trouwens ook gewoon uitspreken naar je vriend toe. Als jij het zelf mee hebt gemaakt, snapt hij ook vast wel dat je dit dus een spannende situatie vindt en als jullie het er samen over kunnen hebben, ben je daarna misschien wel wat meer gerustgesteld.

7. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Haai Sanne!
    Ik ook... Ik heb met mijn ex een dochtertje van bijna 4 (nog 2 nachtjes!!) en ben nu zwanger van mijn nieuwe vriend. Wij zijn nu bijna twee jaar samen en mijn dochtertje is dol op hem. Hij ook op haar! Ik verwacht niet dat dit heel anders zal worden. Ik heb vanaf het begin duidelijk gemaakt dat mijn meisje en ik samen een pakketje vormen en dat als hij kiest voor mij, hij dan ook kiest voor haar.
    Mijn huidige vriend heeft ook niet zo heel veel met baby's :p Hij vindt het pas leuk als je er wat meer mee kan zeg maar. Ik denk dus niet dat de band die hij heeft met mijn meisje er onder zal leiden.
    Ik snap je gevoel wel! Ergens voelt het allemaal een beetje raar... Maar ja, het is zoals het is!

Liefs, Janneke

8. Eloa87

Eloa87 Actief lid

Jun 27, 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Onwijs bedankt voor alle reacties...!!!!

En goed om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n jonge zoon en nu weer zwanger is ;)

Ik denk dat ik het gewoon over me heen laat komen en erop moet vertrouwen dat hij blijft zoals hij nu doet.
    Op de één of andere manier wordt zulk commentaar wat buitenstaanders zeggen toch sneller door me opgepakt nu ik zwanger ben :S

Ik ga het er in ieder geval met hem over hebben!!!

thx meiden!

9. woman1974

woman1974 Actief lid

Jun 16, 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik heb een dochter van 10 jaar met mijn ex en ben nu zwnager van mijn 2e van mijn nieuwe vriend met wie ik 1,5 jaar samen ben en een half jaar samenwoon
    mijn vriend is dol op mijn dochter en ik denk niet dat dat verandert als hij zijn eigen kind heeft, het is voor hem de eerste en dat zal zeker speciaal zijn maar hij zei zelf al dat hij ook dingen alleen met mijn dochter wil blijven doen

ze gaat nu net de puberteit in dus het zal een drukke pittige tijd worden

en laat je omgeving maar praten, vaak hebben ze het zelf niet meegemaakt maar weten ze het wel zelf zo goed voor jou
    als het voor jou goed voelt das wat telt!

10. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

May 11, 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    met mijn ex-man een kind van 4 (vader ziet ze niet meer) en mijn huidige man ken ik nu 2 jaar en ben dus zwanger van de 2e.
    hij gaat heel goed om met 'ons' meisje, dus ben ik ook helemaal niet bang dat hij straks voor zijn 'eigen' kind meer aandacht heeft.
    zal allemaal wel goedkomen.

als je er zekerheid over wilt hebben, kun je het toch een keer aan hem vragen of laten weten hoe andere mensen er over denken en dat je daar wat onzeker van bent.

11. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Mijn dochter van 8 is van een andere vader. Mijn huidige man gaat heel leuk met haar om en is gewoon een soort van 2e vader voor dr, ook vooral omdat dr eigen vader zich niet meer zo intresseert in haar omdat tie met zn eigen dingen bezig is en te beroerd om te reizen om er te kunnen zien. Vind dat heel erg maar ben ook wel blij dat mijn dochter en mn man het goed kunnen vinden. Ze heeft zelfs dr zelf gemaakte vaderdag kadootje aan hem gegeven.

Share This Page